Peugeot Speedfight 4 knipperlichten doen het niet

NENS

New Member
Ik heb een Speedfight 4, 4takt uit 2016 waarvan de knipperlichten niet werken. Als ik de schakelaar op het stuur bedien, beide links als rechtsaf dan gaan de lampjes op het dashboard wel (snel) knipperen en piepen. Als ik het dashboard overbrug en span zet op de draad (stekker printplaat) die naar de linker of rechter knipperlichten gaat dan branden de lampen wel. Ik heb de scooter gekocht met een kapotte accu elektrische starter het niet deed. Nadat er een nieuwe accu in is gezeten was dit probleem verholpen. Ik heb alle schoongemaakt en zelfs een nieuwe massa gelegd.

Wie heeft dit probleem eerder gehad? Ik kan hier op internet niks over vinden, ook geen goed elektrisch schema.
Ik kan een los knipperlicht relais effect maar dan blijven de lampjes en het geluid op het dashboard nog ergerd snel gaan. Een nieuw dashboard is ook best prijzig en misschien is het iets kleins dat ik over het hoofd zie.
Is wat ik aanwijs op de printplaat het knipperlicht relais? hier komt wel het geluid uit.
Alvast bedankt voor het meedenken!
 

Attachments

  • WhatsApp Image 2022-05-28 at 10.47.52 AM.jpeg
    WhatsApp Image 2022-05-28 at 10.47.52 AM.jpeg
    120.9 KB · Views: 17
Advertisement - register to remove this

Ik heb een Speedfight 4, 4takt uit 2016 waarvan de knipperlichten niet werken. Als ik de schakelaar op het stuur bedien, beide links als rechtsaf dan gaan de lampjes op het dashboard wel (snel) knipperen en piepen. Als ik het dashboard overbrug en span zet op de draad (stekker printplaat) die naar de linker of rechter knipperlichten gaat dan branden de lampen wel. Ik heb de scooter gekocht met een kapotte accu elektrische starter het niet deed. Nadat er een nieuwe accu in is gezeten was dit probleem verholpen. Ik heb alle schoongemaakt en zelfs een nieuwe massa gelegd.

Wie heeft dit probleem eerder gehad? Ik kan hier op internet niks over vinden, ook geen goed elektrisch schema.
Ik kan een los knipperlicht relais effect maar dan blijven de lampjes en het geluid op het dashboard nog ergerd snel gaan. Een nieuw dashboard is ook best prijzig en misschien is het iets kleins dat ik over het hoofd zie.
Is wat ik aanwijs op de printplaat het knipperlicht relais? hier komt wel het geluid uit.
Alvast bedankt voor het meedenken!
Gewoon nieuw releas kopen
 
Gewoon nieuw releas kopen
Was het maar zo Simpel , Relais zit in je Dashbord Printplaat gesoldeerd .
Maar .... Als je handig ben zoals onze Vriend Sparky , is dat goed te doen.
Een andere optie is een Extern Relais plaatsen, wel 1 die voor LED geschikt is , maar dat is ook niet FF 1 2 3 gedaan , althans... niet voor mij.
 
Was het maar zo Simpel , Relais zit in je Dashbord Printplaat gesoldeerd .
Maar .... Als je handig ben zoals onze Vriend Sparky , is dat goed te doen.
Een andere optie is een Extern Relais plaatsen, wel 1 die voor LED geschikt is .
Oja was effe vergeten het is een Peugeot. Daar zit dat altijd moeilijk in elkaar.
Maar ja k zou zeggen zoek iemand zoals sparky ja die kunnen dit met 2 vingers in hun neus.
 
Wat vaak de oorzaak is dat het stuk gaat .. (is mij verteld ) ...
Een starthulp / Apparaat , als de acuu leeg is , en je zet er een start apparaat op in Boosterstand , en je knipperlicht staat op stand AAN.. Blaas je het Relais op.
 
