Kymco agility koplamp feller maken

Jv020

New Member
Beste leden,

Ik heb een kymco agility uit 2018 wat verder een top ding is, alleen is mijn koplamp niet fel genoeg om veel te kunnen zien.

kan ik er misschien een fellere bulb in doen of hoe werkt dat.

erg bedankt :)
 
Advertisement - register to remove this

Andere lamp(en) er in , Bijv Philips Xenon Look, meer licht opbrengst , en verder zicht, mijn lampen in de Runner waren ook waardeloos .
Te verkrijgen in een Automaterialenzaak.
 
H4 uit een auto, alleen even een tabje plat buigen en wel goed afstellen. ga je van 35 of 45(?) naar 55 watt.
ik kan Osram Night Breaker Laser aanraden. maar bij de action vandaan werkt ook.
niet bang laten maken dat je koplampunit smelt, ik rijd er zo al een jaar mee (met die osram night breaker laser en er zAt al een H4 in dat ik 'm kocht, herinner ik me ineens, alleen had de vorige eigenaar/monteur vergeten dat tabje plat te buigen, waardoor ie scheef scheen.
 
Last edited:
Wij hebben deze in de H4 versies geplaatst.
Is iets meer helder dan de standaard lamp.
Een autolamp zou ik niet aanraden, is 20 watt meer.
Wil je toch een autolamp gebruik kijk dan eens bij Winparts.
Die is redelijk kwa prijzen.
Philips Vison plus of race Vison scheelt bijna de helft met bv Halfords.
 
Daar gaan we weer. De koplampunit is gemaakt voor een lamp van 35 Watt. Omdat een gloeilamp behoorlijk wat warmte afgeeft.
Doe je er 55 Watt in wordt het allemaal nog veel warmer waardoor de gevolgen logisch zijn.
Maar, zoals gebruikelijk op dit forum worden mijn aanbevelingen toch afgeschoten, dus kom maar weer met de nodige kritiek.
 
Daar gaan we weer. De koplampunit is gemaakt voor een lamp van 35 Watt. Omdat een gloeilamp behoorlijk wat warmte afgeeft.
Doe je er 55 Watt in wordt het allemaal nog veel warmer waardoor de gevolgen logisch zijn.
Maar, zoals gebruikelijk op dit forum worden mijn aanbevelingen toch afgeschoten, dus kom maar weer met de nodige kritiek.
Dat valt wel mee.
In auto's en de motor heb ik ook weleens rally lampen gedaan, 80/100 watt.
En dat ging prima.
Maar toen mijn auto bij de garage was geweest hadden ze die lampen eruit gehaald en verwisseld voor de standaard lampen.
35 watt of 55 watt maakt niet veel uit.
Het gaat meer om de extra belasting voor je boordspanning.
 
Daar gaan we weer. De koplampunit is gemaakt voor een lamp van 35 Watt. Omdat een gloeilamp behoorlijk wat warmte afgeeft.
Doe je er 55 Watt in wordt het allemaal nog veel warmer waardoor de gevolgen logisch zijn.
Maar, zoals gebruikelijk op dit forum worden mijn aanbevelingen toch afgeschoten, dus kom maar weer met de nodige kritiek.
ja, mijn reflector en glas zijn helemaaal gesmolten, daarom raad ik het ook iedereen aan!
aangezien elk topic over problemen met verlichting het woordje LED bevat, blijf ik daar van af.
 
Last edited:
Wij hebben deze in de H4 versies geplaatst.
Is iets meer helder dan de standaard lamp.
Een autolamp zou ik niet aanraden, is 20 watt meer.
Wil je toch een autolamp gebruik kijk dan eens bij Winparts.
Die is redelijk kwa prijzen.
Philips Vison plus of race Vison scheelt bijna de helft met bv Halfords.
welke is "deze"? ik mis denk ik een linkje.
in mijn agility gaat een H4 55 watt al ruim een jaar (en ik weet niet hoe lang die er vóór mij al in zat) goed.
 
welke is "deze"? ik mis denk ik een linkje.
in mijn agility gaat een H4 55 watt al ruim een jaar (en ik weet niet hoe lang die er vóór mij al in zat) goed.
Linkje vergeten:
 
In auto's en de motor heb ik ook weleens rally lampen gedaan, 80/100 watt.
ja, ik ook, in m'n "expeditieauto" in Australië... toen bleek de eerste keer dat ik dat groot licht lànger opzette dan alleen bij de test, deze thermisch beveiligd waren, daar reed ik ineens zònder ook maar dimlicht, tot die thermische beveiliging weer afkoelde, maar hij was daarna toch krom, dus auto aan de kant en proberen te slapen, 's ochtends weer verder en er een zwevende zekering naast gezet.. :sweatsmile:
de metalen reflector en de echt glazen koplampglazen hadden verder geen moeite met de hitte, deze dampten tenminste mooi droog (waren vissenkommen dat ik de auto kocht, aftapgaatje onderin geboord en de roest met een tandenborstel om een hoekje door het lampgat overschilderd met zilververf uit een spuitbus van de "dollar store" ;)
 
Back
Top