Kymco 4 takt start niet

umbrow

Active Member
Beste leden ,
De scooter van mijn neef een kymco agility 4 takt a klasse had in de garage gestaan van oktober 2021 tot nu , dus bijna 8 maanden.
Hij kreeg hem niet aan de praat en heeft gevraagd of ik hem wou helpen , ik heb het aanvaard maar natuurlijk met jullie ervaring en hulp .
We hebben vandaag 6 uur er aan bezig geweest maar we krijgen hem niet aan de praat.
Dit hebben we al allemaal gedaan:
- Olie vervangen
- benzine tank uitgekuist en gevuld
- nieuwe batterij ingestoken
- nieuwe bougie
- carburateur volledig uitgekuist
- nieuwe cdi
- 2 nieuwe glazen zekeringen
- kleppen gesteld
Dan hebben we geprobeerd te starten , de startmotor draait mooi soepel , hij heeft compressie , hij vonkt , hij geeft benzine , maar slaat niet aan .
Wat denken jullie
Mvgr
 
Advertisement - register to remove this

Vonkt die krijgt due echt benzine. Heeft die genoeg compressie
Hij vonkt en krijgt benzine , en compressie heeft ie ook , want ik heb de bougie eruit gehaald en mijn vinger op het gaatje gedrukt waar de bougie in komt , dan starten en hij duwt mijn vinger hard weg , en de benzine slan aan de carburateur los gedaan en starten en er komt benzine van de slang
 
Wordt de bougie ook nat van de brandstof na een paar startpogingen?
Maw komt de brandstof tot in de cilinder?
 
Heb je de kleppen gesteld met het vliegwiel en daarmee ook het nokkenastandwiel in de juiste positie?

Wordt de vlotterkamer van de carburateur gevuld en is het brandstofniveau in de vlotterkamer hoog genoeg?
Maw, werkt de vlotter en vlotternaald goed?
 
Heb je de kleppen gesteld met het vliegwiel en daarmee ook het nokkenastandwiel in de juiste positie?

Wordt de vlotterkamer van de carburateur gevuld en is het brandstofniveau in de vlotterkamer hoog genoeg?
Maw, werkt de vlotter en vlotternaald goed?
Kleppen gesteld met vliegwiel op T en aan tandwiel met 2 gaten verticaal ,de vlottekamer is wel vol met benzine , maar komt precies nier verder
 
Hij vonkt en krijgt benzine , en compressie heeft ie ook , want ik heb de bougie eruit gehaald en mijn vinger op het gaatje gedrukt waar de bougie in komt , dan starten en hij duwt mijn vinger hard weg , en de benzine slan aan de carburateur los gedaan en starten en er komt benzine van de slang
Ja dat zegt niks dat het uit de slang komt. Had ik ook een keer het kwam wel uit de slang maar niet in de carb. Koppel de benzine slang rechtstreeks vanaf de tank op de carb en sluit alle luchtslangen af.
 
Ja dat zegt niks dat het uit de slang komt. Had ik ook een keer het kwam wel uit de slang maar niet in de carb. Koppel de benzine slang rechtstreeks vanaf de tank op de carb en sluit alle luchtslangen af.
De benzine slang is wel rechstreeks op de carburateur aangesloten met de filter tussen
 
Maak je carburateur schoon. Als die vonkt compressie heeft en benzine moet die gewoon starten. Ongeacht hoe die loopt. Hij heeft niet meer nodig dan lucht benzine en een vonk.
 
Ja dat zegt niks dat het uit de slang komt. Had ik ook een keer het kwam wel uit de slang maar niet in de carb. Koppel de benzine slang rechtstreeks vanaf de tank op de carb en sluit alle luchtslangen af.
Ik
De benzine slang is wel rechstreeks op de carburateur aangesloten met de filter tussen
Ik heb een fles men benzine rechstreeks op de carburateur aangesloten , maar blijft zelfse
 

Attachments

  • IMG_20220514_212553.jpg
    IMG_20220514_212553.jpg
    116.3 KB · Views: 20
  • IMG_20220514_212533.jpg
    IMG_20220514_212533.jpg
    89.9 KB · Views: 18
Het is wel vaak zo dat bij een langere stilstand de vacuüm brandstofkraan op gang geholpen dient te worden.
M.a.w. volledig luchtvrij zodat alleen de brandstof doorgang vind naar het inlaatgedeelte.

Is dit in orde, moet er een constante flow van brandstof ontstaan d.m.v. de onderdruk van het motorblok...
Brandstof moet dus constant vloeien en zonder onderbreking de carburateur en verbrandingskamer bereiken mits alles goed functioneert!
Gaat of komt dit in golven of de stroom is niet constant, kan het zijn dat het (interne) membraan in de kraan zelf stuk is!
 
Last edited:
In dit soort gevallen wil ik eerst weten of hij überhaupt wil "praten".
De remmenreinigertest dus....
Als de motor een paar klappen geeft weet je genoeg.
Post automatically merged:

Ik

Ik heb een fles men benzine rechstreeks op de carburateur aangesloten , maar blijft zelfse
De vlotter heeft een naaldje wat ingehaakt moet worden. Als dat niet (goed) is gebeurd, dan kan je wachten tot je een ons weegt. Maar benzine zal er niet in de vlotterbak komen....
 
Brandstof gaat sowieso pas vloeien/lopen uit de kraan als er onderdruk op de vacuümaansluiting komt te staan.
Kraan gaat open en de vlotternaald plus vlotter gaat zakken zodat er benzine in de vlotterkamer kan lopen.
Als de brandstof bijna gaat overlopen in de vlotterkamer, sluit de vlotter, en daarmee gelijk de (vlotter)- naald de toevoer automatisch af!
 
