Kosten revisie motorblok

JB_

Well-Known Member
Goedemiddag,
Ik ben bezit in van een Peugeot Speedfight 2. Ik ben deze scooter helemaal opnieuw aan het opbouwen en heb de originele motor vervangen voor een 50cc vloeistofgekoelde motor van een Gilera Runner. Ik heb de motor nu netjes lopend gekregen maar ik wil toch wat snellers. Ik heb alle onderdelen om dit te realiseren al liggen behalve de krukas en wat kleine onderdelen. Nu heb ik nog een aantal vragen voordat ik de motor opnieuw wil laten opbouwen.

1. Wat is een goed adres om mijn blok volledig opnieuw op te laten bouwen en HPI laten afstellen(omgeving Gelderland)?
2. Welke kosten kan ik hier ongeveer voor verwachten als ik zelf al het materiaal aanlever.
3. Welke krukas is geschikt voor de polini evo 1 70cc cilinder die ik heb.

extra info:
Onderdelen die ik voor het blok heb liggen zijn:
-Polini evo 1 70cc cilinder
-HPI raceontsteking (zonder lichtspoel)
-Malossi overrange
-polini 26 mm carburateur
-Roost uitlaat

Onderdelen die ik nog moet aanschaffen:
-Krukas
-Membraan
-Kleine slijtage onderdelen (Krukaslagers, Keerringen, waterpomprevisieset)

Ik hoor graag van jullie!
voor degene die het leuk vinden heb ik een foto bijgevoegd van de huidige staat van de scooterWhatsApp Image 2023-05-30 at 17.55.16.jpeg
 
Advertisement - register to remove this

Goedemiddag,
Ik ben bezit in van een Peugeot Speedfight 2. Ik ben deze scooter helemaal opnieuw aan het opbouwen en heb de originele motor vervangen voor een 50cc vloeistofgekoelde motor van een Gilera Runner. Ik heb de motor nu netjes lopend gekregen maar ik wil toch wat snellers. Ik heb alle onderdelen om dit te realiseren al liggen behalve de krukas en wat kleine onderdelen. Nu heb ik nog een aantal vragen voordat ik de motor opnieuw wil laten opbouwen.

1. Wat is een goed adres om mijn blok volledig opnieuw op te laten bouwen en HPI laten afstellen(omgeving Gelderland)?
2. Welke kosten kan ik hier ongeveer voor verwachten als ik zelf al het materiaal aanlever.
3. Welke krukas is geschikt voor de polini evo 1 70cc cilinder die ik heb.

extra info:
Onderdelen die ik voor het blok heb liggen zijn:
-Polini evo 1 70cc cilinder
-HPI raceontsteking (zonder lichtspoel)
-Malossi overrange
-polini 26 mm carburateur
-Roost uitlaat

Onderdelen die ik nog moet aanschaffen:
-Krukas
-Membraan
-Kleine slijtage onderdelen (Krukaslagers, Keerringen, waterpomprevisieset)

Ik hoor graag van jullie!
voor degene die het leuk vinden heb ik een foto bijgevoegd van de huidige staat van de scooterView attachment 70588
Dik ding man. Leuk dat je dit project doet met een subframe van peut na Piaggio.
Denk dat twins dsn goed bereikbaar is voor je!
Die weten daar wel raad mee.
Voor prijzen kan je op hun site en die van ddl kijken. Het is wel een vrij prijzig ambacht.

Het zou kunnen dat de enigzins moeilijk doen. Als jij met alle spullen aankomt. Maar niet als jij alles op je scooter heb en je komt hen afstellen daar. Met hun afstel benodigdheden.
Zolang je maar niet met een grote tas rolletjes etc aankomt.
Dus als jij ervoor zorgt dat alles in elkaar zit en hen hem daar naartoe brengt zullen ze hem zeker goed kunnen afstellen……

Als krukas zou ik gewoon een goed pen12 as doen. Je hoeft niet het duurste van t duurste gewoon volle wange pen 12. Ik rijd zelf power one.

Krukas:
Power one, Doppler as is altijd goed. Malossi as kan ook.

Lagers lekker skf c4 doen. Moet je niet op
Besparen en je cilinder is best hoogtourig.

Membraan lekker Malossi vl13 halen die is Carbon en grotere doorlaat dus ff kijken op marktplaats voor t membraan en t asje zou ik even nieuw doen met de lagers:)
 
Je kan ook gewoon een lijst maken van de onderdelen die je nodig hebt en daar de prijs achter zetten..

Alles bij elkaar is het totaal wat je ongeveer nodig hebt.. Uit het hoofd is dat niet zomaar even precies te zeggen.
 
Goedemiddag,
Ik ben bezit in van een Peugeot Speedfight 2. Ik ben deze scooter helemaal opnieuw aan het opbouwen en heb de originele motor vervangen voor een 50cc vloeistofgekoelde motor van een Gilera Runner. Ik heb de motor nu netjes lopend gekregen maar ik wil toch wat snellers. Ik heb alle onderdelen om dit te realiseren al liggen behalve de krukas en wat kleine onderdelen. Nu heb ik nog een aantal vragen voordat ik de motor opnieuw wil laten opbouwen.

