koso 28mm

Parle said:
i know... maar mijn precieze vraag is dus, hoe je die stationairsproeier het beste kunt afstellen.. waar moet je dan precies op letten?


luchtschroef helemaal dicht draaien. dan stationair afstellen dat ie net aan blijft lopen. dan de luchtschroef open gaan draaien, de motor zal dan hoger stationair gaan lopen. als hij op het hoogste aantal toeren is met stationair draaien dan staat hij goed. dan weer stationair afstellen en knallen maar ;)
 
Als je gaat afdraaien :

carb helemaal uit elkaar halen zodat alles wat losgemaakt kan worden eraf is.

dan met een as hem inwendig inspannen en bij het afdraaien 1 mm overhouden. (zie foto)

kosovsmikDSCN0718.jpg


deze heeft diameter van 34.85
 
Mijne is zover mogelijk afgedraaid als kan en valt constant uit me spruitje (25 mm recht) hij klemt gewoon niet... ook niet met slangenklem etc want dan duw je hem eruit :S

Meerdere mensen met dit prob?
 
Ja maar er zit normaal zo'n mooi randje in je carb. Die valt precies in/over een opstaande rand in je spruitstuk.
Ik denk dat dat het probleem is.

Bij die foto hierboven kan je het netaan zien. De originele carb heeft het wel en de afgedraaide niet.
 
Mol said:
Ja maar er zit normaal zo'n mooi randje in je carb. Die valt precies in/over een opstaande rand in je spruitstuk.
Ik denk dat dat het probleem is.

Bij die foto hierboven kan je het netaan zien. De originele carb heeft het wel en de afgedraaide niet.

of je draaidt dat randje er ook weer in zoals mijne

im000343s6nr.jpg


Ding klemt perfect maat is nu 35mm
 
Arno said:
zover is de mijne dus niet afgedraaid ivm draaibank die dat niet haalde...

inderdaad, was wel ff tricky met afdraaien. zowiezo hadden we op school nog geen geschikte beitels, omdat ie anders dat oogje aan je vlotterbak mee zou scheppen :p, dus oude beitel bijgebeund 8P zodat ie wel paste.

voor de rest had ik ook nog wel eens probs met het inbrengen op je spruitstuk, maar als je die slangenklem erop wil fixen, dan moet je je carb gewoon in het spruitstuk blijven drukken, met de andere hand je slangenklem zo ver mogelijk naar buiten vastdraaien. als t goed is blijft ie zitten ( ik heb zelf ook geen naad erin gefixt, dus is gewoon egaal vlak.

is er nog nooit uitgedonderd of wat dan ook

@ bart sp:
thanx voor de omschijving. hoe ik stationair moet afstellen weet ik, maar t gaat me hier om de stationairSPROEIER...!
 
Ik reed @ manston 2 met 140 hoofdsproeier en had een mooie kleur bougie. Maar dat verschilt altijd nog wel iets per scooter.

En ik heb de mijne weer weg gedaan omdat ie slecht in spruistuk zat en had er toch beetje me twijfels bij dus ik ging voor 24 mikuni.
 
oke mijn koso 28 heeft dus zon mooi gaatje in het choke kanaal 8)
is ie nog te redden of moet ik binnenkort naar een begrafenis?
 
Arno said:
Ik reed @ manston 2 met 140 hoofdsproeier en had een mooie kleur bougie. Maar dat verschilt altijd nog wel iets per scooter.

En ik heb de mijne weer weg gedaan omdat ie slecht in spruistuk zat en had er toch beetje me twijfels bij dus ik ging voor 24 mikuni.

En merkte je veel verschil tussen deze 2 carbs?
 
Weet niet, nog niet getest op bank of whatever. Ze zijn allebei simpel af te stellen, merk alleen dat me gasreactie beter is.

Mja er zijn teveel dingen op me setup gewijzigd om er echt iets over te zeggen.
 
Back
Top