dus ander dashboard?Lijkt erop dat de massa van je dashboard niet goed is en de stroom "wegvloeit" via de andere lampen.
oke, misschien handig als ik ff een foto maak van het dashboard dat iemand het me zo kan uitleggen? want wat wordt er bedoeld met connector en waar zitten de massa punten.Denk hetzelfde als @Broos , maar dat de massa van je dashboard een weg zoekt , en via het knipperlicht circuit gaat .
Zijn de massa punten van je dashboard schoon , Hoeft niet in je dashboard te zitten , maar in de massa punten , meet eens , of er op de connector van je dashboard , een weerstand is , naar de min van je accu
kijk ook even of er geen scheuren in het flexible moederbord zit, dit heb ik ook een keer gehad.oke, misschien handig als ik ff een foto maak van het dashboard dat iemand het me zo kan uitleggen? want wat wordt er bedoeld met connector en waar zitten de massa punten.
edit; heb een foto toegevoegd
ik zal ergens een multimeter halen en het testen.Op het dashbord zit een stekker , met contra stekker (connector's ) hier loopt ook 1 of meerdere massa draden . Deze zou je moeten meten , ten opzichte van je min van de accu. Dus stekker uit dashbord , en met een multimeter nameten . Kleur van massa kun je in het schema vinden
ja met een andere doet hij hetzelfde dus zou het echt niet wetenkijk ook even of er geen scheuren in het flexible moederbord zit, dit heb ik ook een keer gehad.
ja ze zitten aan de kleine connector, dus zou dan niet weten wat dit betekentMisschien kun je aan de hand van de lampjes , ( die gezamelijk knipperen) via de banen uitvogelen , op welke connector ze aangesloten zitten , dat beperkt weer je zoeken. De baan die alle knipperende lampjes met elkaar verbind , is de massa
zal ik doen, alleen hoe kan het dat dit bij een ander dashboard ook gebeurd, die was ook niet de schoonste maar precies hetzelfde gebeurde.Dashboard is best smerig, haal de lampjes eruit, en maak alles eens goed schoon.
ik heb een multimeter gehaald.Massadraad is de zwarte draad van je cockpitconnector maar dat zou je eigenlijk moeten weten als je de massapunten hebt schoongemaakt!
Dus met een multimeter de weerstand meten van deze zwarte draad naar de min-pool van de accu waarbij je de multimeter op het laagste Ohm-bereik zet.
Contact aan: 3.0 ohm op het massadraadMassadraad is de zwarte draad van je cockpitconnector maar dat zou je eigenlijk moeten weten als je de massapunten hebt schoongemaakt!
Dus met een multimeter de weerstand meten van deze zwarte draad naar de min-pool van de accu waarbij je de multimeter op het laagste Ohm-bereik zet.
0,8. dus lijkt het me dan logisch dat ik dit eraf moet trekken bij bvb de 1,2 die ik meet?Alle gemeten weerstanden in de post hierboven zijn veel te hoog.
Deze moeten nagenoeg nul Ohm zijn, in de praktijk meestal 0,1 tot 0,3 Ohm.
Houd de meetpennen van de meter eens goed tegen elkaar, welke waarde zie je dan?
nee met het ijzeren ding bedoelde ik die hoop gesoldeerde draden geen idee wat daar de werking van is.Nee hoor alleen erg onduidelijk , welk ijzeren ding , meetpen , of de gesoldeerde draden . Denk toch dat er ergens een valse massa verbinding is .
En wat heb je gedaan dat nu alleen je tanklampje knippert , en grootlicht lampje brandt