Kymco agility 50 uit 2016 nieuw blok start niet

f0226

New Member
Hoi, ik heb een gloednieuw gy6 blok onder een Kymco agility 50 gezet, alles aangesloten enzo maar hij start niet. Hij vonkt wel, heb ook al een andere cdi erin gezet werkte ook niet. Scooter service zegt dat ie t niet wilt nakijken omdat t hem teveel werk lijkt omdat ik zelf t blok eronder heb gezet.
 
Advertisement - register to remove this

Maar met een gloednieuwe motor moet je wel flink druk voelen , en hem er niet makkelijk doorheen kunnen draaien .
Misschien toch even compressie meten om dit uit te sluiten , of als je dit wilt , starten met een pufje remmenreiniger in de inlaat van de carb
 
Die kans is klein , want de pickup , die dat regelt ( ontstekings tijdstip ) zit met 2 boutjes vast , en kun je niet veranderen . Heb je zelf het vliegwiel , en ontsteking , over moeten zetten ? Zo ja , zit de spie weer in het vliegwiel , want dan verandert het tijdstip wel .
 
Ik heb zelf wel het vliegwiel eruit gehad omdat ik het blok eerst onder een andere scooter zou zetten maar daarna wel weer de originele ontsteking terug geplaatst, de spie zit wel goed. Maar hoe zit het kwa cdi dan die regelt toch ook wat met de ontsteking?
 
De cdi krijgt van de pickup een seintje , als de nok op het vliegwiel langskomt . aan de hand hiervan , en het toerental , geeft deze de vonk af .
Hoe meer toeren , hoe vroeger de vonk.
Post automatically merged:

In deze manual op pag 111 staat de vervroeging beschreven , bij 1700 toeren 2 graden , en bij 2000 toeren 13 gr
 

Attachments

  • 139 QM(GY6) 4T Engine Manual.pdf
    14.7 MB · Views: 4
Last edited:
Maar met een gloednieuwe motor moet je wel flink druk voelen , en hem er niet makkelijk doorheen kunnen draaien .
Misschien toch even compressie meten om dit uit te sluiten , of als je dit wilt , starten met een pufje remmenreiniger in de inlaat van de carb
Wat is een beetje het juiste aantal bar compressie? En als het niet juist is wat kan ik daaraan doen?
 
Denk dat het aanpassen van het ontstekings tijdstip toch wat meer vergt , als je het zelf wilt doen , buiten bestaande cdi's om.
Zou je de pickup , op een aparte voetplaat moeten freubelen , zodat je die voetplaat kunt verdraaien . Want aan de bestaande pick up , kun je de gaten niet veel uitvijlen. En moet je ook de afstand tot de nok behouden.
Wat ik een aantal jaren geleden op mijn trabant heb gezet , is een z.g.n Trabitronic , dit is een ontsteking , waarbij je via de computer , het tijdstip kunt veranderen , ook de curve van de ontsteking verander je hiermee. Het ontstekings tijdstip bij het starten moest dan aangepast worden op 8mm voor bdp , i.p.v 4 mm voor de orginele ontsteking . zoiets zou je dus kunnen maken hier de website , met de techniek . http://www.trabitronic.de/
 
111 / 15-6 Ik zie niet waar het omschreven word... Ben nu wel nieuwsgierig omdat ik dit al langer wil weten. Moe van mijn ellendig systeem met errors... Zie foto.


@f0226 Boven 6 bar moet nog kunnen draaien (kan zelfs lager). Compressie test setje is een 14 euro ongeveer.
Compressie zat tussen de 8 en 10 bar, ga zo mn carburateur even reinigen dan proberen met een reiniger te starten
 
Back
Top