KRD 34mm!!!!!!!!!!

Niemand mijn 30 mm Lectron proberen :?

lectron1.jpg


lectron2.jpg


lectron1.jpg


Tis een 30mm , in het midden is ie 28mm voor het venturie effect.Heb op vrij veel amerikaanse sites gezien dat ze beter uit de test kwamen als pwk's ( ging dan meestal wel over grotere)
Je moet em afstellen door middel van gasnaalden , en die heb ik er niet :(
Moet ze nog es bestellen vanuit amerika , maar ik zit financieel op het moment niet zo ruim dat ik daar geld voor heb..


website :http://www.lectronfuelsystems.com/
 
Gave carburateur, model kelk enz. is erg goed, jammer dat er geen onderdelen voor te krijgen zijn....

Lectron was volgens mij ook de eerste met een flatslide carburateur, ofniet ?
 
De onderdelen zijn nog gewoon te krijgen hoor , maar dan moet je ze uit amerika halen..(heb wel sites voor onderdelen)
Lectron heeft idd volgens mij al vrij lang dit model..

Maar als iemand denkt van "VET"
Doe een bod , ik hoef er niet veel voor.
 
Aerox-Evo70 said:
gaat het aanbieden van carbs niet een beetje heel erg offtopic ?


Och , het gaat me niet puur om het te koop aanbieden..We zijn hier 30mm dingen aant behandelen.. dus ik zie het probleem niet.
 
nog beter is een test met verschillende maten carbs..haha.
Ben t serieus van plan, als mn blok binnen is.
dus als iemand nog een 32 mm te leen heeft....;)
evt groter...maar dat lijkt me minder verstandig.
1 tip voor mensen die t ook willen testen: voor vergelijkbare waarden moet je iig je membraan doorlaat vergroten(stuffer) en eigenlijk spruitstuk ook beetje bijwerken.
greets
 
Runner1987 said:
nog beter is een test met verschillende maten carbs..haha.
Ben t serieus van plan, als mn blok binnen is.
dus als iemand nog een 32 mm te leen heeft....;)
evt groter...maar dat lijkt me minder verstandig.
1 tip voor mensen die t ook willen testen: voor vergelijkbare waarden moet je iig je membraan doorlaat vergroten(stuffer) en eigenlijk spruitstuk ook beetje bijwerken.
greets


Dat is altijd het lastige, daar zat ik ook al aan te denken, je moet dan heel je inlaat traject aan passen. En dan nog maar de vraag of het uberhaupt wat oplevert. Naja iemand die het wil proberen: Suc6 :)
 
Runner1987 said:
hoe weet jij nou of t getest heb????

Jouw verhaal rammelt sowieso: "een maat van me, daar de oom van had een keer...."blablabla.
weet je instellingen van de testbank???? Zou ook 29 pk gecorrigeerd(naar bv HPI en "standaardomstandigheden") kunnen zijn. Das 15 pk per cilinder....:rolleyes:
Verder waren zijn carters, uitlaten,toerentallen, inlaatsysteem anders enz.
Jij weet niet waar je op moet letten bij zo'n vergelijking, ik ook niet. Maar weet wel dat 34 mm op scoot ERG groot is. wat dacht je van bv. je membraandoorlaat..kun je flink je CARTER voor aanpssen.
En dan nog iets....je krijgt een doorlaat die 1,5 keer zo groot is.
HAHAHAHAHAEAHAHA

Heb je nu het gevoel dat je hier iets nuttigs toevoegt aan dit topic of, zei je dit gewoon omdat ik jou quote :L
Het gaat ff niet om de pk's die hieruit kwamen maar om de 62,5 cc met dus de 32mm carb er8er en dat het dus wel degelijk mogelijk kan zijn dat er hogere scores mee gehaald kunnen worden+ralf+ en de enige manier is dus {! TESTEN !
Dus doe normaal :L
Back ontopic
 
CiRox said:
@ Sander3412
jah maar toen waren er ook nog niet zulke hoogtoerige cilinder als tegenwoordig, lijkt mij dan.. :rolleyes:
mij lijkt het voor nu nog overdreven om zo'n grote carb. te nemen.. als je bijv. merkt dat uit je 2f4r kitje meer is te halen dan met je huidige carb. dan zou k wel gaan proberen maar anders gewoon afwachten tot 'nog' hogere cilinders..
Nou wie zegt dan dat op een 2f4r een 34 niet zou kunnen presteren ?
 
