KRD 34mm!!!!!!!!!!

ABT said:
Nee, een carburateur is alleen van toeren en cilinderinhoud en van de weestanden in de carburateur afhankelijk, simpel gezegd omdat dat de snelheid in de carburateur bepaald.En bij een bepaalde snelheid werkt je carburateur optimaal.

Dat klopt als je kijkt of je carburateur z'n werk goed kan uitvoeren, namelijk mengsel-fabriekje spelen. Wanneer je echter wilt weten of een carb een bepaald resultaat geeft op jouw setup (o.a. te bepalen door je eigen rij-eisen), zijn deze dingen wel van invloed.
Zie bijv. het verhaal van Joel en zijn bevindingen met zijn 30mm dellie.
 
Raki said:
Dat klopt als je kijkt of je carburateur z'n werk goed kan uitvoeren, namelijk mengsel-fabriekje spelen. Wanneer je echter wilt weten of een carb een bepaald resultaat geeft op jouw setup (o.a. te bepalen door je eigen rij-eisen), zijn deze dingen wel van invloed.
Zie bijv. het verhaal van Joel en zijn bevindingen met zijn 30mm dellie.

Ik snap wel wat je bedoelt, maar het lijkt mij een betere manier om je met je cilinder, uitlaat enz. je eigenschappen van je motorblok te bepalen en voor het toerental waar het topvermogen geleverd moet worden een carburateur-diameter te kiezen.
 
Runner1987 said:
nee, als je beetje vooruitkijkt zul je tegenkomen dat je membraan als een soort begrenzer gaat maken. vandaar....
ivm met eventuele tests.
bigvalves zijn trouwens van polini, las eens erover dat je carters aan moet passen

volgens mij is dat alleen bij pia.
 
oke.
Heb je dit al eens gedaan/gezien.
Wat waren nadelen bv. van zo'n membraan ivm aanpassen carter.
doe maar pm'en als je iets weet...blijft dsit topic beetje schoon.
 
Waarom vraag je nou elke keer of het getest is/gezien is/gedaan is/geprobeert is?

Als iemand zegt dat het alleen bij pia is vlgs hem en ik dat bevestig, dan moet je dat misschien maar aannemen?

Er zijn meerdere voorbeelden van mensen met een bigvalve membraan. Bijv. de ice van Remie
 
Runner1987 said:
oke.
Heb je dit al eens gedaan/gezien.
Wat waren nadelen bv. van zo'n membraan ivm aanpassen carter.
doe maar pm'en als je iets weet...blijft dsit topic beetje schoon.

Ik heb het wel eens getest op de Ice van Remie inderdaad. De uitkomst was vrij positief, de BigValve presteerde toen het beste.
Maar misschien was de test niet 100% eerlijk, omdat het carter was aangepast voor de BigValve en dit bij de andere membranen w.s. niet gunstig is. De jager heeft ook altijd een BigValve gehad naar mijn weten...
 
sander3412 said:
Nou wie zegt dan dat op een 2f4r een 34 niet zou kunnen presteren ?

:X
jij zegt nu hetzelfde wat ik ook zeg... :p
'als je weet dat er nog meer is uit te halen zou k een grotere carb. uitproberen (bijv. zoals de 34mm)'
 
Word er met het 'big-valve' het evo membraan bedoelt of is dit een geheel ander membraan. Omdat je bij het 'normale' evo membraan ook je carters lichtjes moet aanpassen.
 
Last edited:
Big B NRG said:
Waarom vraag je nou elke keer of het getest is/gezien is/gedaan is/geprobeert is?

Als iemand zegt dat het alleen bij pia is vlgs hem en ik dat bevestig, dan moet je dat misschien maar aannemen?

Er zijn meerdere voorbeelden van mensen met een bigvalve membraan. Bijv. de ice van Remie


mannetje....ik vraag juist wat zijn ervaringen met pia zijn.
aaangezien hij als enige laat merken dat hij er iets meer van weet..moet ik hem dan toch doorvragen..:rolleyes:


verder tnx Joel, zal t onthouden.
Heb je alleen inlaat deel(waar normaal membraan inzit) aan moeten passen...of meer van het carter.
aangezien je zegt dat andere membranen nadeel ondervonden van de aanpassingen..mss dat je dan soort aanpasblokje kunt fixen om de test eerlijker te houden.
 
Runner1987 said:
mannetje....ik vraag juist wat zijn ervaringen met pia zijn.
aaangezien hij als enige laat merken dat hij er iets meer van weet..moet ik hem dan toch doorvragen..:rolleyes:


verder tnx Joel, zal t onthouden.
Heb je alleen inlaat deel(waar normaal membraan inzit) aan moeten passen...of meer van het carter.
aangezien je zegt dat andere membranen nadeel ondervonden van de aanpassingen..mss dat je dan soort aanpasblokje kunt fixen om de test eerlijker te houden.


ik heb er zelf geen ervaring mee, maar hetgene dat ik weet is dat het carter zo verbouwt moet worden dat er wel wat kneedbaar staal nodig is om de nodige stukken te dichten.
 
King of Nimma. said:
Las een tijdje terug over de nieuwe KRD 34mm carb.
Las dat die een gewone 28mm was,maar door zn bewerking
zou die presteren als een 34mm.
Staat in SCOOTIN' van november jaargang 8.
Zijn er al mensen die al wat van weten???
En is die KOSO 32mm ook zo???

MVG____ d'Angelo......____

Wens jullie allemaal het beste:D:D:D:D.........

waarom niet Mikuni 38 mm met Powerjet 8P ?

 
Back
Top