Lars#Dragster geciteerd in de Volkskrant

Originally posted by Patrick
90% van de scooter pubers hebben zich altijd al schandalig gedragen op de scooter. Het feit nu is alleen dat nu elke mongool goed kan opvoeren (mede dankzij internet) en dat zag je 6jaar geleden nog niet.

Naar mijn mening zijn de roekelooste juist de gene op de 'saaiste' scooters.... en denk ook niet dat de snelheden van de roekeloos-reidende-pubertjes de laatste 6 jaar toegenomen is.... De echte snellen weten meestal wel waar ze mee bezig zijn......Maar door die neerwaardse spiraal is juist de ophef rondom scooters groter geworden.... Ookal rijdt ik nog zo netjes, zodra mensen een scooter zien, krijg je al boze blikken.... :rolleyes:

Als we nu eens massaal de volkskrant gaan mailen dat we er niet mee eens zijn wat hun in het artikel gezet hebben ;)
Zover ik weet is er ook altijd zo'n ingezonden pagina met reacties van lezers. Dus gewoon massaal met z'n allen mailen/schrijven.

Originally posted by Arnie
Als we nu eens massaal de volkskrant gaan mailen dat we er niet mee eens zijn wat hun in het artikel gezet hebben ;)
Zover ik weet is er ook altijd zo'n ingezonden pagina met reacties van lezers. Dus gewoon massaal met z'n allen mailen/schrijven.
:|

niet dus, beter schrijven we 1 nette brief... op jou manier zal de scooterrijder nog verder de grond in getrapt worden.

'Volkskrant massaal bestookt door scooterracers:|' Zo iets zullen ze er dan weer van maken.

Mijn mening: Doe het niet of doe het op de nette manier....

Jah idd, dit moet wel even profesioneel rechtgezet worden, wat ik over zal laten aan een van de webmasters en/of lars#dragster:D

Wat een aap is die journalist zeg. Sorry hoor, maar ik weet zeker dat je dit leest, dus wees dan ook mans genoeg om hierop te reageren. Leg uit waarom je zonder toestemming informatie hiervandaan haalt, en waarom je zo'n ontzettend kansloos artikel schrijft. Je stelt hiermee een aardig grote groep mensen in een kwaad daglicht, wat volgens mij niet helemaal de bedoeling is, vooral niet van een journalist van een landelijk dagblad dat bekend staat om zijn goede kwaliteit.

Dus beter reageer je hier ook even meneer de journalist, en leg je even uit wat je beweeg redenen zijn.

oke ik ben het er ook wel mee eens dat er genoeg idiooten rond rijden. zal je altijd blijven houden. Maar kan het niet gewoon eens stoppen met dat gezeik over scooters dat ze slecht zijn. Ik word daar echt opgefokt van. Pak gewoon eens mensen die te hard rijden op de plekke waar het gewoon niet kan.

Of zonder helm rijden of goede scooter dat vind ik zinvol. Als ze mij zoude pakken zou hij alleen te hard en te veel lawaai maken. voor de rest is dat ding helemaal perfect. Ik sta denk ik sneller stil dan een auto of politiemotor. En zo hoort het

Nou... laat mar is iets horen journalistje.... :rolleyes: zou best kunnen dat hij dit leest, maar 'k verwacht niet dat hij dagelijks met scooters bezig is, dus vin het een beetje onwaarschijnlijk. Maar uiteindelijk zal hij het wel lezen, als iemand op 't artikel gereageerd heeft....

