Hij vonkt en krijgt benzine , en compressie heeft ie ook , want ik heb de bougie eruit gehaald en mijn vinger op het gaatje gedrukt waar de bougie in komt , dan starten en hij duwt mijn vinger hard weg , en de benzine slan aan de carburateur los gedaan en starten en er komt benzine van de slangVonkt die krijgt due echt benzine. Heeft die genoeg compressie
Dat zegt helemaal niks, dit gebeurt al bij 2.5 a 3 barwant ik heb de bougie eruit gehaald en mijn vinger op het gaatje gedrukt waar de bougie in komt , dan starten en hij duwt mijn vinger hard weg
Kleppen gesteld met vliegwiel op T en aan tandwiel met 2 gaten verticaal ,de vlottekamer is wel vol met benzine , maar komt precies nier verderHeb je de kleppen gesteld met het vliegwiel en daarmee ook het nokkenastandwiel in de juiste positie?
Wordt de vlotterkamer van de carburateur gevuld en is het brandstofniveau in de vlotterkamer hoog genoeg?
Maw, werkt de vlotter en vlotternaald goed?
Ja dat zegt niks dat het uit de slang komt. Had ik ook een keer het kwam wel uit de slang maar niet in de carb. Koppel de benzine slang rechtstreeks vanaf de tank op de carb en sluit alle luchtslangen af.Hij vonkt en krijgt benzine , en compressie heeft ie ook , want ik heb de bougie eruit gehaald en mijn vinger op het gaatje gedrukt waar de bougie in komt , dan starten en hij duwt mijn vinger hard weg , en de benzine slan aan de carburateur los gedaan en starten en er komt benzine van de slang
De benzine slang is wel rechstreeks op de carburateur aangesloten met de filter tussenJa dat zegt niks dat het uit de slang komt. Had ik ook een keer het kwam wel uit de slang maar niet in de carb. Koppel de benzine slang rechtstreeks vanaf de tank op de carb en sluit alle luchtslangen af.
IkJa dat zegt niks dat het uit de slang komt. Had ik ook een keer het kwam wel uit de slang maar niet in de carb. Koppel de benzine slang rechtstreeks vanaf de tank op de carb en sluit alle luchtslangen af.
Ik heb een fles men benzine rechstreeks op de carburateur aangesloten , maar blijft zelfseDe benzine slang is wel rechstreeks op de carburateur aangesloten met de filter tussen
De vlotter heeft een naaldje wat ingehaakt moet worden. Als dat niet (goed) is gebeurd, dan kan je wachten tot je een ons weegt. Maar benzine zal er niet in de vlotterbak komen....Ik
Ik heb een fles men benzine rechstreeks op de carburateur aangesloten , maar blijft zelfse
Zit er een gaatje in dat flesje anders komt er ook geen benzine door heenIk
Ik heb een fles men benzine rechstreeks op de carburateur aangesloten , maar blijft zelfse
Hoe breng je de vacuümslang/aansluiting weer op gang? Of hoe creëer je onderdruk.Brandstof gaat sowieso pas vloeien/lopen uit de kraan als er onderdruk op de vacuümaansluiting komt te staan.
Kraan gaat open en de vlotternaald plus vlotter gaat zakken zodat er benzine in de vlotterkamer kan lopen.
Als de brandstof bijna gaat overlopen in de vlotterkamer, sluit de vlotter, en daarmee gelijk de (vlotter)- naald de toevoer automatisch af!
İk ga morgen een nieuwe carburateur , pomp onder de benzine tank en een nieuwe vacium pompopsteken die we besteld hebben , die komen morgen toe .Het is wel vaak zo dat bij een langere stilstand de vacuüm brandstofkraan op gang geholpen dient te worden.
M.a.w. volledig luchtvrij zodat alleen de brandstof doorgang vind naar het inlaatgedeelte.
Is dit in orde, moet er een constante flow van brandstof ontstaan d.m.v. de onderdruk van het motorblok...
Brandstof moet dus constant vloeien en zonder onderbreking de carburateur en verbrandingskamer bereiken mits alles goed functioneert!
Gaat of komt dit in golven of de stroom is niet constant, kan het zijn dat het (interne) membraan in de kraan zelf stuk is!
Die vraag heb ik niet begrepenHoe breng je de vacuümslang/aansluiting weer op gang? Of hoe creëer je onderdruk.
Waar oet ik juist spuiten voor de motor een paar klappen te laten geven ?In dit soort gevallen wil ik eerst weten of hij überhaupt wil "praten".
De remmenreinigertest dus....
Als de motor een paar klappen geeft weet je genoeg.
Post automatically merged:
De vlotter heeft een naaldje wat ingehaakt moet worden. Als dat niet (goed) is gebeurd, dan kan je wachten tot je een ons weegt. Maar benzine zal er niet in de vlotterbak komen....
İk ga morgen een nieuwe carburateur , pomp onder de benzine tank en een nieuwe vacium pompopsteken die we besteld hebben , die komen morgen toe .Brandstof gaat sowieso pas vloeien/lopen uit de kraan als er onderdruk op de vacuümaansluiting komt te staan.
Kraan gaat open en de vlotternaald plus vlotter gaat zakken zodat er benzine in de vlotterkamer kan lopen.
Als de brandstof bijna gaat overlopen in de vlotterkamer, sluit de vlotter, en daarmee gelijk de (vlotter)- naald de toevoer automatisch af!
İk zal.met remreiniger eens proberen enEn zoals op het plaatje oderaan deze post meet je het brandstofniveau in de vlotterkamer.
Let niet te zeer op de maten, deze kunnen verschillen van carb tot carb maar meestal is dit om en nabij en net iets onder, de pakking van de vlotterbak.
Maar dan heb je in iedergeval een indicatie tot hoever de vlotterkamer gevuld wordt.
Mocht dit te laag zijn, krijg je ook geen of veel te weinig brandstof in je cilinder.
Het brandstofniveau in de vlotterkamer kun je aanpassen door voorzichtig het lipje van de vlotter waaraan de vlotternaald bevestigd is te verbuigen.
Maar voor je dat doet, controleer eerst of de vlotternaald niet "plakt" in de zitting zodat je zeker weet dat het toegangskanaaltje van de carburateur ook vrijgegeven wordt als het niveau lager wordt dan het maximum niveau.
View attachment 65050
By the way het advies wat @umbrow gaf aangaande een beetje startpiloot of remmenreiniger in de inlaat van de carb. te spuiten zou ik wel even volgen, vooral als je zegt de bougie blijft droog.
Ja hoorZit er een gaatje in dat flesje anders komt er ook geen benzine door heen