This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Kymco agility 50 uit 2016 nieuw blok start niet

f0226

New Member
Hoi, ik heb een gloednieuw gy6 blok onder een Kymco agility 50 gezet, alles aangesloten enzo maar hij start niet. Hij vonkt wel, heb ook al een andere cdi erin gezet werkte ook niet. Scooter service zegt dat ie t niet wilt nakijken omdat t hem teveel werk lijkt omdat ik zelf t blok eronder heb gezet.
 
Je hebt dus een vonk , en hij krijgt benzine , dan heeft hij om te lopen nog maar één ding nodig . Voel je compressie , als je met de hand het vliegwiel draait ?
 
Maar met een gloednieuwe motor moet je wel flink druk voelen , en hem er niet makkelijk doorheen kunnen draaien .
Misschien toch even compressie meten om dit uit te sluiten , of als je dit wilt , starten met een pufje remmenreiniger in de inlaat van de carb
 
Die kans is klein , want de pickup , die dat regelt ( ontstekings tijdstip ) zit met 2 boutjes vast , en kun je niet veranderen . Heb je zelf het vliegwiel , en ontsteking , over moeten zetten ? Zo ja , zit de spie weer in het vliegwiel , want dan verandert het tijdstip wel .
 
Ik heb zelf wel het vliegwiel eruit gehad omdat ik het blok eerst onder een andere scooter zou zetten maar daarna wel weer de originele ontsteking terug geplaatst, de spie zit wel goed. Maar hoe zit het kwa cdi dan die regelt toch ook wat met de ontsteking?
 
De cdi krijgt van de pickup een seintje , als de nok op het vliegwiel langskomt . aan de hand hiervan , en het toerental , geeft deze de vonk af .
Hoe meer toeren , hoe vroeger de vonk.
Post automatically merged:

In deze manual op pag 111 staat de vervroeging beschreven , bij 1700 toeren 2 graden , en bij 2000 toeren 13 gr
 

Attachments

  • 139 QM(GY6) 4T Engine Manual.pdf
    14.7 MB · Views: 4
Last edited:
Wat is een beetje het juiste aantal bar compressie? En als het niet juist is wat kan ik daaraan doen?
 
Super bedankt, ik zat hier vast en kwam niet verder en las er dus overheen (ik was dus te makkelijk in mijn gedrag). Nu kan ikzelf ook weer wat verder met tuning van 4T.
 
Denk dat het aanpassen van het ontstekings tijdstip toch wat meer vergt , als je het zelf wilt doen , buiten bestaande cdi's om.
Zou je de pickup , op een aparte voetplaat moeten freubelen , zodat je die voetplaat kunt verdraaien . Want aan de bestaande pick up , kun je de gaten niet veel uitvijlen. En moet je ook de afstand tot de nok behouden.
Wat ik een aantal jaren geleden op mijn trabant heb gezet , is een z.g.n Trabitronic , dit is een ontsteking , waarbij je via de computer , het tijdstip kunt veranderen , ook de curve van de ontsteking verander je hiermee. Het ontstekings tijdstip bij het starten moest dan aangepast worden op 8mm voor bdp , i.p.v 4 mm voor de orginele ontsteking . zoiets zou je dus kunnen maken hier de website , met de techniek . http://www.trabitronic.de/
 
Compressie zat tussen de 8 en 10 bar, ga zo mn carburateur even reinigen dan proberen met een reiniger te starten