Lc hebo tomos

velgrand matzwart, of hoogglans zwart?

  • ja is wel mooi/apart

    Votes: 94 63.9%
  • nee is totaal niet mooi

    Votes: 53 36.1%

  • Total voters
    147

Hellracer_89

Well-Known Member
na een hele poos met een leuke ac 65ccpolini gereden te hebben, liep die (hoe kan het ook anders) vast.

ik dacht; flikker op niks geen luchtkoeling meer.

ik heb daarom besloten om een project tomos te gaan maken, snel en mooi.

setup:70cc hebo (nsr) flink tuned. (mijn streven is 15pk)
opmaat kop en o-ring
carb? wss > 20mm
opmaat uitlaat
zelf gemaakte drukveren koppeling
evt andere drijfstang.

dit komt op een tomosblokkie :D

het frame ben ik dit mee van plan:

stang van zadelpen>balhoofd.
balhoofd onder extra lassen
blokophanging aan 2 kanten lassen ipv 1
achterveerophanginh bijglast
zelfgemaakte achterbrug 4mm dik
honda mb voorvork, en voorwiel omtoveren tot achterwiel zodat ook achter een schijfje zit (hydrolische voetrem)
radiateur onder de tank.

uiterlijk:
lamborghini geel frame
carbon (home made) voorkap en accenten
mb velg wss oversized schijf, geen wave, polijste spaken en zwarte velgrand.

electra:
std tomos ontsteking voorlopig, evt hpi met lichtspoel
halogeen voorlamp, 2 stuks
accu voor de waterpomp

instrumenten:
analoge km teller, met daarin onderin weggewerkt digi toerenteller, en om de km-s heen een LED toerenteller.
evt achterlicht weggewerkt in zelfgemaakt zadel.

ZOW

EEN GROTE EDIT

murcielago02_01_1024.jpg


een fotoschop gemaakt door milan:

sphjbn.jpg


Fotosoep door Roland:

vpx6y0.jpg


het frame word dus Lamborghini geel, de velgen worden zelfde als eerst, polijste spaken en zwart/chrome velgrand.

De krachtbron:
ie3ryp.jpg

ie3s7n.jpg


en de opmaat cilinderkop met o-ring
ie3sd1.jpg


poortmap:
k4e5tz.jpg


update 10 januari:
sorry voor de slechte fotos, ik fotografeer op dit moment alles met men telefoon

Bovenkant:
k36skz.jpg


onderkant aanzicht, mega spoelers
k36vd1.jpg


inlaatkant, daar past wel een 6kleppertje in:
k36u8l.jpg


uitlaatkant :p
k36uth.jpg


Ik heb inmiddels al een mb voorvork, en voorwiel. Die heb ik alvast gemonteerd om te kijken hoe het staat, en ik moet zeggen, niet onaardig (al zeg ik het zelf)

ifnyw1.jpg


Voorwiel ff achterin gezet :cool:
ifo1lh.jpg


Ik heb snel men velg bewerkt, het zwart is ff snel gespoten maar ik moet zeggen het matzwart vind ik erg mooi staan, spaken worden nog gepolijst:

jjqtqo.jpg


jjr59s.jpg


jjr5t2.jpg


wat vinden jullie, matzwart ook mooi of toch maar voor glans gaan?

ff snel ontworpen, 2e koppelingsnaaf voor drukverenkoppeling:

jkzn9w.jpg


zal vd week totale ontwerp ff posten, met maten enzo.

kijk, dit is een Blata 80mm koppeling:
jrag60.jpg


tomos is 86 mm, dus de diameter komt redelijk overeen.

nou is het plan om Blata segmenten te gaan gebruiken, op een zelf gemaakte naaf met een ori tomos hart erin.

naaf voor blata:
jrb1vn.jpg


het plan is dus een iets grotere diameter, en een origineel tomos hart (de krukas-bevestiging) erin te persen. ook komt er een verstevigingsring op de asjes.

simpel en effectief :D

update 15 januari.
Ik heb snel de cil er los in gezet, en het past allemaal maar net.
Benzinekraantje zal verplaatst moeten worden, en nog meer.

