Lagers verneukt??

Originally posted by Bart Nrg Mc2
Leuk, dacht je dat iemand anders zoiets "geniaals" nog niet bedacht had? Iedere malloot gaat fijn naar een officiële SKF-dealer, en komt dan tot de conclusie dat je daar GEEN Piaggio-krukaslagers kan kopen... Minarelli is geen probleem...

FOUT, ik heb mijn pia lagers lekker wel bij van de Peijl gehaald..:) C3 met kunstof binnenkooi...
 
Originally posted by x8racer
Verder nog een vraagje: waarom gebruiken julllie allemaal gasbranders? Naar mijn idee gaat het met een verffohn (dus zo een ding wat je gebruikt om verf af te krabben) een stuk veiliger en makkelijker.

deze week ook krukas in het rennerblok gezet, maar met verffohn luktte het dus echt niet, blok werd gewoon niet warm genoeg, toen maar met gasbrander erop, en toen zat ie r in 10 min in.
 
Ik stelde de vraag eigenlijk omdat we toen we mn blok moesten schoon maken geen nieuwe lagers gemonteerd hebben, ik weet alleen niet meer precies of de lagers nou nog aan de as zaten of in het carter toen het carter uit elkaar ging, maar de lagers waren nog gewoon goed, geen gefluit, perfect draaiend.
 
Originally posted by Lennox
deze week ook krukas in het rennerblok gezet, maar met verffohn luktte het dus echt niet, blok werd gewoon niet warm genoeg, toen maar met gasbrander erop, en toen zat ie r in 10 min in.
Dan heb je een karige verffohn, simpel. Dat ding wat ik hier thuis heb wordt meer dan 300 graden :)
 
Tja tis af en toe ook gewoon roeien met de riemen die je hebt, bedoel niet iedereen heeft fohn of gasbrander... voor mij konk zou aan een gasbrander komen dus doek dat maar hé :p
 
Nou ja laat ik het dan zo stellen, de vorige keer heb ik geen brander gebruikt bij mn krukas in het blok zetten, maar een verffohn :)
 
Originally posted by Tim
Hmm, ja die lagers zijn zeker nieuw dan? Ik ben dr een beetje uit, dat weet je toch. Mijn exuses daarvoor.

OWKEE :)

Veders vind ik het een beeetje minder van je dat jeje krukas er niet ff zelf ingezet heb hoor :)8P

Het zou de 1e x zijn dat ik een krukas vervang, en om dan het risico te lopen om een Evo Tuned van [let op] € 470 te slopen vind ik te groot... Voor die paar €-tientjes mag Anthony een mooi stukje werk leveren, en ik schaam me nog geen 1% dat ik dat heb laten doen...

Als ik de lagers van m'n straatscooter binnenkort in de soep draai, vervang ik ze uiteraard lekker zelf... Is ook 100% mijn scooter, en ik ben ook de enige die er last van heeft als ik onverhoopt iets mocht slopen...
 
Leer het van iemand met veel ervaring. Ik zou nooit eerste keer zomaar beginnen met zoiets. Ik heb vroeger ook de eerste 2x mee staan kijken, daarna pas me eigen blokkie gedaan (whoeiz lang geleden :) ).

Mja zoals anthony al zei je kan een krukas op een goede en een hele foute manier monteren. En bij de 2e is het ook vaak binnen no-time ook over met de pret met alle gevolgen van dien.
 
Originally posted by Bart Nrg Mc2
Het zou de 1e x zijn dat ik een krukas vervang, en om dan het risico te lopen om een Evo Tuned van [let op] € 470 te slopen vind ik te groot... Voor die paar €-tientjes mag Anthony een mooi stukje werk leveren, en ik schaam me nog geen 1% dat ik dat heb laten doen...

Als ik de lagers van m'n straatscooter binnenkort in de soep draai, vervang ik ze uiteraard lekker zelf... Is ook 100% mijn scooter, en ik ben ook de enige die er last van heeft als ik onverhoopt iets mocht slopen...

Heb jij nog nooit een krukas vervangen? En maar wijs blaten he :p Nee hoor joke :)

Je hebt wel gelijk, toch had ik het zelf gedaan!
 
Ach, ieder z'n keuzes... Ik heb nog nooit een krukas vervangen nee, maar kan er echt wel uit vissen wat mensen goed en fout kunnen doen... Als je iets beoordeeld, hoef je het niet perse zelf te hebben uitgevoerd... Ik heb nog nooit een koppeling gemonteerd met 1 trekveertje, maar ik raad het wel af ;)
 
hehe jah thnx man! :)

D'oh net ff keerringen gehaald, bij Tweewielercentrum Zeeland,.... l+r keerring = 17.50 :| :| :| 8P 8P ....

Nja me ma dokte ze ff dus das wel makkelijk,.... deze kan gelijk door naar Bullshit dealer verhalen
 
Back
Top