Keuring landmacht

L55K

Groningen
EEJ,

Over 4 maand moet ik voor de keuring van de landmacht , nu vroeg ik me af hoe dat nou precies in ze werk gaat. Is het echt zo zwaar als ze zeggen ? . En hoe zit dat ermee als je wel es blowt ? testen ze daar ook echt op ? Het is niet zo dat ik elke dag blow ofzo maar gewoon int weekend wel es beetje relaxen jah.

Maar jah ik vroeg me dus af of hier ook mensen zitten die ook die keuring gedaan hebben en hoe dat dan precies in ze werk gaat.

Laterz.
 
Advertisement - register to remove this

ja ze keuren je iig, een vriend die van school af ging stopte er 3 maanden van tevoren mee, en je moet ok een 'x'aantal kilometers in een kwatier o.i.d lopen (conditietest)
 
je lichaam moet gewoon fysiek in goede staat zijn... dan heb je de meeste kans; en je doet het niet natuurlijk niet alleen voor hun maar ook voor jezelf.
 
ze kijken naar je ogen,oren, gewrichten, evenwicht. ze maken een hartfilmpje, soms moetje potje pissen(niet iedereen) dan ook nog krachtmetingen. en daarna fietsen tot je niet meer kunt. dat is zwaar
 
Landmacht valt nog wel iets me toch? een klasgenoot is net bij de 2e selectie ronde voor verkeersvlieger eruit gedonderd. Best wel lullig
 
Ik heb 1.5jaar geleden de keuring moeten doen. Viel mij eerlijk gezegd allemaal wel mee... Fietsen moest je toen minimaal 12min volhouden en elke halve minuut werd err een kwart van je lichaams gewicht bij de druk gedaan zodat het dus telkens zwaarder werd. Daar kan je je heel goed op trainen natuurlijk. Met die kracht testen moest ik telkens verschillende oefeningen doen. Je armen moest je een soort band omhoog tillen maar je arm moest 90graden blijven. Voor je benen moest je een soort plank weg duwen die je met geen mogenlijkheid vooruit krijgt maar die meet gewoon de druk die je zet. Je rug word ook getest, dan moet je staand ook een soort plank naar achteren duwen. Dit moet ook met je borst.

De medische keuring (oog, gehoor, evenwicht enz) kan je je niet op trainen. Wel moet je je 100x per dag uitkleden en weer aankleden omdat ze je gewicht, gewrichten enz gaan testen.
Dat onderdeel van de keuring duurd echt gigantisch lang. Ik moest soms wel 2uur wachten per onderdeel...

Ik raad je wel aan om niet meer te blowen. Ze hebben zo door of je blowt of niet en als ze erachter komen weet je de uitslag meteen al van je keuring.

En als je bent goedgekeurd moet je goede afspraken maken wat voor funktie je krijgt! Ze gaven mij ook een funktie die later neit meer beschikbaar bleek:X...
Nog 1 tip, blijf jezelf want ook dat hebben ze meteen door:p Veel succes!
 
Hier is al een topic over geloof ik.. ik moet vrijdag maar donderdag staken de OV dus ik moet nog ff kijken of ik met de auto ga, of de keuring verzet..
 
pas ook op voor de pshysche keuring of hoe je dat kut woord ook schrijft :) Paar vrienden van me gelijk al opgezakt. Vergeet niet dat ALS ze dingen gaan vragen, dat prive, prive is..
 
ze hebben liever dat je juist over prive dingen praat
gewoon alles eerlijk vertellen (soms liegje om bestwil)
ik zelf had donkere jonge vrouw
ze was echt heel chill...

psychisch kom je zo doorheen als je een beetje een normaal mens bent

ook vinden ze het niet erg hoor als je blowt
vroegen ze aan mij..
als je gewoon zegt dat je af en toe doet en dat je bereid bent dan te stoppen (vragen ze eventueel ook)
dan vinden ze het niet erg
en nee ze onderzoeken alleen of er bloed oid in je urine zit
ze gaan echt niet alle drugs/medicijn lijsten af hoor...

maar psygisch vond ik zwaarder dan lichamelijk
ik had rond de 12 minuten en kreeg toen als oordeel dat ik vak 3 (4 vakken)
had gehaalt.. mja krachtmetingen zat ik overal ruim onder alleen
t is zo kut gewoon
je kan niets bewegen
t is statische kracht , beetje aan een band sjorren ..

maar ik wens je succes ik keek er ook tegen op
maar achteraf valt het reuze mee en de keuring zelf is ook hardstikke gezellig
veel leeftijdsgenoten oid met de zelfde meningen/intresses..

(ook al heb ik de keuring voor niks gedaan en ga ik toch verder met iets anders :))
 
ben in mei gekeurd voor pantser genie :).
Keuring was in amsterdam op marine karzerne.

1e keuring was de psychische keuring,eerst vragen maken 133 op precies
te zijn :).
Daarna maar wachen en wachten tot je mag praten met een persoon.psychiater *D een gesprek van anderhalf uur,vragen gewoon beatwoorden en eerlijk zijn.
Ze vragen 1 vraag wel 5 x maar dan elke keer in een andere vorm 8) .
Einde van de dag uitslag en je kan @ home aan.

