This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Lampjes branden door

aarsvlek

Well-Known Member
Hallo

Ik heb een aprilia sr en ik heb de hele kabelboom eruit gesloopt omdat het meeste het toch niet meer deed..

Maar nu wil ik alleen me voorlicht en achterlicht aansluiten op het stroom

Dit had ik gedaan, En de lampjes deden het ook gewoon maar toen ik eenmaal ging rijden en meer vermogen kreeg, brandde me lampjes door ;(

Heeft iemand hier een oplossing door zodat me lampjes minder stroom krijgen ?

Of kan ik een onderdeel van me kabelboom gebruiken om minder stroom te geven aan me lampjes en zoja welke...

Hartelijk Bedankt!

Danny

Tussen je verlichting zit GEEN zekering, dit zit enkel tussen de toeter, start motor, remlicht, knipperlichten e.d.

Tussen je verlichting zit GEEN zekering, dit zit enkel tussen de toeter, start motor, remlicht, knipperlichten e.d.

helemaal correct..

het zal niet helpen als je er een zekering tusse doet, die zal dan net zo snel doorbranden als je lampjes.. en heb je nog geen licht.

je zult moeten kiezen voor een hoger aantal watt lampjes die ook een hoger ampere aankunnen.. en daar een bijpassende zekering tussen doen.. het zal dan niet snel meer gebeuren dat ze doorbranden, branden ze toch door kost het je nog geen euro voor een nieuwe zekering.. in plaats van een paar tientjes aan lampen

er zit niet voor niks orgineel in de kabelboom een gelijkrichter en een spanningregelaar ingebouwd.

Je moet er dus een spanningsregelaar tussen bouwen zodat ze er max 12v geleverd word.

inderdaad. en arae41 jaguar... als je dr niet veel van kent kan je beter niets zeggen. Een zekering gaat stuk als de stroom te hoog wordt en dient enkel als beveiliging van de rest van je elektrisch materiaal. Wanneer de zekering door is, gaat de rest niet meer werken.

Idd, spanningsregelaar monteren. Dan doet die het wel.

er zit niet voor niks orgineel in de kabelboom een gelijkrichter en een spanningregelaar ingebouwd.

Je moet er dus een spanningsregelaar tussen bouwen zodat ze er max 12v geleverd word.
Weet je zeker dat dat zo is? Want de accu krijgt 14,4volt bij het opladen, ben er alleen niet zeker van of daar ook een spannings regelaar tussen zit.