Kymco 4 takt start niet

İk heb nieuwe zuiger en zuigerveren opgestoken maar de compressie blijft op 1 bar !!!
Post automatically merged:

Zit die zuiger nou onder de groeven, of is dat gezichtsbedrog?
İk heb nieuwe zuiger en zuigerveren opgestoken maar de compressie blijft op 1 bar !!!
Post automatically merged:

lijkt mij dat die zuiger naar de kloten is . en wat eventueel nog meer.
İk heb nieuwe zuiger en zuigerveren opgestoken maar de compressie blijft op 1 bar !!!
Post automatically merged:

Dit zuigertje wordt een hele mooie asbak gok ik.
İk heb nieuwe zuiger en zuigerveren opgestoken maar de compressie blijft op 1 bar !!!
 
Last edited:
İk heb nieuwe zuiger en zuigerveren opgestoken maar de compressie blijft op 1 bar !!!
Post automatically merged:


İk heb nieuwe zuiger en zuigerveren opgestoken maar de compressie blijft op 1 bar !!!
Post automatically merged:


İk heb nieuwe zuiger en zuigerveren opgestoken maar de compressie blijft op 1 bar !!!
Post automatically merged:


İk heb nieuwe zuiger en zuigerveren opgestoken maar de compressie blijft op 1 bar !!!
Kleppen nog heel? Klote man na alles wat je al gedaan hebt
 
Pffffff klote man volgens mij heb je alles gehad zuiger/zuigerveren/cylinder/kop/kleppen/
pakkingen
Ik zou het niet meer weten.
Zeg da wel Maups ,
İk ken een beetje van scooters maar deze keer sta ik echt radeloos !
Als de cilinder/zuiger/zuigerveren goed zijn , zou ertoch compressie moeten ontstaan !
Of zijn er nog andere dingen die ervoor kunnen zorgen dat er geen compressie kan ontstaan ?
 
Zeg da wel Maups ,
İk ken een beetje van scooters maar deze keer sta ik echt radeloos !
Als de cilinder/zuiger/zuigerveren goed zijn , zou ertoch compressie moeten ontstaan !
Of zijn er nog andere dingen die ervoor kunnen zorgen dat er geen compressie kan ontstaan ?
Heb je er via de bougieopening op laagste stand zuiger al eens berg olie in gemieterd en dan compressie check gedaan? Kan je toch doen om zuigerveren nog eens te checken. Koude olie is toch lekker dik en afdichtend, compressie zou met die olie boven op die zuiger dan toch anders moeten zijn als het ook deze zuigerveren zijn. (Moet er in dat geval toch allemaal weer af.)

En er was nog zo een testje toch? Beetje benzine, kop eraf, op kleppen gieten, kijken of het weg loopt?
 
Heb je er via de bougieopening op laagste stand zuiger al eens berg olie in gemieterd en dan compressie check gedaan? Kan je toch doen om zuigerveren nog eens te checken. Koude olie is toch lekker dik en afdichtend, compressie zou met die olie boven op die zuiger dan toch anders moeten zijn als het ook deze zuigerveren zijn. (Moet er in dat geval toch allemaal weer af.)

En er was nog zo een testje toch? Beetje benzine, kop eraf, op kleppen gieten, kijken of het weg loopt

Ik ga een paar druppels olie in de bougie gat doen en zo de compressie eens meten .
İk ga dan de kop er ( nog ) eens afhalen en de lek test doen van de kleppen met benzine of remreiniger of ze goed sluiten of niet.
 
Je zou van een oude bougie een aansluiting kunnen maken op een luchtslang ( het porcelein eruit met de centrale electrode en een nippel erin schroeven) , dan de zuiger op bdp zetten in de compressie stand , en via het vliegwiel of vario blokkeren , zodat hij niet weggedrukt kan worden . . Dan wat lucht in de cilinder persen , een bar of 2 ia al genoeg .
Hoor je ergens lucht blazen heb je het euvel , hetzij kleppen , of lekkage langs je veren naar het carter.
Heb je de veren wel 120 graden t.o.v elkaar gemonteerd ?
Post automatically merged:

Ik lees in je antwoorden alleen nergens dat je ook de cilinder hebt vervangen , heb je dan wel de slotspeling van je zuigerveren gemeten in je oude cilinder ?
 
Hier een YT filmje zodat het je wat duidelijker wordt.
Hier wordt weliswaar gebruik gemaakt van een speciale tool maar simpeler kan ook.
In principe is het druk zetten op de verbrandingskamer en luisteren waar de meeste lucht ontsnapt.

 
Als je alleen de zuiger hebt vervangen, en niet de cilinder, kun je er imo op aan dat de lucht tussen de cilinder wand en de zuiger richting het carter ontsnapt.

