İk heb nieuwe zuiger en zuigerveren opgestoken maar de compressie blijft op 1 bar !!!Zit die zuiger nou onder de groeven, of is dat gezichtsbedrog?
İk heb nieuwe zuiger en zuigerveren opgestoken maar de compressie blijft op 1 bar !!!lijkt mij dat die zuiger naar de kloten is . en wat eventueel nog meer.
İk heb nieuwe zuiger en zuigerveren opgestoken maar de compressie blijft op 1 bar !!!Dit zuigertje wordt een hele mooie asbak gok ik.
Kleppen nog heel? Klote man na alles wat je al gedaan hebtİk heb nieuwe zuiger en zuigerveren opgestoken maar de compressie blijft op 1 bar !!!
Post automatically merged:
İk heb nieuwe zuiger en zuigerveren opgestoken maar de compressie blijft op 1 bar !!!
Post automatically merged:
İk heb nieuwe zuiger en zuigerveren opgestoken maar de compressie blijft op 1 bar !!!
Post automatically merged:
İk heb nieuwe zuiger en zuigerveren opgestoken maar de compressie blijft op 1 bar !!!
Kleppen in orde , en nogmaals geregeld ınlaat 0,05 uitlaat 0,1Kleppen nog heel? Klote man na alles wat je al gedaan hebt
Pffffff klote man volgens mij heb je alles gehad zuiger/zuigerveren/cylinder/kop/kleppen/Kleppen in orde , en nogmaals geregeld ınlaat 0,05 uitlaat 0,1
Zeg da wel Maups ,Pffffff klote man volgens mij heb je alles gehad zuiger/zuigerveren/cylinder/kop/kleppen/
pakkingen
Ik zou het niet meer weten.
Heb je er via de bougieopening op laagste stand zuiger al eens berg olie in gemieterd en dan compressie check gedaan? Kan je toch doen om zuigerveren nog eens te checken. Koude olie is toch lekker dik en afdichtend, compressie zou met die olie boven op die zuiger dan toch anders moeten zijn als het ook deze zuigerveren zijn. (Moet er in dat geval toch allemaal weer af.)Zeg da wel Maups ,
İk ken een beetje van scooters maar deze keer sta ik echt radeloos !
Als de cilinder/zuiger/zuigerveren goed zijn , zou ertoch compressie moeten ontstaan !
Of zijn er nog andere dingen die ervoor kunnen zorgen dat er geen compressie kan ontstaan ?
Heb je er via de bougieopening op laagste stand zuiger al eens berg olie in gemieterd en dan compressie check gedaan? Kan je toch doen om zuigerveren nog eens te checken. Koude olie is toch lekker dik en afdichtend, compressie zou met die olie boven op die zuiger dan toch anders moeten zijn als het ook deze zuigerveren zijn. (Moet er in dat geval toch allemaal weer af.)
En er was nog zo een testje toch? Beetje benzine, kop eraf, op kleppen gieten, kijken of het weg loopt
Hoe weet je dat? Heb je een vacuumtest gedaan op de kop?Kleppen in orde , en nogmaals geregeld ınlaat 0,05 uitlaat 0,1
Wat bedoel je juist met een vacium test op de kop , kan je het uitleggen aubHoe weet je dat? Heb je een vacuumtest gedaan op de kop?
Uitlaatje 4 takt geeft wel flink tegendruk ja. Is ie natuurlijk wel voor gebouwd.Beste leden,
Eerst en vooral bedankt voor jullie antwoorden en moeite .
Een kleine nota :
İk had een goed draaiende kymco waarvan de kader volledig verroest was en bijna overal in het kader breuken en roest was alles gedemonteerd en opgestapeld.
Nu ,
- İk heb de cilinder dat ik hiervan nog liggen had genomen ( van een motor dat draaien was )enkel de cilinder niet de kop .
- zuiger + zuigerveren had ik reserve liggen nieuw in verpakking.
- koppakking en voetpakking nieuw opgestoken .
enkel de kop met kleppen heb ik de oude eropgestoken .
zou ik de kop die ik gedemonteerd had van mijn werkende motor er opsteken , wat denken jullie , want die test met perslucht kan ik niet doen omdat ik geen perslucht heb .
en kan er mij iemand een foto of video sturen hoe de positie van de zuigerveren juist moeten zijn aub , ik heb ze wel op de juiste manier gemonteerd en de eerste 2 veren 120 graden van elkaar geplaatst mar die achterste met die geribde veer ben ik niet zeker of die wel 120 graden staat.
en maakt het iets uit dat ik de compressie test doe met de uitlaat gedemonteerd ?
mvgr
Aa ok thxUitlaatje 4 takt geeft wel flink tegendruk ja. Is ie natuurlijk wel voor gebouwd.
Thx sparky , de gashendel heb ik volledig open en zo starten en de compressie gemeten , maar 1,5 bar )-:Uitlaat maakt niks uit bij een compressietest.
De inlaat- en uitlaatklep zijn immers gesloten bij de compressieslag.
Wel gashendel helemaal open draaien tijdens het kicken of elektrisch starten.
İk heb eeb beetje olie in de bougie gaatje gedaan en dan de compressie gemeten en die liep op tot 4 bar ! ( Voorheen 1,5 bar )Heb je er via de bougieopening op laagste stand zuiger al eens berg olie in gemieterd en dan compressie check gedaan? Kan je toch doen om zuigerveren nog eens te checken. Koude olie is toch lekker dik en afdichtend, compressie zou met die olie boven op die zuiger dan toch anders moeten zijn als het ook deze zuigerveren zijn. (Moet er in dat geval toch allemaal weer af.)
En er was nog zo een testje toch? Beetje benzine, kop eraf, op kleppen gieten, kijken of het weg loopt?