Kymco dj 50 2 takt

Ricogwen

New Member
Hallo
Heb een kymcotje dj 50 gekocht 2 takt
Vanaf begin probleem met het gas de scooter kwam niet vooruit nieuwe bougie erin gezet nieuwe sproeier caberateur schoongemaakt slangetjes door geblazen
Uiteindelijk adviseerde iemand me om de luchtfilter af te plakken en een paar gaatjes erin te prikken heb ik gedaan en deed het perfect naar een kwartiertje rijden slaat opeens af met een raar geluid als ik even 10 min wacht doet die het weer normaal naar mijn idee gebeurt dit alleen als de scooter warm is iemand enig idee wat het probleem kan zijn ??
Gr
 
Advertisement - register to remove this

Ricogwen said:
naar een kwartiertje rijden slaat opeens af met een raar geluid als ik even 10 min wacht doet die het weer normaal naar mijn idee gebeurt dit alleen als de scooter warm is iemand enig idee wat het probleem kan zijn ??

Heb je wel smering of voldoende koeling want je verhaal klinkt als een warmloper!
 
Rico,

met smering bedoel ik, krijgt het blokje wel 2-takt olie.
Zit er nog olie in je tankje?
Werkt je oliepompje en controleer of er druppeltjes olie uit het olieslangetje komen bij je carburateur of spruitstuk.

Dit laatste doe je uiteraard niet met lopende motor anders loopt deze zonder smering maar met een (accu) boormachine op de moer van het vliegwiel.

Dan kun je gelijk controleren of de koelkap rond je cilinder nog in orde is (goed aansluit) en of de koelvin niet beschadigd is (afgebroken schoepen oid).
 
Last edited:
Back
Top