Koplamp gaat niet aan

TsumiMaid

New Member
Recentelijk heb ik gratis een La Souris futuro retro gekregen die niet liep. Het is mij uiteindelijk wel gelukt om het blok te repareren alleen de koplamp en achterlamp doen het niet.

Ik weet zeker dat de koplamp en achterlamp wel intact zijn omdat ik deze extern had getest met een batterij. En als ik de rem indruk dan brand het remlicht gewoon.

Ik had daarnaast de voltage bij het stekkertje van mijn stator gemeten en er bleek 0 volt uit te komen dus betekent dit dat mijn stator kapot is ?
 
Advertisement - register to remove this

Nul volt is dus geen spanning naar de regelaar/gelijkrichter...
Het voor en achterlicht gaat pas werken als de spoelen van de stator genoeg wisselspanning leveren.

Remlicht gaat via de accu welke gelijkspanning levert en staat buiten de spoelen van de stator.
Het lijkt er dus sterk op dat de lichtspoelen geen spanning leveren als de motor in werking is!
 
Hoe en op welke draad/draden heb je gemeten dan en wat waren de instellingen van je multimeter?
Ik trok het stekkertje van de stator eruit en had mijn positief en negatief erin gestopt. Ik heb het ook op elke instelling geprobeerd maar het was altijd 0
Post automatically merged:

Nul volt is dus geen spanning naar de regelaar/gelijkrichter...
Het voor en achterlicht gaat pas werken als de spoelen van de stator genoeg wisselspanning leveren.

Remlicht gaat via de accu welke gelijkspanning levert en staat buiten de spoelen van de stator.
Het lijkt er dus sterk op dat de lichtspoelen geen spanning leveren als de motor in werking is!
Betekent dat dan dat de stator vervangen moet worden ? Ik heb er nog 1tje liggen alleen hij heeft niet de goede stekker erop. Ik wou deze omwisselen
 
En als je nu eens één pen van je meter ( zwart) op massa houdt , en de andere eerst in de één , en dan in de andere aansluiting van die stekker ,
meter op de voltage stand ( als het kan boven de 30v ) , waarschijnlijk wisselstroom.
 
Back
Top