Koplamp gaat steeds kapot

StuntSnuiver

Slider Invasie!
Ey

Ik snap er momenteel geen donder meer van. Mijn TNT lampjes gaan steeds stuk. Ik heb de standaard pitten verwisselt met een setje led lampen die er in passen. Ging goed en ineens pats kapot. Ik nieuwe er in en het was weer goed. Ik rij dus weg richting tankstation en doe de scooter daar uit. Ik tank en zet hem weer aan, gaan mijn lichten niet aan. Doen niets meer.... WEER kapot...

Ik heb de draden gewoon in de connecters gedrukt en vast gesoldeert. Vervolgens heb ik de + en de - in isolatie tape gewikkelt zodat de draden niet tegen elkaar aan komen.

Het meest aparte vind ik dan ook dat als ik de voorkap van mijn zus er op zet met orginele koplamp, de pitten niet kapot gaan... Moet dus iets fout zitten daar, maar wie kan mij vertellen wat?

Mijn achterlicht blijft wel heel.

Hoop dat iemand mij kan helpen.

Gr

Arjan
 
Advertisement - register to remove this

dat komt omdat het eigenlijk gewoon rommel is , beter gewoon je std lampen gebruiken.

maar je kunt natuurlijk even meten hoeveel volt er op de draden staat.

ook moet je even kijken hoeveel watt de led lampjes zijn..
 
misschien kunnen die spotjes met ledjes slecht tegen wisselstroom, ik zou proberen ze op de accu aan te sluiten inplaats van de normale koplamp aansluiting. als de scooter loopt wel 14 volt maarzal wel een marge zitten in het voltage wat die spotjes kunnen hebben
 
volgens mij heb je geen wisselstroom op je scooter? of je hem nu op de koplamp aan sluit of op de accu het blijft altijd gelijkspanning? en je hebt ook een constante spanning door die spannings regelaar? of heb ik het verkeerd? Is je spannings regelaar niet gewoon kapot? dat die te veel spanning afgeeft en deze niet goed afvlakt naar 12 v?
 
Ligt aan de pitten. Ik heb 2 keer dat setje gekocht en dacht van sterf maar. Ik heb de aansluiting even wat beter gemaakt door het een en ander te solderen. Orginele pitten er weer in. Teminste weer halogeen. En lamp gaat nu niet meer stuk. Lag dus aan die pitten. Stel van men maten hadden die pitjes ook gekocht, en sprak gisteren 1 van hun. Ook hij zei het tegen mij van dat die bij hem waren door gebrand. Blijkbaar kunnen ze het niet hebben.
 
Back
Top