Kymco 4 takt stottert en valt stil

umbrow

Active Member
Hey beste leden
İts me again
Mijn kymco 4 takt start en rijd goed , maar direkt na het starten begint hij te putteren en te sutteren als ik geen gas geef valt hij uiteindelijk stil.
İk heb de stelschroef wat opengezet zodat hij iets in de hoge toeren draaid , maar dan blijft het achterwiel meedraaien , is ook de bedoeling niet he.
Met de luchtschroef is het ook niet te regelen .
Zou het iest zijn die voor de hnd ligt of zou het iets zijn motorisch in de motor .
Hij heeft al 30k op de teller maar met de tijd heb k al cilinder/zuiger/zuigerveren/vario rollen /carburateur/v-snaar enz... Vervangen .
Als er dingen zijn die moeten veranderen in de motor zelf heb ik daar geen verstand of ervaring in.
Mvgr

 
Advertisement - register to remove this

Geluid vind ik ook niet lekker klinken of ligt dat aan mij.
Hij krijgt volgens mij geen benzine meer.
Als hij uitgevallen is de vlotterkamer controleren of er benzine inzit, loopt misschien leeg.
 
Heb je de carburateur afgesteld terwijl de motor warm was?
Zo niet, lijkt het erop dat als de elektrische choke een minder rijk mengsel geeft, dus als deze z'n werk gedaan heeft, dat de scooter te weinig brandstof krijgt en uit valt.
 
Loopt rijk genoeg....daarna straat arm.
Ook geleidelijk... dat klinkt als choke.

Geluid van t motortje klinkt mij goed.

Maar zoals Sparky aanhaalde... niet afstellen met een koude motor! alleen kleppenstellen met koude motor.
 
Heb je de carburateur afgesteld terwijl de motor warm was?
Zo niet, lijkt het erop dat als de elektrische choke een minder rijk mengsel geeft, dus als deze z'n werk gedaan heeft, dat de scooter te weinig brandstof krijgt en uit valt.
Bedoel je met carburateur afstellen , het afstellen met de luchtschroef ?
Post automatically merged:

Stationair loopt ie wel goed zoals je hoord in de filmpje , maar als ik vooruit rij en rem stottert hij en valt stil en als ik hem dan weer start stotter hij weer en valt stil , alleen als ik hem start en wat gas geef stottert hij niet en valt hij niet stil
Post automatically merged:

En deze is dat hij iedere keer als ik een beetje vooruit rij en stop valt hij stil
 
Last edited:
Gewoon carburateurtje eens schoonmaken na 30k gok ik.
Dat was het eerste dat ik gedaan heb , de carburateur schoongemaakt en de choke getest .
İk ga eens een nieuwe carburateur proberen , zo weet ik zeker of het aan de carburateur ligt
 
Bedoel je met carburateur afstellen , het afstellen met de luchtschroef ?
Post automatically merged:

Stationair loopt ie wel goed zoals je hoord in de filmpje , maar als ik vooruit rij en rem stottert hij en valt stil en als ik hem dan weer start stotter hij weer en valt stil , alleen als ik hem start en wat gas geef stottert hij niet en valt hij niet stil
Post automatically merged:

En deze is dat hij iedere keer als ik een beetje vooruit rij en stop valt hij stil
Waarom geef je zoveel gas bij het starten ?
Een beetje gas kan, maar 3/4 is wel veel.
 
Dat geeft niets met de probleem te maken toch , ik denk dat dit een persoonlijke opmerking is
Ik weet niet wat je bedoelt met "persoonlijke opmerking".
Als je al zoveel gas moet geven tijdens het starten lijkt het mij dat er iets niet goed is met de afstelling.
 
Ik vind 'm lekker klinken hoor echt zoals Honda m ooit bedacht heeft, als een aggregaat. Maar gewoon lekker ff de boel uitsoppelen (carbje), isolator ff checken en rubber, rubber van je spruitstuk even checken, slangen nalopen, luchtfilter, membraampje van je carbje (zeker na 30k) lekker op de bok, zon op je nek en de foute 1500 van 538 aan met een potje bier, hops 2 uurtjes klaar.
 
Back
Top