kymco agility 50 start niet meer

dag mensen ik heb een probleem met mijn kymco agility 50 2018 model 15k km


heb gister bezorgd op mijn scooter veel achter elkaar gereden (wat ik niet zo vaak doe) na een paar uur rijden stopte ik voor een halfuur in die tijd stond mijn scooter uit. na dat halfuur ben ik gelijk op mijn scooter gestapt en gaan rijden. na 3 min viel mijn scooter rustig uit alsof het het hart opgaf. vanaf dat moment deed kickstart en elektrische start het niet. bij elektrische start hoor ik een tikkend geluid verder gebeurd er niks bijzonders bij kickstart hoor ik niks. claxon , remlicht en voorlicht doen het goed ik zie geen verzwakking. aan wat kan het zitten? bougie , startschakelaar? hoop dat iemand mij kan helpen
 
Advertisement - register to remove this

dag mensen ik heb een probleem met mijn kymco agility 50 2018 model 15k km


heb gister bezorgd op mijn scooter veel achter elkaar gereden (wat ik niet zo vaak doe) na een paar uur rijden stopte ik voor een halfuur in die tijd stond mijn scooter uit. na dat halfuur ben ik gelijk op mijn scooter gestapt en gaan rijden. na 3 min viel mijn scooter rustig uit alsof het het hart opgaf. vanaf dat moment deed kickstart en elektrische start het niet. bij elektrische start hoor ik een tikkend geluid verder gebeurd er niks bijzonders bij kickstart hoor ik niks. claxon , remlicht en voorlicht doen het goed ik zie geen verzwakking. aan wat kan het zitten? bougie , startschakelaar? hoop dat iemand mij kan helpen
Vonkt hij nog ?
 
Zit er nog benzine in?

Ff doorgeven wat het wel en niet doet
Hi sorry voor de late reactie , ja er zit nog benzine in. Alle lichten doen het de claxon doet het ik heb gister met mijn vriend proberen te starten ik heb het kabeltje boven de startmotor beetje lopen wiebelen en we hoorden een geluid maar verder niets.
 
Accu leeg, wat je hoort tikken is het startrelais.
Kijk ook de massa aansluiting vanaf je accu eens na.
 
Accu leeg, wat je hoort tikken is het startrelais.
Kijk ook de massa aansluiting vanaf je accu eens na.
Hi heb niet zoveel verstand van scooters maar ik ga een accu lader halen dan kan ik hem voor altijd gebruiken . Maar mijn lichten en mijn claxon doet het nog hoe kan het alsnog zijn dat het leeg is? En mijn kickstart doet het ook niet
 
heb je genoeg smerende olie in t blok?

zit je variateur nog op de goede plek? geen kick en geen start..misschien hoor je de startmotor vrijdraaien...

misschien misschien.. iets meer info.
kickstart doet het ook niet... wat doet ie niet?
 
heb je genoeg smerende olie in t blok?

zit je variateur nog op de goede plek? geen kick en geen start..misschien hoor je de startmotor vrijdraaien...

misschien misschien.. iets meer info.
kickstart doet het ook niet... wat doet ie niet?
Ja ik heb genoeg motor olie ik heb genoeg benzine heb het nog gecheckt ja mijn variateur zit op de goede plek. Bij de kickstart hoor ik niks bij elektrische start hoor ik de motor alleen slaat hij niet aan. Eerst hoorden ik een tik geluid en nu hoor ik de motor geluid maken. Alle lichten doen het.
 
laatst de scooter van mn maat. ook een agility.. starte ook niet meer....

draailuchtfilter eens open, als daar benzine inzit dan je carb checken.
bij de scooter van mn maat was de gasnaald losgeraakt van de plastic houder.
deze weer goed gemonteerd en rijden maar.
 
laatst de scooter van mn maat. ook een agility.. starte ook niet meer....

draailuchtfilter eens open, als daar benzine inzit dan je carb checken.
bij de scooter van mn maat was de gasnaald losgeraakt van de plastic houder.
deze weer goed gemonteerd en rijden maar.
Hi heb hem opengedraaid met de luchtfilter is niks maar daar binnen een klein beetje benzine wat moet k nu doen?
 
Ik heb wel een 2018 model injectie*
2018 heeft nog steed een carburateur

Vanaf eind 21 zijn er kymco's met injector (euro 5) verkocht

Dus haal je zadel en helmbak eraf en dan zie je je carburateur(misschien nog met rubberen warmhouder) hier pak je een kruiskop en verwijder je 2 schroefjes van de bovenkanr van de carburateur.
Dan moet je voorzichtig het membraam loshalen dmv het middelse ding vast te pakken (de gasschuif)

Bij het terugplaatsen moet je letten dat de schuif vrij op en neer kan bewegen
 
2018 heeft nog steed een carburateur

Vanaf eind 21 zijn er kymco's met injector (euro 5) verkocht

Dus haal je zadel en helmbak eraf en dan zie je je carburateur(misschien nog met rubberen warmhouder) hier pak je een kruiskop en verwijder je 2 schroefjes van de bovenkanr van de carburateur.
Dan moet je voorzichtig het membraam loshalen dmv het middelse ding vast te pakken (de gasschuif)

Bij het terugplaatsen moet je letten dat de schuif vrij op en neer kan bewegen
Ik weet wel dat 2019 modellen al injectie is!
 
