Slime 946 ml lekke banden preventie

trabiarie

Well-Known Member
Goedenmorgen scooterrijders
Ik heb een flacon met Slime 946ml voor lek preventie besteld , moet je in je band laten lopen via je ventiel , welke je eruit kan draaien met de dop van de flacon.
Goedje blijft 2 jaar goed in de banden ( er moet 230ml in) . Erin spuiten ( knijpen in flacon slangetje zit erbij) ventiel weer monteren en band laten roteren en opblazen.
Geen nadeel voor je velg of band , is met water te verwijderen. Krijg je een lekke band loopt het goedje (slijm met rubber deeltjes) in het gaatje en dicht gelijk de band.
Goed voor gaatjes tot 6 mm . Dit alles volgens de fabrikant en recenties op you tube . Tot 75 km geen effect op de balans van de band dus voor de meeste te gebruiken.
Ik ga het zien scheelt misschien een paar keer band demonteren. Als je het besteld let dan wel op dat je voor tubles banden neemt je hebt ook voor binnen banden.
Ik heb nooit b.v fini lek gebruikt omdat je daarna toch je band moet vervangen , bij dit goedje dus niet (hoop ik )
Ik ga het zien en zal mijn bevinding hier posten.
vr groet Arie
 
Advertisement - register to remove this

Jammer dat er kinderachtig geliked word, maar niet gewoon gecommuniceerd kan worden.

Ik heb ergens wel eens gelezen dat het Slime spul rommel is. Het kan zelfs je velg gaan aantasten.
Zou het persoonlijk zelf niet gebruiken. Want binnen in de band word het een grote rommel bende.


Aangezien ik youtube weleens kijk kom ik ook wel eens op het kanaal van onelonlyfarmer..

En die kerel raad tireject aan.. Om dit soort problemen te verhelpen met lekkages in banden.

Advies is normaal voor tractoren en vrachtwagen banden.. Maar aangezien het allemaal vrij wel hetzelfde is zal het voor een autoband of scooterband ook wel helpen.

Het spul is wel erg aan de prijs dat wel, maar het schijnt heel goed te helpen:

Voor de Nederlandse importeur (spul komt uit Amerika)

 
Last edited:
Goedenmorgen scooterrijders
Ik heb een flacon met Slime 946ml voor lek preventie besteld , moet je in je band laten lopen via je ventiel , welke je eruit kan draaien met de dop van de flacon.
Goedje blijft 2 jaar goed in de banden ( er moet 230ml in) . Erin spuiten ( knijpen in flacon slangetje zit erbij) ventiel weer monteren en band laten roteren en opblazen.
Geen nadeel voor je velg of band , is met water te verwijderen. Krijg je een lekke band loopt het goedje (slijm met rubber deeltjes) in het gaatje en dicht gelijk de band.
Goed voor gaatjes tot 6 mm . Dit alles volgens de fabrikant en recenties op you tube . Tot 75 km geen effect op de balans van de band dus voor de meeste te gebruiken.
Ik ga het zien scheelt misschien een paar keer band demonteren. Als je het besteld let dan wel op dat je voor tubles banden neemt je hebt ook voor binnen banden.
Ik heb nooit b.v fini lek gebruikt omdat je daarna toch je band moet vervangen , bij dit goedje dus niet (hoop ik )
Ik ga het zien en zal mijn bevinding hier posten.
vr groet Arie
Ik kijk uit naar uw ervaringen,
Groet,
 
Hallo Eurokit
Slime is niet aggresief voor aluminium en stalen velgen. Ja het loopt in je buitenband maar je kan het wegspoelen met water .
Mij gaat het er voornamelijk om dat ik onderweg niet kom te staan met een lekke band , Het gaat minimaal 2 jaar mee , als ik dat op deze manier kan voorkomen vindt ik het prima. Ik woon in een buitengebied en de eerst volgende scooterzaak is 8 km ver. Verder doe ik alles zelf dus ook het eventuele wisselen van de banden , als het zover is of ik tegen een probleem aanloop zal ik dat ook melden hier.
vr groet Arie
 
Slime is zeker wel agressief voor je velgen.(op langere termijn). De producent zal je dat echt niet eerlijk vertellen, die wilt liever ze product aan bieden voor geld om erop te verdienen.. Spul gaat zeker reageren op de velg.. Dat jij het gebruikt is jou eigen keuzen. Maar als je je velg verziekt draai je er ook zelf voor op. Dus nee slime is voor langer gebruik zeker niet aan te raden..

Misschien dit ook even lezen:

 
hallo Eurokit
Dat fabrikanten het altijd rooskleuriger doen voorkomen begrijp ik , daarom had ik ook op you tube naar ervaring gezocht en diverse filmpjes gevonden. Dit is geen spuitbus , dit moet je door je ventiel , nadat je het binnenwerk verwijderd hebt sleutel zit in de dop , erin laten lopen doormiddel van een slangetje wat erbij geleverd is. Daarna band weer oppompen . Heb absoluut geen aandelen in deze materie , vond het alleen heel geschikt spul om dit eens te proberen vooral omdat je het zo weg kan spuiten met water. Ik ga het zien heb er wel een beetje vertrouwen in. De prijs viel me ook erg mee voor 946 ml kan je 4 scooterbanden doen kosten €17 . Aangezien ik zelf mijn banden wissel kan ik er dus rekening mee houden dat dit spul erin zit. Op de site waar je naar verwijst gebruiken ze een soort finilek in een spuitbus op druk die gelijk je band op pomt , dit zou ik dus ook nooit gebruiken.
vr groet Arie
 
Ik heb vanmorgen de banden met de voorgeschreven hoeveelheid Slime gevuld , opgepompt en daarna 10 km gereden.
Heb niets gemerkt van onbalans , ga er vanuit dat het goedje nu wel verdeeld is. Is makkelijk weg te spoelen met water ( had wat op de velg gemorst) , zitten kleine zwarte ik denk rubber deeltjes in, ook heb ik een aluminium stripje een beetje ingesmeerd met Slime . Ga eind van de week kijken of dit effect heeft gehad op het materiaal.
vr groet Arie
 
Ik heb langer gewacht met het schoonmaken van het stripje 4 weken laten zitten. Slime kan je er zo afspoelen , en ik bespeur niets van enige aantasting van het materiaal. Ook op de scooter geen probleem met onbalans. Ik voor mij ben tevreden. Misschien kan ik jullie ook een keer laten zien wat er gebeurt als ik een lekke band krijg , of heb gehad . Maar daar zit ik niet op te wachten ;)

20-3 ingesmeerd 20-4 schoon gemaakt
Daarna is er alleen
een beetje zand
opgekomen , de zwarte
pitjes zijn de rubber deeltjes
die in de slime zitten
 

Attachments

  • 20210420_144358.jpg
    20210420_144358.jpg
    139 KB · Views: 5
  • 20210420_144418.jpg
    20210420_144418.jpg
    159.7 KB · Views: 5
Back
Top