This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Lease auto topic

Er zijn zoveel verschillende soorten leasecontracten... Dus eigenlijk is het bijna altijd appels met peren vergelijken. Ik zou niet eens weten wat ik nou precies betaal per maand voor mijn auto, maar ik vind het ook niet erg omdat ik het niet mis op het moment. Bovendien rij ik privé erg veel, daar kan je nooit zelf een auto voor rijden...
 
Ik heb ook totaal geen idee wat ik betaal voor mijn auto..
Rij + tank onbeperkt gewoon privé met de auto en rij een goeie 1000km per week (maakt dit wat uit? )

EDIT:
Staat ook niets in op mn arbeidsovereenkomst..
 
Nee afgelopen week 1200km gereden.. werk + privé.. en dat was 4 dagen en alleen heen en weer naar kantoor en dan daarna.. zal wel tegen de 1500 aanzitten deze week..

Maar t was iets van €200-250 volgens mijn baas..
 
Staat ook niet in je arbeidsovereenkomst wat het kost. Want ze kunnen niet weten wat voor auto je gaat rijden. Je hebt wel de beste uitgekozen

Op je loonstrookje kan je zien wat je auto je kost. (toch?)
 
Mja, die gaan altijd rechtstreeks naar moeders omdat ik ze anders kwijt raak 8P

Krijg wel net te horen dat ik binnekort een Ford Focus TDCI 109 krijg, ze schrokken een beetje van de benzine kosten..
Vind t niet zo heel erg, had hier gelukkig nog niets aan veranderd.
 
Vond het al vreemd dat je een benzine reed met al die kilometers. Geen Bravo MultiJet? Of is die Ford een voorloop auto?
 
Mja ik meen dat de eerste 6 maanden je een auto type toegewezen krijgt, in dit geval een Ford Focus. 2 andere collega's hebben dezelfde auto - beetje grijs/titanium kleur met lm. velgen en navigatie etc, ziet er best netjes uit.

Na die 6 maanden mag je kiezen voor een wat hogere klasse auto.. maar misschien dat ik die Focus wel hou na een chipbeurtje oid.
 
Staat ook niet in je arbeidsovereenkomst wat het kost. Want ze kunnen niet weten wat voor auto je gaat rijden. Je hebt wel de beste uitgekozen

Op je loonstrookje kan je zien wat je auto je kost. (toch?)

Je kan alleen je bijtelling zien...
 
Nee afgelopen week 1200km gereden.. werk + privé.. en dat was 4 dagen en alleen heen en weer naar kantoor en dan daarna.. zal wel tegen de 1500 aanzitten deze week..

Maar t was iets van €200-250 volgens mijn baas..

Ik zit na vandaag al aan de 1200 km morgen weer 600 erbij, effe naar groningen

Schijnt trouwens dat ik toch een benzine mag... ff m'n proeftijd afwachten :W
 
Beter.. kon ik maar benzine blijven rijden

Ik heb vandaag de criteria gezien waaraan de lease auto moet doen (na de Focus)

- Leasebedrag van maximaal €780
- Dit excl. benzine
- Max 2.0 Diesel
- Max €1200 aan extra accesoires buiten navigatie/airco/leer etc
 
Jammer he dat het max een 2.0 diesel mag zijn. Anders wist ik het wel; BMW 535D (evt zelf nog wat bijbetalen als dat kan en het niet al te extreem wordt)
Ik zou zo 123 echt niet weten welke ik dan moest gaan kiezen. Ws iets in de richting van VW Golf 5 OF Passat TDI (snelste uitvoering mocht die binnen het leasebedrag vallen) of een bmw 320D. 520D zal ws zeker boven het leasebedrag vallen gok ik.
 

Het is een andere klasse... maar er komt een Renault Megane RS diesel uit.
265 PK ofzo
Zal het ff vragen van de week, moet ff langs de renault dealer m'n horloge halen
 
Last edited:
3 & 5-serie zijn niet te doen.. die beginnen ergens in de 8++ en dan de kale versie..

Zat zelf ook te kijken richting A3 of Golf V GT Sport.. maargoed het is nog allemaal een end weg
Eerst maar eens de focus pimpen wanneer deze binnen is.. hoop hem in het zwart te kunnen verkrijgen waarna een paar zwarte velgen en een tikje richting de grond alvast de plannen zijn
 

Jij hebt echt geen idee, wacht maar totdat jij een 535d kan leasen, en kom dan maar eens hier terug en vertel wat dat jou kost, en je werkgever voor de grap ook. Je slaat echt stijl achterover.
 
Ik blijf erbij, (zeker na eigen ervaring), steek nou niet teveel geld in die leasebak, je ziet er toch niks van terug!

Gewoon iets met een comfortabele motor en wat lekkere opties, maar kom nou als beginner niet aanzetten met een 1-3-5 serie of een audi oid, dat is gewoon niet realistisch.
 
buiten het feit dat 3,5,7 series in veel (grote) bedrijven alleen door management geleased kan worden. Als dat zelfs al het geval is..