Vandaag op school, en de kwaliteits kranten zijn: Trouw, NRC en de Volkskrant 8P

echt wanhopig ja zulke artikels...
in alkmaar lopen allemaal van die gare journalisten rond
wat ik al helemaal niet snap is dat waneer alles over het pcc gaat dat ze ff een citaatje van lars er tussen zette 8P

ik heb ook al is halve pagina ter ere van me zelf gehad
maar toen in Nh dagblad afdeling sport regio Alkmaar omdat ik 3e was op een bepaalde NK wedstrijd ..

leuke foto, leuk interviewtje
maar telkens als het in de krant word geplaatst val je gewoon van je stoel af als je ziet HOE ze het interview enz allemaal aanpassen naar eigen wensen..

vraag dan geen interview als je toch weet dat je het aanpast 8P
verzin dan gewoon net zoals de breakout complete interviews :|

edit: k vind dit inderdaad niet offtopic..
ik geef mijn mening over het subject ...

Last edited:
Vind van niet, hij beschrijft zijn eigen ervaring met het duimzuigen van journalisten.. heb ik zelf ook gehad. geef je overal netjes antwoord op, krijg je weer zon raar artikel wat je zelf helemaal niet voor ogen had :|

edit: ik wil ook wel een verhaal kwijt:P

Ook al gaat de volkskrant een GOED scooterartikel schrijven.. wat ze best kunnen :rolleyes:
En dan leest Jan Modaal dat artikel bij zn ontbijtje. Leuk, denkt hij, die jongeren hebben wel leuke hobby's.
Dan gaat Jan naar zijn werk, en krijgt hij bijna een nrx racer op zn bumper, die zomaar vanaf het fietspad volgas door rood reed. Jan vloekt en is het artikel over de knappe scootertuners dan allang vergeten..

Je kan hooguit de VK aanklagen wegens schending van copyright, wat opzich al lastig genoeg is..

vind je het gek dat ze zo over scooterrijders schrijven. de helft rijdt met de helm half op hun hoofd met 80 rechtsinhalend door de stad. :|

Hier valt t best mee met de roekeloosheid:

Op t moment dat ik dit typ jaagt er een turk op opgevoerde streetmagic zonder helm over het trottoir langs kinderen :)

Gister zag ik iemand hier van het forum ook als een debiel rijden met zn helm half op zn hoofd.Was in Amersfoort...zal zn naam ,maar niet noemen :|

Met een bijna Standaard rox probeerde hij een BMW M3 in te halen :?

Originally posted by Xearo
vind je het gek dat ze zo over scooterrijders schrijven. de helft rijdt met de helm half op hun hoofd met 80 rechtsinhalend door de stad. :|

jahhhhhh maar niet iedereen is zo en zo wordt het wel vertelt toch

Leuk en aardig allemaal, maar op een of andere manier zie ik niet het nut ervan in om nou de volkskrant op een of andere manier verantwoordelijk te stellen voor dit artikel. In het algemeen is het zo dat het publiek dat de Volskrant leest, van een "hoger ontwikkeld" niveau dan het gepeupel dat de massakranten leest. Een ander probleem is, dat ik denk dat deze groep allang z'n oordeel klaar had voor dat het artikel geschrven werd, en dat het artikel enkel hun mening heeft versterkt.
Zo'n artikel in de krant veranderd dus niets aan onze "situatie". Ik denk dat alleen beter gedrag van onze kant, en dus vooral de sjonnies en Anita's en de andere 99% van het gepeupel dat zich niet aan de regels houdt en roekeloos rijdt, al dan niet met een opgevoerde scooter zal helpen. En de kans dat dit gebeurt is helaas schrikbarend klein.

dat zeg ik ook niet, ik bedoel alleen maar dat mensen hun mening al klaar hebben, wat er ook gebeurt.
En dat wij wel onze best kunnen doen om dat beeld te veranderen, maar dat de grote groep scooterrijders ons goede imago toch weer verpest. Dweilen met de kraan open.

Net een goed en lang telefoongesprek gehad met de schrijfster zelf..

Resultaat: héél erg positief.
Ik moest de kalender van de races en wat info over jubbega zenden en ze willen ook zelf contact opnemen met gemeentes om te vragen hoe ze er tegenover staan om vergunningen te verstrekken etc... kortom: het was de moeite waard en wordt vervolgd !!

:)

Back