Lagers verneukt??

hey als je je blok goedkoop en goed in elkaar wilt laten zetten moet je t bij jan poppe en meliskerke laten doen..... of ik wil t ook wel voor je doen (veere) succes
 
hey ik ben jan ik woon in veere ik heb eerst op een neos geren met verstevigd frame eb all mogelijke krukassen cilinders carps end laatste was dr 70 zelf getuned doppler mem 19 mm shot rito as top veer en nu heb ik een nrg met mk pro race en nog wat....

ik hoef dr in principe niks voor te hebben hoor..
 
Originally posted by jan.weststrate
hey ik ben jan ik woon in veere ik heb eerst op een neos geren met verstevigd frame eb all mogelijke krukassen cilinders carps end laatste was dr 70 zelf getuned doppler mem 19 mm shot rito as top veer en nu heb ik een nrg met mk pro race en nog wat....

ik hoef dr in principe niks voor te hebben hoor..

gefeliciteerd, had ik al verteld dat het op minarelli in principe net ff makkelijker gaat dan op piaggio?ik heb 5 minarelli krukassn gedaan,en die waren allemaal in 1 keer geslaagd.en op piaggio lukt het na 3 keer nog niet:'( ;)
 
Originally posted by Tim
Waarom monteer je in vredes naam Malossi lagers, terwijl precies die lagers ook in een SKF doosje waar een veel kleinere bedrag op staat heb?

Ik denk dat je de verkeerde lagers in gedachten hebt... Team-lagers hebben een aangepaste buitenschaal [smaller] waardoor hij meer smering vangt... Dingen zijn aso-duur... Of je ze monteert, moet je zelf weten :)

Verder heeft Twins ook de krukas + cilinder enzovoort van onze NRG gemonteerd... Ik was een fractie van dat bedrag kwijt, en had de krukas niet eens bij Anthony gehaald [die Doppler kwam bij JPS vandaan]... Dus niet dat Anthony strax wordt afgedaan als oplichter, lijkt me zwaar onterecht...
 
Originally posted by PsychoDude_666
Tja wij hebben hier een van peyl zitten, hiervoor ook nog nooit van gehoord maar dsa een officiele SKFdealer, en dus alles erg goedkoop!

Leuk, dacht je dat iemand anders zoiets "geniaals" nog niet bedacht had? Iedere malloot gaat fijn naar een officiële SKF-dealer, en komt dan tot de conclusie dat je daar GEEN Piaggio-krukaslagers kan kopen... Minarelli is geen probleem...
 
Originally posted by wimpie
ze hebben me hele blok schoon gemaakt(anders kunnen ze niet werken zegt die:)),de as loopt mooi soepel, en het belangrijkste:het lekt niet8) .

Dat blok schoon maken scheelt al vele euro-tientjes... Als Anthony drie kwartier bezig is jouw blok schoon te maken, kost je dat gewoon € 30...
 
Ik sluit me aan bij de opmerking van twins.

Let alleen wel op dat je geld niet naar een prutser brengt.

Dan is het dus 7+7=14 plus ellende.

Zo zijn er nog dealers die bijv. een gemonteerde as niet spanningsvrij afleveren. "dat gaat vanzelf na een paar km's". :s :s
 
Het begint mij op te vallen dat de ervaren pro-boys een andere mening hebben dan de "onbekende"
Ik denk dat deze net zoals ik lang geleden door schade en schande wijs zijn geworden.
Toen ik de leeftijd van 11 had dacht ik ook dat het een kwestie van lagers erin rammen was, nu ben ik verstandiger en zie dat op zijn zachtst gezegd " WERKT".
Ik zal een tip van de sluier opwaaien:

- BRANDSCHOON werken.
- onbeschadigd monteren, GEEN hamers.
- krukas alvorens monteren uitklokken.
- na montage controleren op slingering.
- juiste pakking toepassen.
- minieme rolweerstand na montage.
- momentsleutel ?
- enz.