En zoals op het plaatje oderaan deze post meet je het brandstofniveau in de vlotterkamer.
Let niet te zeer op de maten, deze kunnen verschillen van carb tot carb maar meestal is dit om en nabij en net iets onder, de pakking van de vlotterbak.
Maar dan heb je in iedergeval een indicatie tot hoever de vlotterkamer gevuld wordt.
Mocht dit te laag zijn, krijg je ook geen of veel te weinig brandstof in je cilinder.
Het brandstofniveau in de vlotterkamer kun je aanpassen door voorzichtig het lipje van de vlotter waaraan de vlotternaald bevestigd is te verbuigen.
Maar voor je dat doet, controleer eerst of de vlotternaald niet "plakt" in de zitting zodat je zeker weet dat het toegangskanaaltje van de carburateur ook vrijgegeven wordt als het niveau lager wordt dan het maximum niveau.

brandstofniveau in vlotterbak meten.png

By the way het advies wat @umbrow gaf aangaande een beetje startpiloot of remmenreiniger in de inlaat van de carb. te spuiten zou ik wel even volgen, vooral als je zegt de bougie blijft droog.
 
Brandstof gaat sowieso pas vloeien/lopen uit de kraan als er onderdruk op de vacuümaansluiting komt te staan.
Kraan gaat open en de vlotternaald plus vlotter gaat zakken zodat er benzine in de vlotterkamer kan lopen.
Als de brandstof bijna gaat overlopen in de vlotterkamer, sluit de vlotter, en daarmee gelijk de (vlotter)- naald de toevoer automatisch af!
Hoe breng je de vacuümslang/aansluiting weer op gang? Of hoe creëer je onderdruk.
 
Het is wel vaak zo dat bij een langere stilstand de vacuüm brandstofkraan op gang geholpen dient te worden.
M.a.w. volledig luchtvrij zodat alleen de brandstof doorgang vind naar het inlaatgedeelte.

Is dit in orde, moet er een constante flow van brandstof ontstaan d.m.v. de onderdruk van het motorblok...
Brandstof moet dus constant vloeien en zonder onderbreking de carburateur en verbrandingskamer bereiken mits alles goed functioneert!
Gaat of komt dit in golven of de stroom is niet constant, kan het zijn dat het (interne) membraan in de kraan zelf stuk is!
İk ga morgen een nieuwe carburateur , pomp onder de benzine tank en een nieuwe vacium pompopsteken die we besteld hebben , die komen morgen toe .
Post automatically merged:

Hoe breng je de vacuümslang/aansluiting weer op gang? Of hoe creëer je onderdruk.
Die vraag heb ik niet begrepen
Post automatically merged:

In dit soort gevallen wil ik eerst weten of hij überhaupt wil "praten".
De remmenreinigertest dus....
Als de motor een paar klappen geeft weet je genoeg.
Post automatically merged:


De vlotter heeft een naaldje wat ingehaakt moet worden. Als dat niet (goed) is gebeurd, dan kan je wachten tot je een ons weegt. Maar benzine zal er niet in de vlotterbak komen....
Waar oet ik juist spuiten voor de motor een paar klappen te laten geven ?
Post automatically merged:

Brandstof gaat sowieso pas vloeien/lopen uit de kraan als er onderdruk op de vacuümaansluiting komt te staan.
Kraan gaat open en de vlotternaald plus vlotter gaat zakken zodat er benzine in de vlotterkamer kan lopen.
Als de brandstof bijna gaat overlopen in de vlotterkamer, sluit de vlotter, en daarmee gelijk de (vlotter)- naald de toevoer automatisch af!
İk ga morgen een nieuwe carburateur , pomp onder de benzine tank en een nieuwe vacium pompopsteken die we besteld hebben , die komen morgen toe .
Post automatically merged:

En zoals op het plaatje oderaan deze post meet je het brandstofniveau in de vlotterkamer.
Let niet te zeer op de maten, deze kunnen verschillen van carb tot carb maar meestal is dit om en nabij en net iets onder, de pakking van de vlotterbak.
Maar dan heb je in iedergeval een indicatie tot hoever de vlotterkamer gevuld wordt.
Mocht dit te laag zijn, krijg je ook geen of veel te weinig brandstof in je cilinder.
Het brandstofniveau in de vlotterkamer kun je aanpassen door voorzichtig het lipje van de vlotter waaraan de vlotternaald bevestigd is te verbuigen.
Maar voor je dat doet, controleer eerst of de vlotternaald niet "plakt" in de zitting zodat je zeker weet dat het toegangskanaaltje van de carburateur ook vrijgegeven wordt als het niveau lager wordt dan het maximum niveau.

View attachment 65050

By the way het advies wat @umbrow gaf aangaande een beetje startpiloot of remmenreiniger in de inlaat van de carb. te spuiten zou ik wel even volgen, vooral als je zegt de bougie blijft droog.
İk zal.met remreiniger eens proberen en
morgen een nieuwe carburateur , pomp onder de benzine tank en een nieuwe vacium pompopsteken die we besteld hebben , die komen morgen toe .
Post automatically merged:

Zit er een gaatje in dat flesje anders komt er ook geen benzine door heen
Ja hoor
 
Als je de motor doorstart met de elektrische starter, en de carburateur ligt eraf, dan kan je in het inlaatspruitstuk wat remmenreiniger spuiten.
Vrij onorthodoxe methode, maar dat spul brandt als de pest. Indien de kleppen juist zijn afgesteld, en indien de vonkenfabriek doet wat hij moet doen, dan kán het niet anders of hij moet een klap of wat geven. Deodorant met alcohol, uit een spuitbus, kan je ook gebruiken.
 
Back
Top