Lease auto topic

Mja, als je prive er niet mee gaat rijden, heb je geen bijtelling. Dan kun je natuurlijk wel een dikke auto rijden en een snelle erbij, zoals ik ook doe.
 
Denk dat de verleiding om in de nieuwste en meest luxe auto te groot is..

Soieso is het toch handig om later de opties/accesoires erop te zetten als je privé rijdt, dit om de catalogus waarde lager te maken - wat uiteindelijk betekend dat je minder bijtelling hebt.

Ik pikte ook iets op dat bijtelling tegenwoordig meteen met je salaris verekend word ipv per jaar via de belasting? Of zie ik dit fout?
 
ja wordt per maand verrekend. als ik jou was zou ik nog even rekenen voor je een beslissing neemt.

btw, er zijn weinig accessoires meer die bij de dealer ingebouwd worden, bijna alles is affabriek tegenwoordig.
 
Klopt, maar dingen als navigatie/leer etc zijn wel opties die catalogswaarde omhoog krikke meen ik?

Volgens de meeste websites wat betreft bruto-netto check of bijteling berekening scheelt het 150-200 op mn netto loon, en dat zonder kilometer/tank limiet op prive rijden.
 
lijkt mij ook... Ik weet niet wat voor werk je doet en hoe oud je bent, maar ik zou gewoon niet een te dure auto kiezen. Max 20.000 euro denk ik.
Rij zelf nu in een 206 van 16.500euro en vind het wel genoeg zo. Nu had ik wel 1 motorisatie zwaarder gewild, maar verder is het prima.

Heeft iedereen vrije keus bij jullie of hebben ze standaard auto's? Een Focus TDCI of benzine lijkt mij gewoon een prima auto, lekker daarbij houden dus. Ik snap dat de verleiding groot is maar je gaat er financieel echt kapot aan, vergeet niet dat je 4 jaar met deze last zit. (als het geen 5 jaar is).
 
lijkt mij ook... Ik weet niet wat voor werk je doet en hoe oud je bent, maar ik zou gewoon niet een te dure auto kiezen. Max 20.000 euro denk ik.
Rij zelf nu in een 206 van 16.500euro en vind het wel genoeg zo. Nu had ik wel 1 motorisatie zwaarder gewild, maar verder is het prima.

Heeft iedereen vrije keus bij jullie of hebben ze standaard auto's? Een Focus TDCI of benzine lijkt mij gewoon een prima auto, lekker daarbij houden dus. Ik snap dat de verleiding groot is maar je gaat er financieel echt kapot aan, vergeet niet dat je 4 jaar met deze last zit. (als het geen 5 jaar is).

Dat kan je soms niet eens zelf bepalen. Waar mijn vader werkt lease je altijd onder 48 maanden en 40.000 per jaar, of 35.000.
 
Klopt, je weet het niet. Wat ik wel weet is dat als jij (tenminste bij mijn bedrijf dan) een auto kiest met veel opties en accessoires erop, dit je lease bedrag per 1000 euro met 22 euro per maand omhoog gaat.

Dit verschil (mag max 20% zijn bovenop het norm lease bedrag) moet je terugbetalen op het moment dat je eerder weggaat en je auto niet mee kunt nemen naar je volgende werkgever. Dat kan dus ook 1000-en euro's kosten als je een beetje gek doet met opties.
 
Bij een vriend van me is het echt goed geregeld. Hij heeft nu een Vectra GTS 150pk diesel Business Edition. Ding koste incl. de 19" velgen (8P) bijna 40.000,-. Hij betaald alleen 340euro in de maand incl. brandstof binnen en buitenland. Bedrijf betaald de rest. Hij mag ook Audi A3/4 of BMW 3 rijden, als die dat wilde. Alleen qua opties/prijs lig je niet gelijk natuurlijk

Werkt bij Tyco Healthcare, buitendienst als technicus medische appartuur in ziekenhuizen. 21 jaar is die :D
 
Hij mag alleen uit Duitersers kiezen of Ford. Dus Audi, BMW, VW, Opel of Ford. Het moet een sw zijn of een 5 drs hatchback.

Moet leuk vermogen in zitten, das een vereisten bij hem. A3 Sportback was aardig, alleen als je alle opties gelijk aan de Opel neemt, is die vele malen duurder. Zowel 140pk als 170pk TDI.
3 Serie moet een SW zijn, dus kom je uit op een 318d wat al begint bji 42.000. Passat idem...A4 idem.

Nu had ie ook een Focus Titanium kunnen kiezen, maar als je voor zelfde geld meer ruimte hebt waarom dan niet de Vectra. Ding is overigens nu gechipt naar 175pk en 400Nm.

Hij heeft nu alles wat je maar wil. Enige wat ontbreekt is Xenon.

En dan zonder te kijken naar Merk! Dus alleen naar uitrusting en opties.
 
Last edited:
Het word ook gewoon die Focus TDCI, prijs gaat flink omhoog bij een veel duurdere auto..
Prima auto ook verder, veel van mn collega's hebben m ook en zit best goed en wegligging is ook netjes.

Jammer dat er motorisch niet veel opties zijn aftermarket..
 
geen chippie op de markt ofzo?

focussen zijn prima bakken, ik zou alleen nog ff wachten tot die facelift modellen op de markt zijn, smoelen een stuk beter vind ik :P
 
Mja als ik m nu bestel dan heb ik m ergens eind Januari.. dan t verouderde model gezien begin volgend jaar t nieuwe type idd uitkomt.

Ik heb afgesproken nog in die Fiat Bravo te blijven rijden voor nog een tijdje..

Helaas is hier qua audio niet veel beschikbaar... ingebouwde CD-speler doet geen MP3 en kieskeurig over gebrande CDs.. :(
 
Mn pa heeft nu tijdelijk na seat Leon debakel een ford focus break?/bestel/ avant hoe je het wilt noemen. Rijdt fijn hoor. Goede stoelen, stuurt lekker soepel. Fijne reiswagens, alleen had meer vermogen mogen hebben

De focus gaat ook weer weg, komt nieuw type leon voor in de plaats, diesel. Alleen die staat nog in bestelling :P
 
In zweden ook in zo'n nieuwe focus wagon rondgecrosst. Was zo'n flexifuel uitvoering, 1800 geloof ik. Best vlot nog en stuurt vrij lekker ja.
 
Back
Top