C4rN said:
Dat is altijd het lastige, daar zat ik ook al aan te denken, je moet dan heel je inlaat traject aan passen. En dan nog maar de vraag of het uberhaupt wat oplevert. Naja iemand die het wil proberen: Suc6 :)

Als je het hele inlaat-traject aan gaat passen, dan kan je denk ik het verschil tussen een bepaalde carb niet eens merken, want dan ben je andere dingen ook aan het aanpassen.
Dit is hoe ik erover denk. Ook vind ik een 30mm gewoon veel te groot eigenlijk.
 
Ronnie_NRG said:
Als je het hele inlaat-traject aan gaat passen, dan kan je denk ik het verschil tussen een bepaalde carb niet eens merken, want dan ben je andere dingen ook aan het aanpassen.
Dit is hoe ik erover denk. Ook vind ik een 30mm gewoon veel te groot eigenlijk.

wat ben je dan aan het aanpassen? alleen je oppervlaktes, en dan is logisch want je carb opp. wordt ook groter.
 
raymen said:
rekensommetje...

80/70 = 1.14

28*1.14 = afgerond 32

misschien iets te simpel... en moet je het anders berekenen

En pi*r*r=615

615*1.14=701

wat ongeveer de oppervlakte is van een 30mm carb (als de venturi rond is dan he).

Maar eigenlijk type ik dan ook al een hoop onzin, want de ideale carb is van zoveel afhankelijk. Als het ding bij jouw gewenste toerental, veel mengsel van een goede kwaliteit aanlevert, doetie wat je wil. Dus zoals altijd bij 2takt, weer afhankelijk van cilinder, uitlaat, ontsteking etc.
 
Nee, een carburateur is alleen van toeren en cilinderinhoud en van de weestanden in de carburateur afhankelijk, simpel gezegd omdat dat de snelheid in de carburateur bepaald.En bij een bepaalde snelheid werkt je carburateur optimaal.
 
Speed Punk said:
Heb je nu het gevoel dat je hier iets nuttigs toevoegt aan dit topic of, zei je dit gewoon omdat ik jou quote :L
Het gaat ff niet om de pk's die hieruit kwamen maar om de 62,5 cc met dus de 32mm carb er8er en dat het dus wel degelijk mogelijk kan zijn dat er hogere scores mee gehaald kunnen worden+ralf+ en de enige manier is dus {! TESTEN !
Dus doe normaal :L
Back ontopic

uhm...jij weet niet eens waar het over gaat en je komt met een verre bekende die het in de Middeleeuwen geprobeerd heeft.
dit past dus beter bij JOU :L

Verder is wel duidelijk dat de invloed van meer dan alleen de cilinderinhoud uitmaakt of het zinvol is.
Ook is het niet zo slim om te zeggen dat je bij het aanpassen van diameters ed. teveel verandert, want je meot er bewust van zijn dat als je nu bv. een motorblok laat tunen, men ook rekening houdt met de grootte van de carburateurdoorgang.
Dat gaat dan weer net wat anders.
Genoeg stof om te gaan testen dus :D

Heeft iemand trouwens ervaringen met de Big-Valve van polini(is dat die extra grote?)
Hoe groot waren de vereiste aanpassingen bv?
tekeningetje erbij kan ook...
liefst via pm..anders offtopic.
 
nee, als je beetje vooruitkijkt zul je tegenkomen dat je membraan als een soort begrenzer gaat maken. vandaar....
ivm met eventuele tests.
bigvalves zijn trouwens van polini, las eens erover dat je carters aan moet passen.
 
Back
Top