Nee dit is normaal, je meet door alle verbruikers van de wisselspanning heen, namelijk:Maar het is toch sowieso fout dat ik op de gele en groene draad continuïteit meet?
Nou, helaas probleem niet gevonden.Ik denk aan twee dingen:
puntje 1. spanning over de accu meten bij stilgelegde motor, stationair draaiende motor en draaiende motor met wat gas.
- spanningsregelaar defect.
- massaprobleem bij je achterlicht.
puntje 2. draai even het lampje van je achterlicht eruit en kijk of het probleem verholpen is.
Bedankt voor de snelle reactie, wat ik ondertussen gedaan en ontdekt heb:De spanningen zien er inderdaad goed uit.
Ik had op zijn minst verwacht dat 1 van de twee opties je probleem aan het licht hadden gebracht.
Wat je nog even zou kunnen proberen is om de connector even uit de spanningsregelaar te trekken om zo te kijken of het probleem toch uit de spanningsregelaar komt.
Want aan de meting van een multimeter zie je niet altijd of er toch een wisselspanningcomponent bovenop de gelijkspanning zit.
Ik zit trouwens ook aan een defect in de cockpit te denken... Ik heb al alle stekkers van de kabelboom vervangen en zie nergens een defect. Is dat een logische gedachte?Helaas, niks opgeschoten...
Ideeën??
En anders ga ik een andere kabelboom erop zetten, maar liever los ik het op....
Hij mag hier perse niet overheen gaan!Motor met wat gas: 15 Vdc
Lijkt me niet maar het is het proberen waard, koppel deze eens gewoon af.Ik zit trouwens ook aan een defect in de cockpit te denken...Is dat een logische gedachte?
Dat is juist de vraag.Bij alleen contactslot aan (dus bij uitsluitend gebruik van de accu) doen de knipperlichten het prima, dus er zal dan toch niks met de groene draden zijn, lijkt me?
Heb je deze meting nog eens uitgevoerd bij stationair draaiende motor.Wat is de spanning op de zwarte draad bij je knipperrelais bij uitgeschakelde en ingeschakelde knipperlichten?
Ik had de spanning op de zwarte draad bij het knipperlichtrelais nog niet gemeten, welke draad pak ik nog meer om deze spanning te meten, de paarse van het knipperlichtrelais?Hij mag hier perse niet overheen gaan!
Zitten er wel de juiste lampjes in de knipperlichten? (volgens de schema's 12V/10W)
Meet eens de weerstand tussen de min-pool van de accu en de massadraden van de knipperlichten. (groen draden)
Dit met de multimeter op het laagste Ohm-bereik en de meetsnoeren in de juiste aansluitbussen van de multimeter.
Wat is de spanning op de zwarte draad bij je knipperrelais bij uitgeschakelde en ingeschakelde knipperlichten?
Lijkt me niet maar het is het proberen waard, koppel deze eens gewoon af.
@jet_1980 ,hij knippert nu heel onregelmatig bij stationair. Dus nog steeds hetzelfde probleem en door de trillingen van het stationair draaien gaan de knipperlichten onregelmatig knipperen.
Ik had de spanning op de zwarte draad bij het knipperlichtrelais nog niet gemeten
En de weerstand tussen accu min-pool en groene draden moet ik ook nog meten...
Dat ga ik morgen meten!
Ik begrijp je volkomen, maar ik probeer zelf ook de oorzaak te vinden en na te denken over wat het NIET kan zijn, daarom mijn vorige post.@jet_1980 ,
we draaien in een cirkeltje, jij komt zelf tot de conclusie dat trillen de oorzaak is van het onregelmatig knipperen.
De enige manier waarop trillingen een invloed hebben op de stroom die door een verbruiker loopt is als er zich ergens een slecht contact bevindt, maar dat had ik je al gepost.
Ik vroeg je de spanning op de zwarte draad bij het knipperrelais te meten bij stilgelegde motor en draaiende motor en ook nog eens bij uitgeschakelde knipperlichten en bij ingeschakelde knipperlichten, jij antwoord:
Ik vroeg je de weerstand te meten tussen de groene massabedrading en de min-pool van de accu, jij antwoord:
Ik probeer je te helpen en te achterhalen wat jouw probleem veroorzaak maar daarvoor moet ik wel wat gegevens van je krijgen!
De zwarte meetpen van de multimeter op de min-pool van de accu.Ik kan niet alleen de spanning meten aan de zwarte kabel van het knipperlichtrelais, welke kabel heb ik nog meer nodig?
Dit kan kloppen maar deze weerstand zit in het wisselspanning circuit en deze is in orde anders zou ook de gelijkspanning te hoog oplopen.Ik heb ook de weerstand gemeten tussen de groen/zwarte draad van de lichtweerstand en de minpool en dit was 33 ohm...kan dat kloppen?
Ah, mooi!De zwarte meetpen van de multimeter op de min-pool van de accu.
De rode meetpen van de multimeter op de zwarte draad bij je knipperrelais.
Dit kan kloppen maar deze weerstand zit in het wisselspanning circuit en deze is in orde anders zou ook de gelijkspanning te hoog oplopen.
De gelijkspanning had je gemeten en kwam niet hoger dan 15V bij gas open.