Kymco agility 50 start niet meer na 1 keer starten.

scooterboyo007

New Member
Hé, ik heb een probleem met mijn kymco agility 50 4t uit 2014.
ik heb een paar weken geleden mijn eerste scooter gekocht en weet daarom ook niet veel vanaf. Hij startte al heel slecht steeds maar kreeg hem toch uiteindelijk altijd wel aan en nadat de motor opwarmde ging die steeds makkelijker aan. Maar vandaag heb ik mijn 45km cdi vervangen voor een onbegrensde en de vorige eigenaar had er al een gladde variobus inzitten. Toen ik de scooter wilde aankicken startte hij na vrijwel 1 2 keer. Maar nadat ik de scooter uitzetten en hem elektrisch probeerde te starten deed ie dat niet en ook met de kickstart niet meer. Je merkt wel dat hij wilt starten want de voorlamp begint wel te gloeien ook met het kicken. Er word ook niet mee gereden want ik heb mij rijbewijs nog niet. Wie kan mij helpen??
 
Advertisement - register to remove this

Vonkt de bougie ? wat is de staat van de bougie , en wordt deze vochtig bij het starten ? Stroomt er benzine als ik kick uit het kraantje ? Zijn de sproeiers schoon ? Even de basis dingen waarmee je moet beginnen
 
Ik zou beginnen met kleppen stellen, carburateur schoonmaken/ afstellen en een nieuwe bougie plaatsen. Dan is de basis in orde.
Ik weet niet hoe ik kleppen moet stellen, ik weer ook niet hoe ik carb moet afstellen maar denk dat schoonmaken wel moet lukken.
Post automatically merged:

Vonkt de bougie ? wat is de staat van de bougie , en wordt deze vochtig bij het starten ? Stroomt er benzine als ik kick uit het kraantje ? Zijn de sproeiers schoon ? Even de basis dingen waarmee je moet beginnen
IK zal vandaag even kijken danku.
 
aangezien je je rijbewijs nog niet hebt, heb je mooi de tijd om te leren kleppen stellen, carburateur schoonmaken en afstellen, olie verversen.
Youtube is alomwetend.
als je scooter al langer weinig rijdt, is het belangrijk dat je benzine niet te oud wordt en van goede kwaliteit is: minstens (of eigenlijk maximaal) E5, liever E0 (BP Ultimate of Shell V-power bevatten 0% Ethanol, dat is waar het om gaat)
ook ik zou eerst de originele CDI weer terugzetten en kijken of het dan beter gaat, en zorgen dat ie dáármee gewoon met 3 trappen of 1 omwenteling elektrisch start. (dat doet mijn Agility 50i uit 2019 met 24.000 km op de teller. dat is een Euro 4 en er werd mij verteld dat die "nou eenmaal $%*! starten"..) en daar is wel 2x verse olie, nieuw luchtfilter, carburateur schoonmaken (incl. membraan en regelschuif), kleppen stellen, nieuwe bougie, aansluiting van de startmotor ontroesten en 3 tankjes V-Power aan vooraf gegaan.
 
Last edited:
Back
Top