kb8xaf.jpg


kb907b.jpg


kb90sw.jpg

ps de houten plaatjes zijn omdat ik de cil vd week ga stralen.

jeuij de cil is gestraald, en ik kon het niet laten de kop meeteen matzwart te spuiten:
maeauw.jpg


mae903.jpg


mae9ap.jpg


De velgen heb ik nagenoeg klaar, hier een voorbeeldje:

miowpf.jpg


mioyv8.jpg


mj0hm9.jpg


sorry voor de vage fotos, tis 1.3 mobiel 8)

Ja ik had weer niks te doen behalve leren, dus ga je maar aan je tomos knutselen. ff snel wat in elkaar gezet, oude velg en achterbrug erin. Maja geen stuur, dus wat doe je dan... Je zet gwoon een MT stuur boven de poten :p

mj0c9c.jpg


mj0dxi.jpg


mj0dqs.jpg


PIPO's nu dus niet komen van te is geen racer, stuur komt veel lager, achter staat het frame wel op goede hoogte, allen groter wiel komt erin.

MINI UPDATE

ik kon da stuur zo hoog niet aanzien, dus ik kwam op het jofele idee om gewoon die hele plaat om te draaien, om zo clipons look te krijgen.

mv5j5s.jpg


meer fotos volgen morgen van het totaalplaatje

Tada de beloofde fotos:

mw9tls.jpg


mw9tv5.jpg


--------------------------------------------------------------------------
Updatert:

ik heb gister een mb voorvelg gehaald, waar ik een achtervelg van maak. Dit natuurlijk vanwege de schijfrem.

enkele fotos:

ngtwn5.jpg


ngtzya.jpg


Meer updates volgen nog, met het blok ben ik ook bezig.

dit vind ik er wat beter uit zien dan die fotos met het oranje wiel erin :cool:

-------------------------------------------------------------------
nnpsme.jpg


ik heb voor dit ontwerp gekozen, kwam op het id door overbelichting van andere fotos, en ik vind het contrast wel erg mooi staan.

------------------------------------------------------------------------------
Updateje 28 februari2006

Ik ben vandaag begonnen met het aanpassen van de voorvelg. Hier komt een alu adapter op zdat er een tandwiel op past, en dan heb ik achter ook een schijfrem :D

pics:

vscajm.jpg


vsccgm.jpg
__________________________________________________________________
update 11 maart

metaal voor het frame:

2X

kokerprofiel 60diep,2.5breed en 5.0hoog. 3mm dik

1X kokerprofiel 70lang, 2.0 hoog en 4.0 breed. 2mm dik

1X ophoogplaat alu, 10x11x1cm

alles voor maar 10 euro :D

fotos:

metaal
vscdis.jpg


Bovenaanzicht, net genoeg ruimte voor de tankdop.

(ik maak er een sport van alles zo krap als et maar kan bij elkaar te plaatsen :p)

vscdx2.jpg


zijaanzicht
vscffb.jpg


en de ruimte bij het balhoofd:
vscgoy.jpg

--------------------------------------------------------------------------------

update

vandaag, na een week ziek te zijn geweest toch maar weer wat gedaan. Ben begonnen aan de ophoog/vulplaat.

foto onder de cil, zoals je ziet is het nog ruw en kan nog wat beter afgewerkt worden:
rmpk6r.jpg


Zo ziet het eruit vd zijkant:
rmpnj5.jpg


en ten slot het plaatje alu zelf (1cm dik !)
rmpnxz.jpg


-----------------------------------------------------------
tada

een nagenoeg afgewerkte ophoogplaat.
rood zijn de bevestigingen aan carter, blauw de tapeinden. Dat moet er overingens nog in gemaakt worden.