Helaas is dit geval niet zo simpel als een extern relais plaatsen zoals dit bij sommige andere Peugeots kan.
Ik heb geen elektrisch schema van de Speedfight 4 maar als ik de initiele post lees dan krijg ik de indruk dat dit hetzelfde idiote principe is als ook bij de Django wordt toegepast.
De aansturing van de linker en rechter knipperlichten werkt want de dashboard lampjes knipperen.
De verbindingen naar de knipperlichten zelf zijn ook in orde want als er een externe spanning wordt op gezet gaan deze branden.
Dus er gaat iets mis op deze printplaat zelf die het knippersignaal moet doorschakelen naar de betreffende zijde knippers.
Helaas wordt dit gewoon een nieuwe printplaat.
Wat @NENS nog kan controleren is of alle soldeereilandjes van de connector op de printplaat geen scheurtjes vertonen en deze eventueel opnieuw met de soldeerbout even warm stoken en wat nieuwe soldeertin toevoegen zodat de printbaantjes weer goed contact maken met de connector op de printplaat maar dit helpt alleen als de soldeereilandjes daadwerkelijk scheurtjes vertonen.
 
Helaas is dit geval niet zo simpel als een extern relais plaatsen zoals dit bij sommige andere Peugeots kan.
Ik heb geen elektrisch schema van de Speedfight 4 maar als ik de initiele post lees dan krijg ik de indruk dat dezelfde idiote principe is ook bij de Django wordt toegepast.
De aansturing van de linker en rechter knipperlichten werkt.
De verbindingen naar de knipperlichten zijn ook om te willen als er een externe spanning wordt op gezet deze branden.
Dus er gaat iets mis op deze printplaat zelf die het knippersignaal moet doorschakelen naar de betreffende zijde knippers.
Helaas wordt dit gewoon een nieuwe printplaat.
Wat @NENS nog kan controleren is alle soldeereilandjes van de connector op de printplaat geen scheurtjes uit en deze opnieuw opnieuw met de soldeerbout zelfs warm stoken en wat nieuwe soldeertin toevoegen zodat de printbaantjes goed contact maken met de connector op de printplaat maar alleen als de soldeereilandjes echte scheurtjes uit.

Helaas is dit geval niet zo simpel als een extern relais plaatsen zoals dit bij sommige andere Peugeots kan.
Ik heb geen elektrisch schema van de Speedfight 4 maar als ik de initiele post lees dan krijg ik de indruk dat hetzelfde idiote principe is ook bij de Django wordt toegepast.
De aansturing van de linker en rechter knipperlichten werkt.
De verbindingen naar de knipperlichten zijn ook om te willen als er een externe spanning wordt op gezet deze branden.
Dus er gaat iets mis op deze printplaat zelf die het knippersignaal moet doorschakelen naar de betreffende zijde knippers.
Helaas wordt dit gewoon een nieuwe printplaat.
Wat @NENS nog kan controleren is alle soldeereilandjes van de connector op de printplaat geen scheurtjes uit en deze opnieuw opnieuw met de soldeerbout zelfs warm stoken en wat nieuwe soldeertin toevoegen zodat de printbaantjes goed contact maken met de connector op de printplaat maar alleen als de soldeereilandjes echte scheurtjes vertonen.
Dank je. Dan los ik het anders op. Ik ontmoet dat je met de lichtschakelaar een massa schakeld op de printplaat. Dit hele systeem laat ik in takt zodat op het dashboard de lampjes en de zoomer het blijven doen. Parallelle sluit ik een los knipperlicht relais aan waarachter ik 2 gewone relais zet die ik ook schakel met de massa vanaf de lichtschakelaar.
 
Ik heb even het elektrisch schema uitgekleed van de Peugeot Django.
Ik denk dat dit redelijk overeen komt met de RAW installatie van jouw scooter.
Je ziet dan ook dat dit veel ingewikkelder in elkaar steekt dan van een scooter met een los knipperrelais, maar dat wist je al.RAW Peugeot Django 50cc 4Tjpg.jpg
 
Beste Sparky,
Ik heb nog een Cockpit liggen van een Speedfight 3 , met HET knipperlicht probleem .
Zie je er wat in als ik die naar je toestuur ? misschien kan jij die Repareren. zou mooi zijn , zo niet ... leuk onderzoek project.
 
Back
Top