Kymco 4 takt start niet

Thx glenn
İk ga voor dat ik de cilinder er af haal wachten op de compressie meter en eerst meten en dan zal ik zoals je zegt de cilinder demonteren en eens zien hoe hoj eruitziet , de zuiger/zuigerveren enz...
Top! Let echt goed op dat je met volgas start!
 
Ik heb een donkerbruin vermoeden dat de kleptiming verkeerd staat.
Weet je zeker dat het nokkenastandwiel met de twee streepjes gelijk aan het blok heeft gestaan, en het gaatje naar voren.
Het lijkt erop dat het blokje geen compressie opbouwt.
Remmenreiniger MOET normaliter ontbranden, als alles goed staat....
100% ,
De twee streepjes waren gelijk aan het blok en het gaatje was naar voren.
Post automatically merged:

Oxidatie tot op t bot....
Ik zou de massa/groene draad eens gaan checken.
Of stuk weer blank/schoon maken op t blok zelf dan een draad/startkabel op de min ( - ) van de accu aan t blok leggen.
Denk dat ie dan ook vrolijker vonk.
Suc6
(alu corrosie werkt ook tegen)
Zal een grondig chekken , desnoods een draadje leggenv
 
Zoals Glenn ook al opmerkt , meten met vol gas of even zonder carburateur , als je een cv carb hebt blijft waarschijnlijk de gasschuif dicht staan omdat je weinig vaccum hebt , en deze op vacuum opent.
 
Zoals Glenn ook al opmerkt , meten met vol gas of even zonder carburateur , als je een cv carb hebt blijft waarschijnlijk de gasschuif dicht staan omdat je weinig vaccum hebt , en deze op vacuum opent.
Van de vacium en de compressie volg ik jullie , maar ik heb benzine/remreiniger in de inlaat dan in de bougie gat gedaan , zou ie dan efkes niet moeten klapperen de motor , dat vraag ik mij af.
 
Van de vacium en de compressie volg ik jullie , maar ik heb benzine/remreiniger in de inlaat dan in de bougie gat gedaan , zou ie dan efkes niet moeten klapperen de motor , dat vraag ik mij af.

Als je te weinig compressie hebt niet, met te weinig compressie kan je doen en proberen tot je een ons weegt maar hij gaat niet starten
Als je een benzinetoevoer probleem had en dat was het enige (geen compressie probleem erbij) dan had die wel even moeten draaien
 
Simpel gezegd: als de compressie goed is en er komt voldoende lucht en (verse) brandstof (mengsel) bij moet de motor hoe dan ook aanslaan/starten.
Zo niet, betreft het een elektronisch probleem...

En is die nieuwe accu goed en volledig volgeladen geplaatst?
Het beste is ook om de accu te ontzien als deze niet volledig (13,3 Volt) geladen is.
Kickstartpedaal gebruiken is het best.

Als je steeds de elek start gebruikt trekt dit een hoop power weg uit de accu.
Normaliter is dit geen probleem als alles op orde is en de motor goed loopt, maar de CDI heeft ook best wel wat nodig om de bougie goed en krachtig te laten vonken zodat het mengsel ontbrandt.

De DC-CDI pakt 12 Volt gelijkspanning vanaf de accu om de condensator op te laden, middels de omvormer in de CDI word dit omgezet in wisselspanning wat vervolgens naar de bobine en bougie gestuurd word als de strip/nok van het vliegwiel de pick-up sensor passeert.
Als de accu niet genoeg spanning levert is de vonk ook automatisch minder krachtig waardoor het mengsel niet zal kunnen ontbranden.
 
Als je te weinig compressie hebt niet, met te weinig compressie kan je doen en proberen tot je een ons weegt maar hij gaat niet starten
Als je een benzinetoevoer probleem had en dat was het enige (geen compressie probleem erbij) dan had die wel even moeten draaien
Aahah , nu begrepen
thx
Post automatically merged:

Simpel gezegd: als de compressie goed is en er komt voldoende lucht en (verse) brandstof (mengsel) bij moet de motor hoe dan ook aanslaan/starten.
Zo niet, betreft het een elektronisch probleem...

En is die nieuwe accu goed en volledig volgeladen geplaatst?
Het beste is ook om de accu te ontzien als deze niet volledig (13,3 Volt) geladen is.
Kickstartpedaal gebruiken is het best.

Als je steeds de elek start gebruikt trekt dit een hoop power weg uit de accu.
Normaliter is dit geen probleem als alles op orde is en de motor goed loopt, maar de CDI heeft ook best wel wat nodig om de bougie goed en krachtig te laten vonken zodat het mengsel ontbrandt.

