Advies voor het overgaan van normale lampjes op ledlampjes

Xtreme023

ScooterForum Member.
Beste scooterforum leden

Bij deze zou ik graag wat advies in willen winnen wat nou de beste manier is om
Mijn peugeot jetforce te voorzien van Led lampjes ???
In plaats van de gewone glazen Bulb bolletjes verlichting.
De reden hiervoor is dat ik vindt dat led veel helderder licht geeft dan de regulieren lampen.
En dus veel veiliger vindt..
Zeker met slecht weer zoals regen mist dauw etc etc.
En daar komt bij dat de levensduur van ledlampjes veel langer is.

Maar er is nogal een keuze van soorten lampjes constructies en ansluitingen.
Waardoor ik door de bomen t bos niet meer zie.
Ik weet inmiddels dat je zowiezo voor de knipperlichten er een weerstand tussen moet plaatsen omdat de led lampjes niet genoeg puls geven voor het knipperlicht relais te laten werken.
Oke in mijn geval welke weerstand te gebruiken ??? En welk type led lampje.

Er zouden ook speciale (instelbare) ledknipperlicht relais (clingoloteurs) op de markt te verkrijgen te zijn
p82037.jpg
En bij deze schijn je verder helemaal niet met weerstanden aan de gang te moeten en aan je bestaande draden te hoeven rommelen.
In mijn geval als dit zo is welke zijn het beste en welke type Led lampjes ga ik plaatsen voor mijn peugeot ????
Ik hoop dat er mensen zijn die hier meer over kunnen vertellen...
Bij voorbaat dank voor jullie hulp en suggesties.....
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Zelf zou ik het relais vervangen voor een led geschikte versie.
Was je ook van plan om eventueel de normale verlichting te vervangen?
 
Zelf zou ik het relais vervangen voor een led geschikte versie.
Was je ook van plan om eventueel de normale verlichting te vervangen?

Jazeker Bas alles wordt led.
Maar welk relais en typen lampjes heb ik nodig want ook daar is een breed scala aan types beschikbaar.
Zo heb je de in regelbare frequentie uitvoering normale 2 pins 3 pins.
Verschillen in hertz ohm???
Ik ben geen elektro monteur en van spanning weerstandjes hertz heb ik al helemaal geen kaas gegeten
Ik wil best wat investeren in dit project maar rondom led lampjes en relais blijven kopen omdat ze of te snel of te langzaam gaan knipperen of het helemaal niet doen
Dan wordt het een behoorlijk kosten plaatje.
Vandaar dat ik ook deze topic ben gestart.
Ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat ik nodig heb en waar ik t kan bestellen Zodat ik t kan installeren en klaar.

Edit : Heb bijvoorbeeld dit type relais gevonden. Led knipperlicht relais
Zou deze werken in mijn situatie ???
En Bas bracht het hierboven al naar voren. Zou het mogenlijk zijn om evt alleen de knipperlichten in led te doen en bijv het achterlicht remlicht en de rest de koplampen dus gewoon te laten ???
 
Last edited:
Dat relais is wat je nodig hebt voor je led lichten. Dan kan je de rest gewoon origineel laten. Ga je de voorlichten vervangen dan zou ik eerst kijken wat het doet met het lichtbeeld.
 
Dat relais is wat je nodig hebt voor je led lichten. Dan kan je de rest gewoon origineel laten. Ga je de voorlichten vervangen dan zou ik eerst kijken wat het doet met het lichtbeeld.

Helemaal Top dan gaan we die bestellen en uiteraard laat ik even weten wat het uiteindelijke resultaat is geworden
Wordt vervolgd.
 
Back
Top