KRD 34mm!!!!!!!!!!

@ Sander3412
jah maar toen waren er ook nog niet zulke hoogtoerige cilinder als tegenwoordig, lijkt mij dan.. :rolleyes:
mij lijkt het voor nu nog overdreven om zo'n grote carb. te nemen.. als je bijv. merkt dat uit je 2f4r kitje meer is te halen dan met je huidige carb. dan zou k wel gaan proberen maar anders gewoon afwachten tot 'nog' hogere cilinders..
 
Runner1987 said:
Ik denk dat de onderdelen mee-ontwikkelen met de staat van de techniek.
Als wij betere uitlaten/cilinders/carters gebruiken, kan een grotere carb mss wel nodig zijn.
Dit is alleen wel glazen bollen werk, omdat je nooit weet of de techniek zich zal ontwikkelen tot op dat niveau.
hiermee bedoel ik: het blijft altijd de vraag waar de grens zit.
Maar nu geldt: 34 is VEEL te groot(mss als je 250cc rijdt ofzo).

Maat van me daar de oom van had vroeger een 125cc 2-takt racer(deed ook aan tuning in die tijd) waar die 37 pk uit heeft gehaald, was een twinblok dus 62,5cc per cil en er stonden 2x 32mm carbs achter, en zelfs nu zegt hij ga maar groter tegen ons, dus zeg nooit is TE groot want zolang je het niet test op de bank zul je het niet weten
 
CiRox said:
@ Sander3412
jah maar toen waren er ook nog niet zulke hoogtoerige cilinder als tegenwoordig, lijkt mij dan.. :rolleyes:

race Kreidlers van vroeger draaide soms wel tegen de 16k aan, dus wel degelijk hoogtoerig :W
 
Ik wil opzich voor die 10e meer wel een 32mm KOSO D-slide kopen en een keer testen als mn ICE loopt , alleen dan moet ik wel even een 28mm kunnen lenen (moet wel lukken).
Maarja, ik weet het niet...tis wel heel erg groot.

Ik kan misschien wel een 2e hands Dell'orto 30mm Vlakschuif krijgen ,dat zijn ook mooie dingen, wel erg duur.

Chezzmo heeft toch ook een keer met een 30/32mm getest ? , ik geloof dat ik ooit eens een grafiek heb gezien van 20.xx. (zegt niks natuurlijk). Maar misschien kan hij zijn ervaring ermee vertellen.
 
Speed Punk said:
Maat van me daar de oom van had vroeger een 125cc 2-takt racer(deed ook aan tuning in die tijd) waar die 37 pk uit heeft gehaald, was een twinblok dus 62,5cc per cil en er stonden 2x 32mm carbs achter, en zelfs nu zegt hij ga maar groter tegen ons, dus zeg nooit is TE groot want zolang je het niet test op de bank zul je het niet weten

Klopt die Jamathi's en van Veen Kreidlers reden ook met een 24 - 28mm op een 50cc. Maar die carburateurs die ze toen hadden zijn niet te vergelijken met een PWK van nu, daarbij vraagt een roterende inlaat vaak een grotere carburateur en dan werd je vaak ook nog genept omdat er soms bussen in de venturi werden gezet.......... :)

Je moet gewoon kijken naar de gassnelheid door de venturi, bij een bepaalde snelheid is de werking van de carburateur optimaal voor een bepaald toerental, dus om een grotere carburateur nodig te hebben bij gelijke cilinderinhoud zal het toerental dus omhoog moeten, en dat zie ik niet snel gebeuren.......
 
Hier in soest zit Homoet Uitlaten en die bouwen ook een eigen merk Crossers met Kreidler blok, daar zitten van die 28mm Bing gevallen op :) , als ik er weer eens kom zal ik eens in de carb kijken of er een bus in zit :P
 
Speed Punk said:
Maat van me daar de oom van had vroeger een 125cc 2-takt racer(deed ook aan tuning in die tijd) waar die 37 pk uit heeft gehaald, was een twinblok dus 62,5cc per cil en er stonden 2x 32mm carbs achter, en zelfs nu zegt hij ga maar groter tegen ons, dus zeg nooit is TE groot want zolang je het niet test op de bank zul je het niet weten


hoe weet jij nou of t getest heb????