De DC-CDI pakt 12 Volt gelijkspanning vanaf de accu om de condensator op te laden, middels de omvormer in de CDI word dit omgezet in wisselspanning wat vervolgens naar de bobine en bougie gestuurd word als de strip/nok van het vliegwiel de pick-up sensor passeert.
Als de accu niet genoeg spanning levert is de vonk ook automatisch minder krachtig waardoor het mengsel niet zal kunnen ontbranden.
De accu heb ik opgeladen en had een nieuwe accu ook liggen en die heb ik ook opgeladen voor het geval de eene leegraakte en bij alle twee was het de zelfde , en een nieuwe cdi had ik ook liggen maar met de nieuwe cdi was het ook het zelfde .
Dus ik denk zoals de meeste hier dat hij niet genoeg compressie heeft , en dat zal ik pas kunnen meten als ik vrijdag de meter geleverd krijg .
Mvgr
 
Beste leden ,
İk heb de compressie meter binnen en zal straks eens gaan meten.
Welke waarde zou ik moeten hebben , iemand een idee.
 

Attachments

  • IMG_20220520_135900.jpg
    IMG_20220520_135900.jpg
    91 KB · Views: 12
Beste leden ,
İk heb de compressie meter binnen en zal straks eens gaan meten.
Welke waarde zou ik moeten hebben , iemand een idee.

Rond de 10 bar zou die wel moeten zitten

Ik had een sym met 3 bar liep goed als die warm was maar koud met geen mogelijkheid aan te krijgen en liep niet stationair zuiger en veren en cilinder waren helemaal naar de gort
 
Heel gek maar benzine filter nagekeken? Brandstofpomp? Is het er 1 met of zonder terugloopklepje? En wat tankte hij? 95 of 98?

Terugloopklep kost €1,- maar als je een kymco met 95 benzine laat staan met volle slangen is er van die terugloopklep niets meer over.

Zit de tank onder of bovenin?
Heb je de benzineslang losgehaald en toen eens proberen te starten om te zien of ie lekker benzine geeft vanuit de slang? Sluit je toevoer namelijk redelijk snel mee uit.

En natuurlijk lekker kicken tot je voetzool aan je schoen plakt. Scheelt soms iets.
 
Last edited:
Rond de 10 bar zou die wel moeten zitten

Ik had een sym met 3 bar liep goed als die warm was maar koud met geen mogelijkheid aan te krijgen en liep niet stationair zuiger en veren en cilinder waren helemaal naar de gort
İk ga nu aan de slag , en laat het weten
Post automatically merged:

Heel gek maar benzine filter nagekeken? Brandstofpomp? Is het er 1 met of zonder terugloopklepje? En wat tankte hij? 95 of 98?

Terugloopklep kost €1,- maar als je een kymco met 95 benzine laat staan met volle slangen is er van die terugloopklep niets meer over.

Zit de tank onder of bovenin?
Heb je de benzineslang losgehaald en toen eens proberen te starten om te zien of ie lekker benzine geeft vanuit de slang? Sluit je toevoer namelijk redelijk snel mee uit.

En natuurlijk lekker kicken tot je voetzool aan je schoen plakt. Scheelt soms iets.
İk heb de benzine tank volledig eruit gehaal en schoongemaakt , ik heb de pomp onder de tank gecontroleert en is goed , ik heb de slang van de carburateur los gekoppelt en proberen starten en er stroomt lekker benzine , en in de tank heb ik 98 benzine gedaan
 
Dat is idd geen compressie close to 0
İdd
Post automatically merged:

Had je het gas helemaal open ? Zo ja dan heb je een compressie probleem
Ja gashendel volledig open
Post automatically merged:

Okeee
İk ben er aan begonnen , de zuiger en de zuigerveren eens grondig chekken desnoods vervangen wat nodig is
 

Attachments

  • IMG_20220522_183942.jpg
    IMG_20220522_183942.jpg
    127.4 KB · Views: 12
Last edited:
İdd
Post automatically merged:


Ja gashendel volledig open
Post automatically merged:

Okeee
İk ben er aan begonnen , de zuiger en de zuigerveren eens grondig chekken desnoods vervangen wat nodig is
Jammer dat je niet in de buurt zit, heb dozen vol met ongebruikte zooi, ook nog een goeie 90, had je zo van de plank kunnen pakken :p, oh 2 90's zelfs zie ik nu waarvan er 1 zeker maar 500km gereden heeft.
 
Zo ziet de zuiger en de veren er uit ,

Post automatically merged:

İk heb eens met een ballon een test uitgevoerd of de zuiger goed zuigd , maar zuigt goed denk ik , wat denken jullie ?
 
Last edited:
Back
Top