Hi heb niet zoveel verstand van scooters maar ik ga een accu lader halen dan kan ik hem voor altijd gebruiken . Maar mijn lichten en mijn claxon doet het nog hoe kan het alsnog zijn dat het leeg is? En mijn kickstart doet het ook niet
afgaand op je verhaal, vermoed ik je accu en/of de stator/de massa kabel.
ergens onderweg is je scooter gestopt met het opladen van je accu.
hierdoor heb je de laatste (kilo)meters puur op de accu gereden.
de resterende spanning is genoeg voor verlichting, maar weet wel dat de startmotor e.d. juist de onderdelen zijn die het meest van de accu vergen.

als je de accu volgeladen hebt, wel checken of de scooter m nog bijlaad als de motor weer draait
Post automatically merged:

laatst de scooter van mn maat. ook een agility.. starte ook niet meer....

draailuchtfilter eens open, als daar benzine inzit dan je carb checken.
bij de scooter van mn maat was de gasnaald losgeraakt van de plastic houder.
deze weer goed gemonteerd en rijden maar.
dat zou ook kunnen idd
 
afgaand op je verhaal, vermoed ik je accu en/of de stator/de massa kabel.
ergens onderweg is je scooter gestopt met het opladen van je accu.
hierdoor heb je de laatste (kilo)meters puur op de accu gereden.
de resterende spanning is genoeg voor verlichting, maar weet wel dat de startmotor e.d. juist de onderdelen zijn die het meest van de accu vergen.

als je de accu volgeladen hebt, wel checken of de scooter m nog bijlaad als de motor weer draait
Post automatically merged:


dat zou ook kunnen idd
Hey dankjewel voor je hulp ik heb gister avond de accu geladen en heb hem net erin gedaan nou hoor ik nu wel geluid dat hij wilt starten maar hij slaat maar niet aan. Mijn kickstart doet het ook niet.
 
Oke, dus je problemen voor zover die door de accu kwamen zijn de wereld uit.
Blijft over: het laad probleem en startproblemen.

Heb je al gecheckt of je bougie vonkt?
Zo nee, dan controleren of dit aan je bougie of spanningsregelaar ligt.

Persoonlijk vermoed ik het laatste omdat via dit stukje techniek ook de accu wordt volgeladen tijdens het rijden.
 
dag mensen ik heb een probleem met mijn kymco agility 50 2018 model 15k km


heb gister bezorgd op mijn scooter veel achter elkaar gereden (wat ik niet zo vaak doe) na een paar uur rijden stopte ik voor een halfuur in die tijd stond mijn scooter uit. na dat halfuur ben ik gelijk op mijn scooter gestapt en gaan rijden. na 3 min viel mijn scooter rustig uit alsof het het hart opgaf. vanaf dat moment deed kickstart en elektrische start het niet. bij elektrische start hoor ik een tikkend geluid verder gebeurd er niks bijzonders bij kickstart hoor ik niks. claxon , remlicht en voorlicht doen het goed ik zie geen verzwakking. aan wat kan het zitten? bougie , startschakelaar? hoop dat iemand mij kan helpen
Ik weet dat die zekeringen en zeker de verbindingen daarvan in die accubak het wel eens opgeven. Even de zekeringen er tussenuit halen en de draden even direct aan elkaar koppelen. Dan kijken wat ie doet. Doet ie het? Gelijk een nieuwe zwarte en rode zekering houder met draad bestellen maar met steekzekering in plaats van penzekering.

Veel voorkomend probleem bij deze dingen. Heb me weken gek gezocht. Bij mij bleek de zwarte draad verbinding slecht te zijn. Nooit geen problemen meer gehad nadat ik ze vervangen had.
 
Ik weet dat die zekeringen en zeker de verbindingen daarvan in die accubak het wel eens opgeven. Even de zekeringen er tussenuit halen en de draden even direct aan elkaar koppelen. Dan kijken wat ie doet. Doet ie het? Gelijk een nieuwe zwarte en rode zekering houder met draad bestellen maar met steekzekering in plaats van penzekering.

Veel voorkomend probleem bij deze dingen. Heb me weken gek gezocht. Bij mij bleek de zwarte draad verbinding slecht te zijn. Nooit geen problemen meer gehad nadat ik ze vervangen had.
Hoi ik heb nu zoveel verstand kan jij misschien stap voor stap zeggen hoe ik dat moet doen?
 
Back
Top