Jouw verhaal rammelt sowieso: "een maat van me, daar de oom van had een keer...."blablabla.
weet je instellingen van de testbank???? Zou ook 29 pk gecorrigeerd(naar bv HPI en "standaardomstandigheden") kunnen zijn. Das 15 pk per cilinder....:rolleyes:
Verder waren zijn carters, uitlaten,toerentallen, inlaatsysteem anders enz.
Jij weet niet waar je op moet letten bij zo'n vergelijking, ik ook niet. Maar weet wel dat 34 mm op scoot ERG groot is. wat dacht je van bv. je membraandoorlaat..kun je flink je CARTER voor aanpssen.
En dan nog iets....je krijgt een doorlaat die 1,5 keer zo groot is.
HAHAHAHAHAEAHAHA
 
Runner1987 said:
Maar nu geldt: 34 is VEEL te groot(mss als je 250cc rijdt ofzo).

daarom zit er op een standaard 125cc crosser (cr bv.) al een 38mm carburateur

het heeft gewoon alles met slagvolume en toerentallen, het doel van het blok, type carburateur etc. te maken, oude racers draaiden misschien nog wel veel hogere toerentallen als modernere.
 
Hans F. said:
daarom zit er op een standaard 125cc crosser (cr bv.) al een 38mm carburateur

het heeft gewoon alles met slagvolume en toerentallen, het doel van het blok, type carburateur etc. te maken, oude racers draaiden misschien nog wel veel hogere toerentallen als modernere.

Levert zo'n CR125 bij ongeveer 11500 tpm zn topvermogen dan ?
 
niet dat graham bell heilig is..., maar hij zegt ook dat volgens zijn ervaring een 27-29mm carb het beste werkt op een 62cc racer (2x geeft 125cc)
imo kun je op een 70cc best en 30mm of zelfs 32 pakken (34 wordt wel weer heel erg groot)

doorlaten:
28mm - 616
30mm - 707
32mm - 804
34mm - 908

34mm is dus al 1,5x zo groot als 28mm...
 
Aerox-Evo70 said:
niet dat graham bell heilig is..., maar hij zegt ook dat volgens zijn ervaring een 27-29mm carb het beste werkt op een 62cc racer (2x geeft 125cc)
imo kun je op een 70cc best en 30mm of zelfs 32 pakken (34 wordt wel weer heel erg groot)

doorlaten:
28mm - 616
30mm - 707
32mm - 804
34mm - 908

34mm is dus al 1,5x zo groot als 28mm...

Voor de mensen die eens een 30mm vlakschuiver willen proberen moeten mij maar een PM sturen, ik heb er nml. nog 1 in de aanbieding. (Dell'Orto VHSH 30 CS Racing)
 
Aerox-Evo70 said:
niet dat graham bell heilig is..., maar hij zegt ook dat volgens zijn ervaring een 27-29mm carb het beste werkt op een 62cc racer (2x geeft 125cc)
imo kun je op een 70cc best en 30mm of zelfs 32 pakken (34 wordt wel weer heel erg groot)

doorlaten:
28mm - 616
30mm - 707
32mm - 804
34mm - 908

34mm is dus al 1,5x zo groot als 28mm...

Dat is allemaal jaren 80 theorie, daar heb je helemaal niets meer aan tegenwoordig.

Bell ed zijn leuk voor basisbeginselen van een 2-takt, maar praktijkvoorbeelden moet je niet naar kijken, die uitlaten van bell ook zeg......... :X

@ Joël: Dus jij ben er ook achter dat dat te groot is...... :)
 
ABT said:
Dat is allemaal jaren 80 theorie, daar heb je helemaal niets meer aan tegenwoordig.

Bell ed zijn leuk voor basisbeginselen van een 2-takt, maar praktijkvoorbeelden moet je niet naar kijken, die uitlaten van bell ook zeg......... :X

Wel eens naar de timingen gekeken? Voor 12000 rpm heeft ie het over +/- 200 graden uitlaattiming. :D
 
ABT said:
@ Joël: Dus jij ben er ook achter dat dat te groot is...... :)

Op een 70 i.i.g. wel ja, ik had wel een gigantische powerband , en dan vooral na topvermogen. bij 13900 zat de top, en bij 14700 had ik nog 90% van het vermogen ongeveer, dat is natuurlijk wel leuk voor het sprinten met korte vertanding, hij kan dan lekker ver doorlopen.
 
Joël said:
Op een 70 i.i.g. wel ja, ik had wel een gigantische powerband , en dan vooral na topvermogen. bij 13900 zat de top, en bij 14700 had ik nog 90% van het vermogen ongeveer, dat is natuurlijk wel leuk voor het sprinten met korte vertanding, hij kan dan lekker ver doorlopen.

Dat kan ik begrijpen ja, dan begint de gassnelheid in je carburateur een beeje acceptabel te worden, alleen vind de rest het dan niet zo leuk meer :p
 
tsja, maar de bedoeling is uit te komen op een top vermogen bij 14500 oid :)
ik ga testen met de 28 koso en 30 oko, maybe merk ik wel verschil ten gunste van de 30mm...
 
Back
Top