Is de kou van invloed op elektrisch starten?

Manu76

Burn and rise...
Hoi,

Kymco people 2 takt 2005, 13500km.

Als ik mijn scooter in de schuur stal dan start die altijd ook elektrisch.

Ga ik nou bijvoorbeeld bij iemand op visite en ik laat de scooter buiten staan voor een paar uur dan start die alleen nog maar met de kick. Is de kou de boos doener of wellicht de accu? De bendix/ starterkrans draaien wel maar de scooter slaat niet aan.

Eerst lijkt die aan te slaan na 1x maar dan veranderd het geluid en lijkt het net of de bendix de starterkrans niet meer aangedraaid. Zo lijkt het qua geluid.

Kan toch niet zo zijn dat de koude lucht de bendix zodanig laat krimpen qua oppervlak dat die niet meer aanslaat op de krans?

Ik hoor het wel, (Of niet ;) )

Groetjes Manu
 
Advertisement - register to remove this

No worries om koude krimp en warmte uitzetting van een bendix. Ter vergelijk; spoorrails NS zijn lengtes van 30meter en dat werkt het hele jaar door ongeveer 1,5centimeter. Als je dat terug rekent... Valt het mee.
Sporadisch kan er sprake zijn van een vervuilde bendix met uitgehard vet, ophopingen slijtagemateriaal van de vsnaar oid. Dit kan onder kou taaier en kleveriger worden. Dan kun je de bendix schoonmaken met ontvetter, uitblazen en een smerend iets erop.
Groet,
 
Vermoedelijk uw batterij ,hoe kouder de batterij komt te staan ,hoe minder power komt eruit, elektrisch starten heeft power nodig, en als je die niet hebt ,begint alles te kraken. niet goed voor de tanden v/d starter en starterkrans.
 
Kou is ongeacht de methode van invloed op het starten. De temperatuur en vochtigheid in je schuur zijn gewoon beter als buiten. Kou en vochtige lucht zorgen dat hij slechter start.
 
Back
Top