This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

laag budget tuned puch zip

Timo@Zip

Well-Known Member
Hallo,

Ik heb nu dus ook een eigen project page. En ga nou niet lopen zeuren dat het niet project waardig.. Want het zal allemaal niet zo snel gaan ivm geld zaken enz. Ik wil laten zien dat er met weinig geld ook een best leuke scooter maken is. Maja ik kocht dus nu ongeveer 3 weken geleden mijn Puch Zip hartstikke blij natuurlijk mijn eerste scootertje

De Setup moet iets in deze richting worden:
Polini EVO 70cc AC Stage 1 Twins Tuned (inmiddels gekocht)
Polini evo 5 70cc pijp (ook inmiddels gekocht Mikkel @ forum houdt hem voor me vast )
24mm mikuni flatside carb.
malossi multivar vario (aanwezig)
Hebo verstelbaar
Hebo as

MVT toerteller (reeds aangeschaft)

Iets in die richting zal de setup worden!

Foto van hoe hij erbij stond toen ik hem kreeg:

Alle onderdelen+kappen die ik erbij kreeg:

En zo stond hij er aan het eind van de dag erbij:

Toen na ongeveer een week kon ik mijn blauwe verticale clamp ruilen voor een alu. horizontale clamp:

Inmiddels ook heb ik ook bijna de 8er velg kaal:

En de kleurcombo weet ik ook al De hoofd kleur wordt de kleur van deze auto:

En de binnenkuip+voetenplank+carterkap+kickstart pedaaltje+velgen worden fluor oranje. De carterkap+kickstart padaaltje+voetenplank heb ik inmiddels gespoten moet alleen nog blanke overheen. hier een paar foto's:

Hier stonden alle delen dus in de primer! En nu die ik net gemaakt heb van dat ze oranje zijn.

Het frame staat er inmiddels ook vrij zielig en alleen bij buiten:
http://upload.store.mdsalih.com/Het%20frame%20zoals
%20het%20er%20nu%20bij%20staat.JPG
En is dan de achter kap die ik inmiddels voor een klein gedeelte kaal heb. Dmv verafbeit (ik weet het is dom) Maar met schuren schoot het echt niet op.. Er zitten iets van 7 verschillende kleuren op 8P

http://upload.store.mdsalih.com/De%20half%20kale
%208er%20kap%202.JPG

Maja dit waren de foto's tot nu toe.. De setup ben ik nu ook mee bezig maja ik ben der nog niet helemaal uit wat het wordt. Ik denk iets in deze richting:

Dat wil ik zowiezo voor elkaar zien te krijgen.. Maja dat moet wel gaan lukken.. De airsal T6 heb ws. ook al gekocht maja ik moet nog effe antwoord van die kerol afwachten.

Last edited:
Suc6 met je zipje. Je gaat hem iig vanaf de grond opbouwen, altijd leuk om te doen.
Voor de plaatjes die niet werken. Je hebt de foto's een bestandsnaam met spaties erin gegeven, die worden vervangen door het % teken. Als je die spaties weglaat, dan doen ze het wel.

spatie = %20

leuke zip
geinig hoe je em zo helemaal opbouwt, en zie ik daar een SP2000 kap??? :?

tov ding

Ja dat is idd een Zip sp 2000 kap! Alleen die passen helaas niet.. Maja die zijn daarom ook te koop! De achterkap is alleen al verkocht.

Mijn ouwe zip wordt nieuw leven ingeblazen
Ben benieuwd hoe het gaat worden.
Heb je al setup ideeen?

Waar ik dan benieuwd naar ben bij een low budget: hoeveel geef je aan alles uit? maybe leuk om ff bij te houden en te vermelden?

Ik wou net zeggen; Das de oale ex-zip van Arnie.
Ja daar hebben we vele dingen mee meegemaakt

Ik hoop voor je dat je er nog een mooi dingetje van maakt.
Succes ermee.

hoop voor je dat het wat word, veel succes in ieder geval..

de verhalen die ik van die zip heb gehoord

Originally posted by nicks
hoop voor je dat het wat word, veel succes in ieder geval..

de verhalen die ik van die zip heb gehoord

En wat voorn verhalen heb je allemaal wel niet gehoord dan??

Originally posted by Arnie
Mijn ouwe zip wordt nieuw leven ingeblazen
Ben benieuwd hoe het gaat worden.
Heb je al setup ideeen?

Ik wou net zeggen waar ken ik die blauw/groene voorkap tog van

Ziet er leuk uit

hmmzzz ik hoorde dus de hele tijd al dat er een raar gekraak uit het carter kwam alsk met de scooter in de hand liep. Noujah ik gister alles los gehaald, blijkt dat lawaai dus van de vertanding af te komen.. Noujah ik toenet proberen vertandings deksel deraf te halen.. NIET DUS! Noujah ik van alles geporbeerd met schroevendraaier, met klauw hamer deronder.. Maja niks.. Zit echt knetters vast :S Maja ik ga der zo weer effe mee verder. Maja het is maar 1 kant die vast zit 8P

Tip van de dag:
Haal je achtervelg eraf en sla eens op die as wat achter het velgje vandaan komt. (moet je natuurlijk wel alle bouten van je vertandingsdeksel los hebben)

Update: Heb inmiddels ook de binnenkuip fluor oranje

Maja ik heb dus toenet een balk op die as gelegd. En ben toen op die balk gaan lopen rammen. Maja hele balk aan gort geslagen maar de vertanding/vertandingsdeksel komt geen mm verder naar buiten :?

Cilinder gekocht

Update: Ik heb net de Evo 70 AC van Arnie @ forum gekocht Ik ga hem zondag ophalen! Das toch wel wat beter als een Airsal T6

wordt nice maar zit wel veel werk in, keb ook zelf veel uren lopen sleutelen met dit zipje vooral het kappenwerk
succes verder nog~!