Lekke band.

Wesley S.

DE EMHAER BOY!
Rick, onder Wesley S. zijn account...

Goedenavond,

Ik heb een scooter (Sonic AC) met een lekke achterband, maar ik ga mijn uitlaat er niet af halen aangezien de uitlaat bouten echt helemaal zijn vast geroest en heb ze al een paar dagen in de WD40 gezet maar nog steeds geen beweging in..

Maar ik hoorde dat er een soort spuitbus was met een slangetje en een autoventiel er op en dat je dan een soort chemische zooi naar binnen kan spuiten en dan repareert hij je band van binnen uit..

Weet iemand waar ik dit kan vinden, de lokale scooter dealer weet niet echt wat ik bedoel..


mvg,
Rick
 
Advertisement - register to remove this

Het probleem is dat de band (volgens mij) niet meer 100% op de velg ligt en kan ook niet echt zien waar hij lek is. Ook al heb ik er water met een vleugje sop erop gedaan, maar niks te zien...

Want een vriend van me zei ook al dat het met een prop kon, maar dan moet ik eerst weten waar hij lek is.. :)
 
als er een spijker oid in heeft gezeten en je weet waar ie lek is kun je er in sommige gevallen wel een prop in doen.

maar vaak ook niet , zoals nu , de band kan overigens ook lek zijn door de velgrand , daar waar de band af moet dichten op de velg , als de velg wat minder komt gebeurd dit nogal eens. imo is de beste oplossing of een nieuwe buitenband of een binnenband erin. voorkeur is uiteraard een nieuwe buitenband , een tubeless buitenband loopt namelijk meestal niet in 1 keer leeg , een binnenband wel , en dat is voor in de toekomst mischien iets om nu rekening mee te houden. kan het verschil zijn tussen lopen en rijden :p

die rommel die je in je velg kan spuiten is idd tijdelijk,en is ook vieze rommel.
 
Het bandje verwisselen enzo is het probleem niet zeg maar :p
Bandje ligt al klaar en ik laat het gewoon bij een bandenbedrijf doen zeg maar.

Maar het probleem zijn die uitlaatbouten die zitten echt vast geroest. Lijkt wel of ze er aan vast zijn gelast, we hebben gevijlt, met staalborstel op boormachine alles.

Volgens de vorige eigenaar is de uitlaat er in 2002 laatste keer af gehaald (bouwjaar 1999) dus.. :D


- Me moeder zei iets met bouten los weken met Cola, maarja hoe hou je die Cola heel de tijd op de bouten haha.
 
de bouten zullen in 90 procent van zulkke gevallen afknappen , dus daar doe je niks aan , gewoon laten gebeuren en uitboren.

wil de sleutel niet meer op de kop kun je het kopje eraf slijpen, dan kun je de uitlaat eraf pakken iig al.
 
Als je het een beetje netjes doet kan je de bout ook gewoon uitboren met een maat die ietsjes kleiner in diameter is dan de bout, dan kan je het restant eruit draaien met bijvoorbeeld een tap setje. :)
 
Alles zit echt helemaal vast, alsof het gewoon gelast is ofzo haha. :X
Maar je kan hem ook niet uitboren aan 1 kant zit de uitlaat in de weg, dus dat gaat ook niet werken...

Afslijpen en nieuwe uitlaat gaat ook niet...
 
als je geen binnenband hebt, kun je er ook bij je lokale autogarage een plug in laten schieten. dit is een soort kauwgomachtig goedje dat het gad dicht.. alleen het ligt er wel aan waar de lek zit
 
Back
Top