Lease auto topic

Zijn ze al tijdje mee bezig met die acties. Kans is denk groot dat ze nou net jou ertussen uit pakken. Maar goed als het zo is, en je kan de km niet verantwoorden heb je een zeer leuke boete :p
 
Let er wel op dat ze komend jaar FLINK strak gaan controleren, de belastingdienst. Op zaterdagmiddag naar de bouwmarkt met je VW caddy of peugeot partner kan resulteren in brief op je deurmat waarna je je km's moet verantwoorden. Kan je dat niet krijg je alsnog een naheffing.

Tenminste, als ik de nieuwsberichten mag geloven :+

Dat is zo :) Bij mij op het werk hebben ze maatregelen getroffen, om ervoor te zorgen dat de auto zakelijk wordt gebruikt en niet onnodig privé.
Ik werk bij Century Verhuur.
 
Is het niet ook afhankelijk van je inkomen hoeveel je dus netto betaald voor die auto?
Dacht zoiets van mn pa opgevangen te hebben.. Heeft te maken met de belastingschaal waar je in zit geloof ik.
 
Ja klopt, er komt 22% van de prijs van de car bij je bruto salaris, en de hoogte van je salaris bepaalt het percentage te betalen belasting, je hebt 3 schijven, maar dat ken je vast wel van economie middelbare school.
 
Met andere woorden, dezelfde 5 serie kost een directeur veeeeeel bijtelling, maar een kwast van 22 die er net werkt en weinig verdient, kost dezelfde 5 serie een stuk minder.
 
Toch eigenlijk wel ziek. Vorige week vrijdag kwam iemand zijn CR-V Executive ophalen. Die vertelde me dat ie bijna 1.200,- in de maand betaald voor die auto 8P Gekkehuis soms die prijzen.
 
Dan heeft hij een auto van minimaal 65000 euro. Wel dure CR-V dan, gezien de duurste diesel 45.000 kost, heeft hij er voor 20.000 aan opties op zitten.
 
CR-V 2.0i (benzine) Automaat Executive standaard via Business Lease. Miss heeft ie brandstof door heel Europa ofzo erbij. Leek mij ook vrij veel namelijk. Of hij verdiend gewoon veel.
 
Voor 1200 per maand rij je een S klasse man, dus het lijkt mij een beetje overdreven allemaal.

En brandstof heeft dus echt niks met bijtelling te maken.
 
4jaar 45.000km. Afschrijving schijnt erg hoog te zijn van een CR-V wat ik mij eigenlijk niet kan voorstellen, want het vorige model blijft goed in zijn waarde.
 
Pff, dan moet hij wel heeeel hard afschrijven, want 1200 is echt heel veel.

Wat ik nog van alfa weet is dat je voor 850 een GT 2.0 JTS Imola rijdt en dan 3 jaar en 25.000 oid nog he, en dat is full option dus. En voor 1400 rij je een dikke 159 3.2 Q4

Heb het ff opgezocht bij www.myleasecar.nl

Maar met 35.000 per jaar en full option kom ik nog niet boven de 950 euro uit. Dat is wel ex brandstof zie ik nu. Ik kon ook geen eens 45.000 per jaar selecteren voor een benzine, want dan heeft hij zo veel gelopen dat niemand hem meer wilt overnemen na de leaseperiode.

En een full option 159 3.2 Q4 kost 1650 incl. brandstof zie ik nu :X

Maar als je bij een groot bedrijf zit krijg je wel korting, meer dan bij een klein bedrijf.
 
Last edited:
Back
Top