1 vraagje, ik heb er voor besloten de AUX poorten in de vulplaat door te laten lopen, en dan vloeiend in het carter aan te laten sluiten. goed idee of toch maar niet?

s2ut0h.jpg


---------------------------------------------------------------------------------
Update 31 maart

vandaag men bestelde voorvelgadapter binnen gekregen, koste maar 20 euro inclusief alu en draaikosten.

vd week boor ik op school even de gaten, en dan monteren maar.
Na de proefwerkweek ga ik bij een vriend het frame lassen, dus ik verwacht over 1-2 weken het frame rijdend te hebben.

fotos:

so23rq.jpg


so26mp.jpg


------------------------------------

update 3 april

ik heb zondag het membraanhuis eraf gezaagt, en maak er nu een plat membraan in, wss 3kleps. moet alleen nog 2 gaatjes boren en draad tappen.

fotos:

swy2rb.jpg


swy369.jpg


swy3bd.jpg


mini update

zo komt de adapter er ongeveer uit te zien, morgen boor ik de gaten en komen er nieuwe assen + bussen binnen.

fotos

t0j585.jpg


t0j5ts.jpg


t0j613.jpg


---------------------------------------------------------------------
update

de assen zijn vertraagd, de dealer had e maar 1 besteld... Wel een 28 tandwiel en de adapter is afgemaakt. Nog iets af laten draaien in men enthousiasme heb ik em te dik laten maken.

fotos

onderkant
t7g46t.jpg


bovenkant
t7g4k9.jpg



----------------------------------------------------------

update tis de dag voor pasen datum weet ik niet.

de achterbrug is nagenoeg klaar, maandag nog ff de vering vast lassen 2 stripjes. Bedankt Stephan voor het prachtige laswerk (Y)

btw de middelste strip lijkt dun, maar is 6 mm dik.

fotos:

vi0dvb.jpg


vi0h14.jpg


vi0ha8.jpg


vi0i1k.jpg


vi0jgy.jpg


-----------------------------------

update

ben vast aan het carter begonnen, heb nou toch niks te doen omdat ik nog de bussen moet laten draaien.

het is nog maar grof weggefreest, en sommige stukken moeten nog opgevuld worden.

vsgzug.jpg


vsh0m8.jpg


vsh0z6.jpg


edit

betere fotos

vxi1zd.jpg


vxi2c6.jpg


vxi29x.jpg


update 1e spoeler semi klaar.
ik moet opschieten heb mezelf een deadline gesteld. Eind vd maand wil ik em gestart hebben.

fotos:

vy4hzs.jpg


vy4imr.jpg


vy4iyp.jpg


van het weekend wil ik eigenlijk het blok klaar hebben qua spoelers.

----------------------------------------------------------------------------
update 30 april 2006

het blok duurt nog even, ik laat de spoelers oplassen en extra groot, want de volgende cil is al bekend. Een 95 cc LC malossi. Maar das niet interessant :p

fototjes:

een bus ipv km teller, deze komt achter als ik een goede kmteller heb gevonden.

wtytr4.jpg


het tandwiel op de velg, bussen zitten er nog niet tussen, ik mis nm 1 moer... Die komt dus maandag en dan vd week filmpje maken met aisral blokje.

wtyw7c.jpg


speling vd schijf met vering plus minus 3 mm :X

wtzhif.jpg


de degelijke veerophaning:

wtzi44.jpg


en nogmaals, een aantal aanzichten. Achter lijkt ie iets hoog te staan, dit valt mee zodra je erop zit. Btw buddy moet echteraan ook lager.

wtziht.jpg


wtzjaw.jpg


wtzkpj.jpg
.

Maar het frame staat nu eindelijk, alleen nog een blokje regelen voor een filmpje.

-------------------------------------------------------

Eindelijk, ik heb de moer. Hij staat op wielen, moet alleen nog een cil op en rem afstellen, en de ketting monteren. Cilinder bedenk je er maar ff bij, net als de uitlaat.

foteaux

x3boqo.jpg


x3bq5v.jpg


en de uberbeun cdi ophanging en uitknop :p

x3bq7q.jpg


---------------------------------------------------------------------------------

update

wonder boven wonder loopt men polini blok weer, met een kapotte zuigerveer, een snorkop en aangepaste proma gp + 19mm dellorto.

