koso 28mm

cvz

Well-Known Member
SA heeft deze nieuw binnen, iemand die een beetje goed duits kan?

Bei dem Vergaser handelt es sich um einen auf Keihin PWK basierenden Vergaser von Koso, wie ihn auch Massimo Tedeschi von 2FAST für seine Motoren verwendet. Wir haben bereits vor einigen Monaten diesen Vergaser auf dem Stage6 Racing getestet und knapp 1 PS mehr Leistung gegenüber den 24mm Mikuni gemessen! Verchromter Schieber und CNC gefräster Ansaugweg zeichnen diesen Vergaser aus. Für Piaggio können wir euch von Hebo einen passenden Ansaugstutzen anbieten. Für alle anderen Modelle muss ein passender Adapter gebaut werden, Vergaseranschlussgummi liegt allerdings bei. Passende Düsen und Luftfilter findet ihr unter Ersatzteile.

Nieuwe imitatie van keihin? ze zeggen dus dat ze op een stage6 er 1ps meer mee hebben gescoord dan de 24 vlak mik.. en wat heeft 2f4r ermee temaken? Er staat ook een vaag membraan bij trouwens, waar gaat dit over?

p.s ding is maar 90 euro :X
 
Advertisement - register to remove this

tedeschi gebruikt een oko voor z'n sprinter zelf.

vrije vertaling: het gaat om een carb gebaseerd op de Keihin PWK, die ook tedeschi gebruikt bij zijn 2fast scooters. Ze hebben enige tijd geleden deze carb op de stage 6 racing cilinder gehad en 1pk winst gemaakt tov de 24mm Mikuni. Verchroomde gasschuif en CNC gefreesde aanzuigzijde. Voor piaggio kunnen ze een passend hebo spruitstuk leveren en andere modellen moet een passende adapter gemaakt worden.
 
illusi0n said:
Er staat dat Massimo Tedeschi van 2Fast het ook in zijn motoren verwerkt.

Die rijdt met een KEIHIN (iig reed)

edit bewijs :)

keihin.jpg


T lijkt me erg stug dat een Koso "beter" zou zijn dan een originele Keihin
 
Last edited:
volgens mij is dit een goede prijs/kwaliteit carburateur... ik zou hem iig kopen als ik een dergelijk project scooter aan het bouwen zou zijn :).
 
Wel bizar dat zo'n OKO een gecnc'de kelk heeft, een Keihin heeft gewoon een gegoten kelk...

Reden om geen OKO te kopen zou het afstellen kunnen zijn, dat mogelijk iets minder simpel is dan bij een Keihin.
 
Joël said:
Wel bizar dat zo'n OKO een gecnc'de kelk heeft, een Keihin heeft gewoon een gegoten kelk...

Reden om geen OKO te kopen zou het afstellen kunnen zijn, dat mogelijk iets minder simpel is dan bij een Keihin.

Wat me ook opviel, in Japan rijden al die sprinters met een OKO 28mm D-slide :)
 
Joël said:
Wel bizar dat zo'n OKO een gecnc'de kelk heeft, een Keihin heeft gewoon een gegoten kelk...

Reden om geen OKO te kopen zou het afstellen kunnen zijn, dat mogelijk iets minder simpel is dan bij een Keihin.

de koso heeft een gecnc'de kelk niet de oko
 
Het lijkt me nu niet echt de moeite waard om het verschil te gaan testen, als je alle 2 de kelken bekijkt:

Koso:
115579


Keihin:
90536_37(9)_p.jpg


Wat wel bekend is is dat als je een Keihin koopt, alleen de hoofdsproeier hoeft te veranderen en het loopt goed.

Als de Koso's kwa afstelling hetzelfde zijn als Oko's dan ben je wat langer bezig.......
 
ABT said:
Wat wel bekend is is dat als je een Keihin koopt, alleen de hoofdsproeier hoeft te veranderen en het loopt goed.

Dat klopt niet altijd, ik heb al 5 verschillende keihins gezien en 3 verschillende bezeten..

in mijn eerste zat een stationair sproier van 38 erin
bij de 2de een van 45
en in die waar ik nu mee rijd 50, en het rijd super :)

AdiozZz
 
Ook in Spanje was te zien dat alleen Oko's het meest werd verkocht.
Ik heb zelf met zo'n carb gereden en deed het prima.
Trouwens heb ik ook gehoord dat er ook 30mm ervan zijn.
Zo ja,waar zijn die te koop op dit moment?????????
 
is er meer info over deze scoot . deze moet gruwelijk vlammen 2 fast 4 race en dan nog eens een NX KIT . en is er iemand die het voordeel van de inspuiting in de carb kan verklaren .
 
Back
Top