Lagers?

Originally posted by razorr
Ja oke,maar wat ik niet snap
-het is toch zo dat lager uitzet bij warmte? en er moet lijkt mij altijd wel "iets" speling op zitten dus 0.3 max ofzo

-je ziet het amper bewegen tis meer dat je het voelt
ik hoop het maarja

wat kan de oorzaken zijn dat bv die lager naar de klote is?

- slechte smering
- versleten
- slag op krukas
- scheef vliegwiel
- niet opwarmen
- slechte montage
- techinsche fout in lager
- ....
 
zet effe bij wat er bij mij is en wat ik weet


Originally posted by Wille
- slechte smering silkolene pro race 2 160ml op 5liter benzine ongelood 98
- versleten lagers zijn nieuw,heb er niet veel mee gerden
- slag op krukas dat weet ik nie
- scheef vliegwiel weet niet,weet alleen als ie stationar draait dat je de rotor ietsje hoor piepen zeg maar..maar als je gaat rijden is het weg
- niet opwarmen dat snap ik nie.. dat zei running sp ook
bedoel je niet goed warm draaien?,en daardoor de lager verrot is of bijna?,of gewoon eerst goed warm draaien stuk rijden,en dan pas voelen?
- slechte montage heb ik laten doen door gjb
- techinsche fout in lager weet nie:(
- ....

ik hoor het wel over die dingetjes nog..
maar klopt het dan van
dat je het niet ziet maar wel ietsje voelt en dan iets tok hoort?
dat is normaal als er bv .03/0,2 mm opzit?

oke

thx
voor reactie wille

en de rest:)
 
0.3mm max speling is érg veel..

précies weet ik 't niet, maar ik dacht eerder aan 0.02mm tot 0.05mm (afhankelijk van welk type) en koud...dus niét op bedrijfstemperatuur.


Maar heeft er niemand zo'n vapro-tabellenboek bij de hand want daar staat 't in volgens mij
 
Originally posted by chills
0.3mm max speling is érg veel..

précies weet ik 't niet, maar ik dacht eerder aan 0.02mm tot 0.05mm (afhankelijk van welk type) en koud...dus niét op bedrijfstemperatuur.


Maar heeft er niemand zo'n vapro-tabellenboek bij de hand want daar staat 't in volgens mij

Hmm, dat is wel zo maar dat punt waar je aan de krukas voelt zit natuurlijk wel 10 a 12 cm bij het lager vandaan, dus als jij 1/10 mm speling op je lager hebt ( wat vrij normaal is ) dan is dat aan het uiteinde van je krukas natuurlijk een stuk meer. Denk bijv eens aan de momentstelling.
 
ik zal vandaag eens testen,als ik stuk heb gereden kijken of er dan nog speling opzit.

maar normaal als lagers kapot/versleten zijn,dan hoor je het toch ook onder het rijden?
geruis ?
 
Nou vandaag getest(daarna gelijk politie auto met aanhanger:()
maar goed
toen die warm was stukje gereden,en toen gevoeld
en toen was speling weg

dus wat kan het zijn ? ander soort lagers ofzo
maar dan is het goed lijkt me?

kan ik mischien toch met scooter naar lely
 
Back
Top