Elektrisch starten met 90cc Kymco agility

sneeuwkabouter

New Member
Hoi, ik heb recentelijk een 90cc cilinder gemonteerd op mijn 2006 Kymco agility 50. Voorheen werkte de e start altijd perfect maar omdat de nieuwe cilinder meer compressie heeft krijgt ie hem niet lekker rond. Kicken gaat wel, hij heeft gelopen, maar dat kickstart systeem is zo belabberd dat dit geen goede optie is. Weet iemand of ik een sterkere startmotor kan monteren, of in ieder geval een nieuwe? Een sterkere accu heb ik al geprobeerd, maar dat wilde ook nog net niet. Op een knopje drukken gaat toch net wat makkelijker dan iedere keer 5 minuten lang proberen om net dat goede plekje te vinden.
 
Advertisement - register to remove this

geldt bij een standaard cilinder al, maar bij 90 cc nog meer: zijn alle aansluitingen in orde? dit bleek bij mijn agility NIET het geval, nu het wèl zo is, start deze vlotter en/of als het nodig is start hij (met nog steeds dezelfde accu) ook langer door zonder problemen. maar meestal is hij (ook na weken stilstand) aan als ik naar het knopje wijs ..
 
geldt bij een standaard cilinder al, maar bij 90 cc nog meer: zijn alle aansluitingen in orde? dit bleek bij mijn agility NIET het geval, nu het wèl zo is, start deze vlotter en/of als het nodig is start hij (met nog steeds dezelfde accu) ook langer door zonder problemen. maar meestal is hij (ook na weken stilstand) aan als ik naar het knopje wijs ..
Hm. Ik geloof dat alles in orde is met de aansluitingen, maar ik loop ze nog even na.
Post automatically merged:

geldt bij een standaard cilinder al, maar bij 90 cc nog meer: zijn alle aansluitingen in orde? dit bleek bij mijn agility NIET het geval, nu het wèl zo is, start deze vlotter en/of als het nodig is start hij (met nog steeds dezelfde accu) ook langer door zonder problemen. maar meestal is hij (ook na weken stilstand) aan als ik naar het knopje wijs ..
Maar de originele startmotor is in theorie dus sterk genoeg voor 90cc? Het lijkt mij van wel maar ik vraag het nog maar even.
 
Back
Top