This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

koeling cabr.

foxx

Well-Known Member
Ik heb laats mijn dr70 eronder gegooit en nou kon ik twee slangentjes niet aansluiten op mijn dr.
De slangentjes kwamen van de cabr. naar de cilinderkop.

Deze zijn waarscheinlijk voor de koeling van de carb.
Is dat ook voor de automatische shoke???
 

koelvloeistof is warmer dan je carb dus is het niet voor de koeling.. het is voor de verwarming en die heb je nergens voor nodig gewoon weglaten dus
 
Maat van me had in de winter welleens problemen, bleek door temp te komen.
Mocht je dus problemen hebben met starten in de winter, voelt je carb ijzcool aan kun je dat dus proberen.
 
heb ook wel eens gehad dat er in de winter gewoon ijs op mijn carb zat (toen reed ik wel zonder kappen) gevolg > je brommer verzuipt ontiegelijk. verder heb je carb verwarming niet echt nodig want je wil je mengsel natuurlijk zo koud mogelijk hebben.
 
Zit er niet voor niets op idd! Wat bart zegt klopt als een tiet

Maar DR heeft die aansluitingen toch gewoon d8 ik......Nou ja zal wel weer verandert zijn....

Greetz
 
Originally posted by MASTER
Zit er niet voor niets op idd! Wat bart zegt klopt als een tiet

Maar DR heeft die aansluitingen toch gewoon d8 ik......Nou ja zal wel weer verandert zijn....

Greetz

daarom heeft een echte carb het niet?
 
Ik kan het niet aanzien allemaal van die slangetjes. Gewoon eraf snukken.
 
Originally posted by Ufo
Ik kan het niet aanzien allemaal van die slangetjes. Gewoon eraf snukken.

Ik denk wel ff die stukjes waar die slangetjes aan vast zitten ff dicht maken anders heb je een mooi blauw water ballet.
weet iemand hoe je die nipples dicht krijgt, maar zodat je ze in de toekomst wel kan open krijgen, als het bijvoorbeeld winter is ?
 
Originally posted by Ruud


daarom heeft een echte carb het niet?

Die zijn van dusdanige kwaliteit dat ze geen verwarming behoeven....

Std carbu is gewoon rotzooi (vind ik dan) en heeft daarom ook meer last van klemende of bevroren delen bij koud weer.

Greetings
 

Gewoon een schroefske erin.. ivo stylez
 
Originally posted by MASTER


Die zijn van dusdanige kwaliteit dat ze geen verwarming behoeven....

Std carbu is gewoon rotzooi (vind ik dan) en heeft daarom ook meer last van klemende of bevroren delen bij koud weer.

Greetings

onzin
 
Originally posted by Enrico@nrg
MASTER sorry hoor maar hier loop je wel te blaten... Mindere kwaliteit EXPLEEN..

Oke laat ik het dan anders uitleggen

Ik had met mijn 12 mm steeds gezeik met vastzittend delen door kou en bovendien bleef mijn afstelling door trillingen steeds verlopen (denk aan stionair + luchtschroef).

Sinds ik die 17,5 mm heb zijn al deze problemen verleden tijd! Daaruit heb ik dus geconcludeert dat die 12 mm minder kwaliteit had (goedkopere onderdelen leek me) dan die 17,5 mm.

En nogmaals dit zijn mijn bevindingen, dus dat kan nooit onzin zijn.......

Greetz