En heeft hij ook aangegeven waar die lekt?
Soms vertellen ze het dramatischer dan het is. Aan een revisie kunnen ze meer aan verdienen.
Een kapotte pakking of degelijke kan voor lekken zorgen. Een pakking van een paar euro kunnen ze verhullen door te zeggen "het blok lekt"
Ik zeg niet dat dat altijd zo is maar ik heb het meegemaakt.
Ik breng mij scooter alleen naar de shop als ik er zelf niet uit kom.
Ik zou:
1: blok schoon maken. Goed schoon. Verwijder olie resten enz.
2: leg blanco papier op de grond.
3: zorg dat je blok de benodigde vloeistoffen heeft tot normaal niveau.
Bij LC natuurlijk ook koel vloeistof.
LC: vloeistof gekoeld.
AC: lucht gekoeld.
4: plaats de brommer zo dat je blok boven het papier staat.
5: laat de brommer dan ff lopen om de doorloop op gang te brengen.
6: veeg wederom de troep van het blok. (Voor de zekerheid)
7: Laat hem dan een nacht staan.
8: dan de volgende dag, voor je de brommer verplaatst, speur het blanco papier af naar olie druppels.
LET OP: een hangende druppel geeft niet altijd de lekkage plek aan. De olie zakt altijd naar het laagste punt. Dus de "druppel" kan misleidend zijn doordat die zijn eigen weg heeft gekozen.
Goed kijken onder het blok met goed licht.
Revisie kan altijd nog. Zonde van het geld als het een pakking zou zijn.