1. Wat is een goed adres om mijn blok volledig opnieuw op te laten bouwen en HPI laten afstellen(omgeving Gelderland)?
2. Welke kosten kan ik hier ongeveer voor verwachten als ik zelf al het materiaal aanlever.
3. Welke krukas is geschikt voor de polini evo 1 70cc cilinder die ik heb.

extra info:
Onderdelen die ik voor het blok heb liggen zijn:
-Polini evo 1 70cc cilinder
-HPI raceontsteking (zonder lichtspoel)
-Malossi overrange
-polini 26 mm carburateur
-Roost uitlaat

Onderdelen die ik nog moet aanschaffen:
-Krukas
-Membraan
-Kleine slijtage onderdelen (Krukaslagers, Keerringen, waterpomprevisieset)

Ik hoor graag van jullie!
voor degene die het leuk vinden heb ik een foto bijgevoegd van de huidige staat van de scooterView attachment 70588
Heb nog wel een italkit selletra ontsteking
 
Twins is niet zo enthousiast als je daar met je eigen onderdelen aankomt en een half blok en zij het mogen opknappen als het ware. Maar je kan het natuurlijk vragen en als ze er een probleem van maken is dat 1 van je betere adressen. Jos Dijkman zit dat niet een beetje in de buurt? En anders ken ik nog wel meer mensen die netjes een blok voor je kunnen opbouwen bij hen in de schuur.
 
Dik ding man. Leuk dat je dit project doet met een subframe van peut na Piaggio.
Denk dat twins dsn goed bereikbaar is voor je!
Die weten daar wel raad mee.
Voor prijzen kan je op hun site en die van ddl kijken. Het is wel een vrij prijzig ambacht.

Het zou kunnen dat de enigzins moeilijk doen. Als jij met alle spullen aankomt. Maar niet als jij alles op je scooter heb en je komt hen afstellen daar. Met hun afstel benodigdheden.
Zolang je maar niet met een grote tas rolletjes etc aankomt.
Dus als jij ervoor zorgt dat alles in elkaar zit en hen hem daar naartoe brengt zullen ze hem zeker goed kunnen afstellen……

Als krukas zou ik gewoon een goed pen12 as doen. Je hoeft niet het duurste van t duurste gewoon volle wange pen 12. Ik rijd zelf power one.

Krukas:
Power one, Doppler as is altijd goed. Malossi as kan ook.

Lagers lekker skf c4 doen. Moet je niet op
Besparen en je cilinder is best hoogtourig.

Membraan lekker Malossi vl13 halen die is Carbon en grotere doorlaat dus ff kijken op marktplaats voor t membraan en t asje zou ik even nieuw doen met de lagers:)
Dankjewel! Ik zoek een bedrijf in de buurt bij mij die het kan maken zodat ik mn blok niet met de post hoef op te sturen. En alle grote bekende bedrijven hebben helaas weinig tot geen tijd. Wat ik in de buurt kon vinden is Visch scooters Barneveld. Ik heb ondertussen de doppler krukas besteld. Het membraan ga ik inderdaad even rustig naar zoeken op marktplaats.

Dank voor de tips!
Post automatically merged:

Je kan ook gewoon een lijst maken van de onderdelen die je nodig hebt en daar de prijs achter zetten..

Alles bij elkaar is het totaal wat je ongeveer nodig hebt.. Uit het hoofd is dat niet zomaar even precies te zeggen.
Gaat mij vooral om de kosten van de arbeid.
Post automatically merged:

Heb nog wel een italkit selletra ontsteking
Heb al een HPI die ik wil gebruiken, heb alleen niet de kennis en de kunde om de ontsteking goed af te stellen.
Post automatically merged:

Twins is niet zo enthousiast als je daar met je eigen onderdelen aankomt en een half blok en zij het mogen opknappen als het ware. Maar je kan het natuurlijk vragen en als ze er een probleem van maken is dat 1 van je betere adressen. Jos Dijkman zit dat niet een beetje in de buurt? En anders ken ik nog wel meer mensen die netjes een blok voor je kunnen opbouwen bij hen in de schuur.
Kan ik begrijpen. Het blok is helemaal compleet en in elkaar. Eigenlijk moet er alleen een nieuwe krukas in + lagers en HPI juist monteren en afstellen. Helaas is het voor mij te ver rijden

Josdijkman is voor mij dik een uur rijden. Ik woon zelf in ede en zoek een bedrijf in een straal van 20 kilometer die mijn blok kan bouwen
 
Last edited:
Enigste wat je kan weten over de prijs van de arbeid hoeveel het per uur kost. (denk het normale tarief vermoed ik) (is dat niet iets van 50 euro per uur of zo?)

Niet de totaal gewerkte uren.. Dit kan altijd uitlopen als je pech hebt.
 
In principe zou je van iedere scooterzaak toch mogen verwachten dat ze wel een krukasje kunnen vervangen
 
Back
Top