Als cilinder en zuiger nieuw zijn, idd wat trabiari zegt (lucht test) doen.
Het enige wat ik los van bovenstaande vermoed, is dat de lucht ontsnapt via de kleppen.
Je zegt dat ze in orde zijn omdat de speling goed afgesteld is, maar dit zegt nog niks over hoe ze in de kop zitten
Sluiten ze de cilinder fisiek wel goed af?
Als er ondanks je afstelling nog maar iets van ruimte tussen de klep en de cilinderkop zit kun je starten tot je een ons weegt
 
Last edited:
Beste leden,
Eerst en vooral bedankt voor jullie antwoorden en moeite .
Een kleine nota :
İk had een goed draaiende kymco waarvan de kader volledig verroest was en bijna overal in het kader breuken en roest was alles gedemonteerd en opgestapeld.
Nu ,
- İk heb de cilinder dat ik hiervan nog liggen had genomen ( van een motor dat draaien was )enkel de cilinder niet de kop .
- zuiger + zuigerveren had ik reserve liggen nieuw in verpakking.
- koppakking en voetpakking nieuw opgestoken .
enkel de kop met kleppen heb ik de oude eropgestoken .
zou ik de kop die ik gedemonteerd had van mijn werkende motor er opsteken , wat denken jullie , want die test met perslucht kan ik niet doen omdat ik geen perslucht heb .
en kan er mij iemand een foto of video sturen hoe de positie van de zuigerveren juist moeten zijn aub , ik heb ze wel op de juiste manier gemonteerd en de eerste 2 veren 120 graden van elkaar geplaatst mar die achterste met die geribde veer ben ik niet zeker of die wel 120 graden staat.
en maakt het iets uit dat ik de compressie test doe met de uitlaat gedemonteerd ?
mvgr
 
Beste leden,
Eerst en vooral bedankt voor jullie antwoorden en moeite .
Een kleine nota :
İk had een goed draaiende kymco waarvan de kader volledig verroest was en bijna overal in het kader breuken en roest was alles gedemonteerd en opgestapeld.
Nu ,
- İk heb de cilinder dat ik hiervan nog liggen had genomen ( van een motor dat draaien was )enkel de cilinder niet de kop .
- zuiger + zuigerveren had ik reserve liggen nieuw in verpakking.
- koppakking en voetpakking nieuw opgestoken .
enkel de kop met kleppen heb ik de oude eropgestoken .
zou ik de kop die ik gedemonteerd had van mijn werkende motor er opsteken , wat denken jullie , want die test met perslucht kan ik niet doen omdat ik geen perslucht heb .
en kan er mij iemand een foto of video sturen hoe de positie van de zuigerveren juist moeten zijn aub , ik heb ze wel op de juiste manier gemonteerd en de eerste 2 veren 120 graden van elkaar geplaatst mar die achterste met die geribde veer ben ik niet zeker of die wel 120 graden staat.
en maakt het iets uit dat ik de compressie test doe met de uitlaat gedemonteerd ?
mvgr
Uitlaatje 4 takt geeft wel flink tegendruk ja. Is ie natuurlijk wel voor gebouwd.
 
Uitlaat maakt niks uit bij een compressietest.
De inlaat- en uitlaatklep zijn immers gesloten bij de compressieslag.
Wel gashendel helemaal open draaien tijdens het kicken of elektrisch starten.
 
Uitlaatje 4 takt geeft wel flink tegendruk ja. Is ie natuurlijk wel voor gebouwd.
Aa ok thx
Post automatically merged:

Uitlaat maakt niks uit bij een compressietest.
De inlaat- en uitlaatklep zijn immers gesloten bij de compressieslag.
Wel gashendel helemaal open draaien tijdens het kicken of elektrisch starten.
Thx sparky , de gashendel heb ik volledig open en zo starten en de compressie gemeten , maar 1,5 bar )-:
Post automatically merged:

Beste leden ,
İk heb eeb beetje olie in de bougie gaatje gedaan en dan de compressie gemeten en die liep op tot 4 bar !
Wat wil dat nu zeggen ?
 
Last edited:
Heb je er via de bougieopening op laagste stand zuiger al eens berg olie in gemieterd en dan compressie check gedaan? Kan je toch doen om zuigerveren nog eens te checken. Koude olie is toch lekker dik en afdichtend, compressie zou met die olie boven op die zuiger dan toch anders moeten zijn als het ook deze zuigerveren zijn. (Moet er in dat geval toch allemaal weer af.)

En er was nog zo een testje toch? Beetje benzine, kop eraf, op kleppen gieten, kijken of het weg loopt?
İk heb eeb beetje olie in de bougie gaatje gedaan en dan de compressie gemeten en die liep op tot 4 bar ! ( Voorheen 1,5 bar )
Wat wil dat nu zeggen ?
 
Back
Top