De koppeling is zo kaal dat ik overtoeren voor et leven maak, daar komt binnekort wss een goede in.

Helaas komt het filmpje iets later, vanwege enkele beginproblemen.
Toch hier een foto update

enkele aanzichten:

xdrok9.jpg


xdrolk.jpg


xdron7.jpg


xdros7.jpg


xdrotg.jpg


xdrouu.jpg


xdroyw.jpg


--------------------------------------------------------------------------------
18 mei,

geen belangrijke update, en die volgen voorlopig ook niet omdat het uitzendbureau moeilijk doet met uitbetalen. Ik heb de buddyseat ge-sst 't, en zo laag komt hij uiteindelijk denk ik ook wel.

102rtsk.jpg


102rtxy.jpg


102ruaa.jpg


-----------------------------------------------------------------------------------
31 mei 2006

vandaag kwam de remklauw voor achter binnen, een 2 zuigerige NSR klauw. 15 euro inc blokken en verzenden, mist alleen 1 boutje.

1194d8i.jpg


1194cuu.jpg


ff vergelijken :p
1194cp2.jpg


waar komt ie :? ik denk bovenaan, toch ff fotos gemaakt om te kijken hoe et eruit ziet.
1194cjs.jpg


1194cgl.jpg


en totaalplaatje, clipons en radje komen vd week dus dan weer piccas

1194c4z.jpg


-----------------------------------------------------------------------------------
Yes, clipons na 1 dag al binnen, killswitch gekocht bij men leverancier Robin :p
Ik moet zeggen ben best tevreden, zit niet te laag, en oogt mooi. Wel klote dat ik vanmiddag met et schuren vd voorvelg zo enthousiast ben geweest dat ik men duim tot blaren toe kapot heb :X

1255o4k.jpg


1255qbq.jpg


1255r7q.jpg


1255rbp.jpg


1255rhc.jpg


en tot slot de #@%^$@#%& duim

1255rp2.jpg


----------------------------------------------------------------------------zoveel juni,

Vandaag lekker een kontje gemaakt, zwemmen ging niet door dus dan maar iets anders... Zadel word evt nog ingekort, en komt een mooie bekleding op.

*let ook op men gepimpte schuurdeur :p

1441f74.jpg


1441h0z.jpg
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Lijkt me een leuk project dit, alleen komen er nog meer fotos op? succes iig

edit: zo te zien ben je een echte ster in paint :+
 
Last edited:
beter zoek je een tomos AT50 voorvork , die passen er met heel weinig aanpassingen in , en dan heb je goeie vering , 17inch voorwiel (zijn veel mooiere banden voor te krijgen) , zit ook schijf in :)

mb vork zit je met de cups (lagerschalen zegmaar)

ik heb het zelf zo ook

http://www.scooterbase.net/scoot.php?ID=11053

zal mij benieuwen hoe het gaat worden :)
 
uhm ik heb de mb voorvork er al in...

is 18 inch wiel, lekker lomp en skitterend.
en je hoeft alleen maar lagers met een grotere diameter erin te doen.

(losse lagers)
 
Kan je meer foto's plaatsen aub?
En maak je topic wat voller met informatie en pics:!

Dit staat ook in de regels zie in projecten...
 
ik neem aan dat je inlaat op de cilinder zit, wat ik overgens een erg goede keuze vind dat je zo een cilinder gekozen hebt.
die gozer met die water gekoelde tomos (malossi lc tomos ofzo) ken ik persoonlijk, en dat blok moest extreem aangepast worden voor een mina cilinder .....

ben benieuwd of de jouwe ook zo gaat lopen als die van stefan, want dat loopt wel erg hard voor zo een ding.

groetjes
 
-arthur- said:
ik neem aan dat je inlaat op de cilinder zit, wat ik overgens een erg goede keuze vind dat je zo een cilinder gekozen hebt.

Jah het is een honda cil he.
Dus inlaat @ cilinder.

Voor de rest wel een leuk project om te zien.
 
Back
Top