Keuring landmacht

Er is al een topic over dit onderwerp. Maar om toch maar antwoord op je vraag te geven betrekking tot het fietsen.

Je gaat zitten op een fiets en je moet zo lang als je kunt blijven trappen en dan moet je tussen de 70 en 80 omwentelingen per minuut blijven, op de fiets zit een metertje waarop je dat kunt zien. Als je 2 of 3 keer eronder komt moet je stoppen, het beste kan je dus gewoon tegen de 80 aan gaan zitten fietsen want het word per zoveel seconden zwaarder. :)
 
ja ok, dat doe ik dus nu ook wel @ sportschool.
Maar de stand waarin die toeneemt, die zou ik graag willen weten.
Want ik fiets dus nu 15 min. tussen de 70-80rpm op stand 8 (van de 12 standen).
En als nou iemand nog wist bij welke stand je begint en eindigt etc. dan kan ik daar perfect op trainen.

En hoe zit het met rennen eigenlijk, daar hoor ik niemand over, kneem aan dat je toch ook wel ff op zo'n loopband moet rennen oid.?
 
Ik kan trouwens alleen dit topic maar vinden hoor ma goed, zal ergens nog wel één onder het stof liggen dan, maar ik kan em neit vinden met de search etc.
 
Neo's OWNAGE said:
ja ok, dat doe ik dus nu ook wel @ sportschool.
Maar de stand waarin die toeneemt, die zou ik graag willen weten.
Want ik fiets dus nu 15 min. tussen de 70-80rpm op stand 8 (van de 12 standen).
En als nou iemand nog wist bij welke stand je begint en eindigt etc. dan kan ik daar perfect op trainen.

En hoe zit het met rennen eigenlijk, daar hoor ik niemand over, kneem aan dat je toch ook wel ff op zo'n loopband moet rennen oid.?

Het gaat niet per stand, je begint met een kwart van je lichaamsgewicht als weerstand.
Je moet constant tussen de 70 en 80 rpm blijven, na 6 minuten komt er elke minuut een kwart van je lichaamsgewicht bij op.
Dit is best een pittig onderdeel.
Één tip: Zorg dat je constant 77~79 rpm fietst, want als er weerstand bij komt gaat dit niet geleidelijk, maar in één keer, dus je rpm zal inzakken. Kom je op 69 rpm is het direct over en uit.
 
Back
Top