LET OP! na 31 oktober... (voor de mensen zonder kenteken)

heeft iemand et nummer van hun? heb na een aantal maand nogsteeds geen kentekenplaatje gezien:S

Kentekenplaat of Kentekenbewijs?
Kentekenplaat kun je lang op wachten, die krijg je namelijk niet maar mag je zelf laten maken.
Kentekenbewijs zal binnenkort wel komen, of je krijgt een brief waarin staat dat ie afgewezen is of dat je aanvullende informatie op moet sturen (b.v. foto van framenummer en typeplaatje).

Ze hebben het namelijk nogal druk (zie: Persbericht 3 November 2006).
Met 29.000 aanvragen op de laatste dag en 94.000 in de laatste week zat de piek in het aantal aanvragen op het laatste moment.

Momenteel zijn nog circa 40.000 aanvragen in behandeling. Die worden zoveel mogelijk in november en december afgehandeld.

Als je het nummer/adres/e-mail wilt hebben.....met Katja of google kom je een heel eind ;)

en wat wil tgk zeggen?

Typegoedkeuring.
 
@AeroXJunkii
Tot en met 31 december 2006 kan er nog gewoon mee gereden worden. Daarna zal het aanbod wel gaan stijgen omdat het dan nogal opvalt als je geen kenteken hebt.
Of er worden masaal kentekenplaten gestolen, wat ik waarschijnlijker acht.

Zoals voorspeld;

AMSTERDAM - Kentekenplaten van brommers zijn populair bij dieven. Sinds de invoering van de kentekenregistratie in 2005 zijn ongeveer 6120 platen gestolen. Dat blijkt maandag uit cijfers van de Bovag en de Rijksdienst voor Wegverkeer (RDW).

De bond van garagehouders vreest dat de gestolen nummerplaten worden gebruikt voor niet-geregistreerde brom- en snorfietsen.

De Bovag adviseert kopers van tweedehands brommers te controleren of er een papieren kentekenbewijs is dat bij de gemonteerde plaat en de bromfiets hoort. Zonder het papieren kentekenbewijs mag een brommer niet de weg op.

Ook adviseert de bond om de nummerborden vast te maken met montagekit, parkers, bouten met moeren of popnagels.

Uit cijfers van de RDW blijkt ook dat tijdens de invoering van de kentekenregistratie in 2005 en vorig jaar 2468 gestolen bromfietsen zijn aangetroffen. De RDW vermoedt dat er meer gestolen brommers in omloop zijn. Bijna 24 duizend bromfietsbezitters hebben namelijk afgezien van de aanvraag van een kenteken of is een kenteken geweigerd.
 
hebben mensen ook weer iets moeten betalen na het aangeven dat je een kenteken hebt? Heb dus een kenteken voor men slider, dat doorgegeven en vervolgens moet ik ook weer zoveel euro betalen |(
 
ja natuurlijk moet je dokken.
is toch ook simpel.
regel is : voor nik gaat de zon op.
je begint nu vanaf 1 januari 2007 aan een nieuwe verzekering.

Volgensmij eindigt mijntes anders nog steeds in mei als ik me niet vergis.

En alleen om even nummertjes te veranderen om vervolgens dat te gaan dokken.. Ik doe het niet. Zie wel of ik dan een herinnering krijg. Betaal pas weer als ik een nieuwe verzekering moet hebben en dat is pas in mei.
 
Voor men slider viel dat reuze mee vandaar dat ik het daar heb gedaan. Zodra ik een herrinering krijg zal ik eens ff gaan bellen want ben het ook alwee kwijt. Zie het vanzelf dan.
 
je nieuwe begint vanaf 1 januari of vanaf de dag van aanvraag, van je lopende verzekering word het resterende bedrag afgetrokken van het te betalen bedrag. zo zal je tussen de 80 en 100 euro moeten dokken, maar dit geld wel tot 1 jan 2008.

verkoop je tussentijds kun je de resterende waarde van je verzekering terug vragen.

mvg
franq
 
Ok.. Ik ben van plan een cittatje te kopen. Deze loopt 65 km/u. De citta is helemaal perfect. Hij heeft nog geen kentekenplaat en is niet geschouwd. Als ik hem laat schouwen enzo, kan mijn citta dan worden afgekeurd doordat hij 65 km/u loopt? Zoja, dan moet ik hem dus eerst afvoeren -> laten keuren -> weer opvoeren?
 
