Runner1987 said:Ik denk dat de onderdelen mee-ontwikkelen met de staat van de techniek.
Als wij betere uitlaten/cilinders/carters gebruiken, kan een grotere carb mss wel nodig zijn.
Dit is alleen wel glazen bollen werk, omdat je nooit weet of de techniek zich zal ontwikkelen tot op dat niveau.
hiermee bedoel ik: het blijft altijd de vraag waar de grens zit.
Maar nu geldt: 34 is VEEL te groot(mss als je 250cc rijdt ofzo).
CiRox said:@ Sander3412
jah maar toen waren er ook nog niet zulke hoogtoerige cilinder als tegenwoordig, lijkt mij dan..
Speed Punk said:Maat van me daar de oom van had vroeger een 125cc 2-takt racer(deed ook aan tuning in die tijd) waar die 37 pk uit heeft gehaald, was een twinblok dus 62,5cc per cil en er stonden 2x 32mm carbs achter, en zelfs nu zegt hij ga maar groter tegen ons, dus zeg nooit is TE groot want zolang je het niet test op de bank zul je het niet weten
Speed Punk said:Maat van me daar de oom van had vroeger een 125cc 2-takt racer(deed ook aan tuning in die tijd) waar die 37 pk uit heeft gehaald, was een twinblok dus 62,5cc per cil en er stonden 2x 32mm carbs achter, en zelfs nu zegt hij ga maar groter tegen ons, dus zeg nooit is TE groot want zolang je het niet test op de bank zul je het niet weten
Runner1987 said:Maar nu geldt: 34 is VEEL te groot(mss als je 250cc rijdt ofzo).
Hans F. said:daarom zit er op een standaard 125cc crosser (cr bv.) al een 38mm carburateur
het heeft gewoon alles met slagvolume en toerentallen, het doel van het blok, type carburateur etc. te maken, oude racers draaiden misschien nog wel veel hogere toerentallen als modernere.
Aerox-Evo70 said:niet dat graham bell heilig is..., maar hij zegt ook dat volgens zijn ervaring een 27-29mm carb het beste werkt op een 62cc racer (2x geeft 125cc)
imo kun je op een 70cc best en 30mm of zelfs 32 pakken (34 wordt wel weer heel erg groot)
doorlaten:
28mm - 616
30mm - 707
32mm - 804
34mm - 908
34mm is dus al 1,5x zo groot als 28mm...
Aerox-Evo70 said:niet dat graham bell heilig is..., maar hij zegt ook dat volgens zijn ervaring een 27-29mm carb het beste werkt op een 62cc racer (2x geeft 125cc)
imo kun je op een 70cc best en 30mm of zelfs 32 pakken (34 wordt wel weer heel erg groot)
doorlaten:
28mm - 616
30mm - 707
32mm - 804
34mm - 908
34mm is dus al 1,5x zo groot als 28mm...
ABT said:Dat is allemaal jaren 80 theorie, daar heb je helemaal niets meer aan tegenwoordig.
Bell ed zijn leuk voor basisbeginselen van een 2-takt, maar praktijkvoorbeelden moet je niet naar kijken, die uitlaten van bell ook zeg......... :X
ABT said:@ Joël: Dus jij ben er ook achter dat dat te groot is......
Joël said:Op een 70 i.i.g. wel ja, ik had wel een gigantische powerband , en dan vooral na topvermogen. bij 13900 zat de top, en bij 14700 had ik nog 90% van het vermogen ongeveer, dat is natuurlijk wel leuk voor het sprinten met korte vertanding, hij kan dan lekker ver doorlopen.
Bas@ICE said:En met welke carburateur reed je dan Joel? , die 30 dello ?