Dit in tegenstelling tot het verhaal dat in de Scootin gepubliceerd is.

Ik ben van mening dat je pas iets zelf moet gaan doen als je er zeker van bent dat je het zelf BETER kunt.

PS. erg jammer dat mijn laatste post aangepast is door mod.
 
Originally posted by wimpie
gefeliciteerd, had ik al verteld dat het op minarelli in principe net ff makkelijker gaat dan op piaggio?ik heb 5 minarelli krukassn gedaan,en die waren allemaal in 1 keer geslaagd.en op piaggio lukt het na 3 keer nog niet:'( ;)

ja maar jij bent gewoon een knecht ofzo :p

wij gingen ook voor het eerst een pia doen en hopsakee in 1x gelukt zonder problemen.
 
Originally posted by Twin

- BRANDSCHOON werken.
- onbeschadigd monteren, GEEN hamers.
- krukas alvorens monteren uitklokken.
- na montage controleren op slingering.
- juiste pakking toepassen.
- minieme rolweerstand na montage.
- momentsleutel ?
- enz.


Uitklokken?
 
Originally posted by Bart Nrg Mc2
Ik denk dat je de verkeerde lagers in gedachten hebt... Team-lagers hebben een aangepaste buitenschaal [smaller] waardoor hij meer smering vangt... Dingen zijn aso-duur... Of je ze monteert, moet je zelf weten :)

Verder heeft Twins ook de krukas + cilinder enzovoort van onze NRG gemonteerd... Ik was een fractie van dat bedrag kwijt, en had de krukas niet eens bij Anthony gehaald [die Doppler kwam bij JPS vandaan]... Dus niet dat Anthony strax wordt afgedaan als oplichter, lijkt me zwaar onterecht...

Hmm, ja die lagers zijn zeker nieuw dan? Ik ben dr een beetje uit, dat weet je toch. Mijn exuses daarvoor.

Veders vind ik het een beeetje minder van je dat jeje krukas er niet ff zelf ingezet heb hoor :)8P
 
Originally posted by Twin


- BRANDSCHOON werken.
- onbeschadigd monteren, GEEN hamers.
- krukas alvorens monteren uitklokken.
- na montage controleren op slingering.
- juiste pakking toepassen.
- minieme rolweerstand na montage.
- momentsleutel ?
- enz.

Dit in tegenstelling tot het verhaal dat in de Scootin gepubliceerd is.

Ik ben van mening dat je pas iets zelf moet gaan doen als je er zeker van bent dat je het zelf BETER kunt.

Dat uitklokken vind ik nogal overdreven,maargoed, als je de middelen ervoor heb, waarom niet.

Mag ik verder zo brutaal zijn te vragen welke momentwaarde jullie aanhouden, en waarom?

Het scootin verhaal is complete waanzin, ik weet niet waar ze die bullshit vandaan halen.

Veder ben ik het met de laaste zin niet met je eens...Je zegt zelf ook dat je van je fouten geleerd heb, en dat is heel goed, maar als mensen er voor kiezen om het zelf te proberen, wie ben jij om ze het af te raden? Jij was vroeger waarschijnlijk net zó eigenwijs :)

no offence verders.

Tim
 
Verder nog een vraagje: waarom gebruiken julllie allemaal gasbranders? Naar mijn idee gaat het met een verffohn (dus zo een ding wat je gebruikt om verf af te krabben) een stuk veiliger en makkelijker.

(nog ff voor psychodude666, Jan Poppe kan je gerust je blok naar toe brengen. Zal niet eens zo duur zijn, ik was de eerste keer toen ik mn scooter wegbracht 220 euro kwijt, dus hij moest alles nog doen, blok er vanonder draaien enzo, was inc. nieuwe lagers, keerringen, naaldlager) De tweede keer heb ik het toch maar met iemand die ik ken gedaan, ook goed gelukt.

Als laatste: waarom is het niet mogelijk krukaslagers opnieuw te monteren?
 
Back
Top