Jah. Je moet em orgineel laten lopen. Alles moet in perfecte staat zijn. Verlichting, banden, remmen, etc. Dan als je het kenteken hebt kun je em wel weer opvoeren.
 
Ik heb mijn kentekenbewijs al een poosje liggen, maar heb mijn scooter nog niet verzekerd. Die ligt al een jaar uit elkaar en die komt dus voorlopig nog niet op de openbare weg.
Nu weet ik dat je vanaf 1 januari 07 ofwel verzekerd moet zijn, of je bromfiets (tijdelijk) moet laten schorsen.

Ik eb geen van de 2 nog gedaan.
Weet iemand al iets over boetes die je krijgt als je niet verzekerd bent terwijl er wel een kenteken op je naam staat? Of krijg ik eerst een herinnering?
Gewoon de tidj nog niet gehad (genomen) om naar het postkantoor te gaan. Maar als er een boete aan zit te komen kan ik wel ff tijd maken :p
 
Ik heb mijn kentekenbewijs al een poosje liggen, maar heb mijn scooter nog niet verzekerd. Die ligt al een jaar uit elkaar en die komt dus voorlopig nog niet op de openbare weg.
Nu weet ik dat je vanaf 1 januari 07 ofwel verzekerd moet zijn, of je bromfiets (tijdelijk) moet laten schorsen.

Ik eb geen van de 2 nog gedaan.
Weet iemand al iets over boetes die je krijgt als je niet verzekerd bent terwijl er wel een kenteken op je naam staat? Of krijg ik eerst een herinnering?
Gewoon de tidj nog niet gehad (genomen) om naar het postkantoor te gaan. Maar als er een boete aan zit te komen kan ik wel ff tijd maken :p

eens in zoveel tijd laten ze de pc rammelen en dan valt er stapel boetes uit met adressen van mensen erop.
net als bij apk etc.

zou dus maar schorsen, zal denk alleen wel weer 19 euro kosten oid.
 
Ik heb precies hetzelfde probleem.
Gekeurd, kenteken binnen maar nog niet verzekerd. Geen van beide gedaan. Maar het is dus idd waar dat je een boete ervoor kan krijgen? Anders ga ik hem misschien wel verzekeren :)
 
Ik heb mijn kentekenbewijs al een poosje liggen, maar heb mijn scooter nog niet verzekerd. Die ligt al een jaar uit elkaar en die komt dus voorlopig nog niet op de openbare weg.
Nu weet ik dat je vanaf 1 januari 07 ofwel verzekerd moet zijn, of je bromfiets (tijdelijk) moet laten schorsen.

Ik eb geen van de 2 nog gedaan.
Weet iemand al iets over boetes die je krijgt als je niet verzekerd bent terwijl er wel een kenteken op je naam staat? Of krijg ik eerst een herinnering?
Gewoon de tidj nog niet gehad (genomen) om naar het postkantoor te gaan. Maar als er een boete aan zit te komen kan ik wel ff tijd maken :p

Voor auto's is de boete na een waarschuwing 320 euro.

Schorsen kost voor een bromfiets 10 euro.
 
En dat zal voor de meeste opknapperts ook wel niet et geval zijn :)

Maar ik oop maar dat er eerst en waarschuwing volgt, voor de boete binnenkomt.
De kosten voor het schorsen zijn het probleem niet, heb gewoon nog geen tijd gehad naar het postkantoor te gaan. Als het nou gewoon via hun website kon...
 
Back
Top