2e keuring.De mediche
begint 7 uur s`ochtends, eerste wat je gaat doen is in een potje pissen -:- ,die
gaan ze helemaal controleren enz.
Daarna veel en vaak wachten voor andere keuringen dat zijn,ogen.oren (pieptest),hartfilm,fysio botten,praten met arts,tandarts enz.daarna tegen 15:00
uur ga je de sportkeuring doen.
Dat is het zwaartste en het kutste onderdeel.})
Eerst begin je met kracht,als je beetje gepierd bent en wel kracht heb moet dat te doen zijn,ik wou panstergenie en had voor kracht een ctje nodig dat had ik ook.
Je gaat zitten op een apparaat wat niet meeveert je moet bv met je armhoog
maar apparaat veert niet mee,voorbeeld tegen een muur drukken bv :|
ondertussen meet het apparaat je spierkracht 6 spier groepen zijn dat.
Daarna ga je fietsen dat is zwaar maar had ik wel gehaald, fiets wordt per min.zwaarder gezet. ik hield 14,30 min vol als je dat ongveer heb dan haal je het.

okay tegen 17:eek:o krijg je uitslag van een afgekeurde doktor vet stomme aap was dat.

hoop dat ik je het goed uitgelgd heb :*

suc 6 ermee
 
het stelt niet zoveel voor.
Ik heb het 2 jaar geleden gedaan.
De maken de vantevoren bang dat het zwaar is en dat het uiterste gevergt van je wordt.
De eerste keuring kun je eigenlijk bijna niet voor zakken.
Het addertje daar is dat ze bepaalde vragen onder andere woorden terug brengen.
Geef je dan een ander antwoordt dan ga je fout in.
Gewoon eerlijk zijn.
Ik deed alleen beetje fitnissen en kwam er met vlag en wimpel doorheen.
En dat zelfs met 1 zwakke knie.
Maar heb het afgezegt wegens prive redenen.
Aankomende woensdag weer..
Dit keer voor de luchtmacht.
DRAGSTERLOVER:
Wat jij zegt over dat fietsen klopt ook niet helemaal.
De tijd die je moet fietsen hangt af van de functie waar je op ge solliciteerd hebt.
Alleen weet je vantevoren de tijd niet.
Bij kracht is dat precies hetzelfde.
Er is natuurlijk wel een minimum voor alle functies wat je moet halen.
 
hebt.
Alleen weet je vantevoren de tijd niet.
Bij kracht is dat precies hetzelfde.
Er is natuurlijk wel een minimum voor alle functies wat je moet halen.[/QUOTE]


humm weet niet of je helemaal gelijk heb in je verhaal.
jij zegt het stelt niet veel voor :) dat is onzin, er worden laatste maanden veel afgekeurd, om kleine redenen.
Dat ze jou door hebben laten gaan kan nu echt niet meer gebeuren, ze controleren echt alles, en hebben mijn knie ook ontdekt :)
Zoals ik al zei je heb catagorie a,b,c,d bij lm kwa sportkeuring.
bv administratie cat. a nodig enz.
Ik had een ctje nodig voor de panster genies,bv luchtmobiel infanterie hebben dtje nodig.
en de tijd van fietsen klopt zkr wel bijna iedreen moet boven13/14 min volhouden, ik had ctje nodig ook met fietsen dus wordt de fiets per/min zwaarder gezet dan als bij bv een Atje snap je 8)

dat was het :*
 
Zo goed als, alleen zijn ze daar op sommige onderdelen strenger als de andere. Dat verschilt btw met alle soorten onderdelen zo.
 
Voor de marechaussee moest ik 12 minuten fietsen ik zelf had 15,03 :)

Verder de eerste keuring kan je inderdaad bijna niet voor zakken, maar mogelijkheden zijn al gegeven.
Haal je de 1e keuring niet om wat voor redenen dan ook moet je 1 jaar wachten voordat je het nog een keer mag proberen.

2e keuring is het niet onverstandig om gewoon wat te fitnessen en/of te fietsen.
Haal je de 2e keuring niet om wat voor redenen dan ook moet je 3 maanden wachten voordat je het weer opnieuw mag proberen.
 
Ik ben er ook mee bezig.
Hoef alleen nog voor het AAC (aanstellings commisie) te komen.
Maar het is echt niet zo makkelijk zoals meeste mensen denken.
Vooral het fietsen vond ik wat minders.
Zoals iemand al zei: je leerdt er mensen kennen met zelfde intresses, enz enz.
Dus het zijn best wel leuke dagen.

Tip voor als je er mee bezig bent (of gaat beginnen): Zorg dat je jezelf bent, goed uitgerust bent, dat je goed fit bent. En maak je niet al te druk daar.


En voor iedereen die er mee bezig is, of gaat beginnen: succes +ralf+ !
 
DRAGSTERLOVER
het is maar net zo makkelijk als dat jij je voorbereid hebt(het GO dan).
Het PO kun je weinig op voorbereiden. gewoon eerlijk zijn.
Als jij je gewoon goed voorbereidt dan kan er weinig fout gaan.
Ik had toen ook een c nodig.
Haalde ook d op alles.
Daarom ben ik toen ondanks men knie doorgegaan.
Ze zullen nou echt wel strenger zijn dan toen.
Over je knie zullen niet vallen als dat het enige is wat er aan dehand is.
Maar als je alles maar net haald dan gaan ze er over vallen ja.
Ik heb 2 weken geleden gesprek gehad met arts uit het CMH.
Hij zegt is alles goed dan hoef je je om je knie niet druk te maken.
 
Ik haal ff een oud topic uit de sloot, beter dan een nieuwe aanmaken en het gezeik krijgen dat er al 1 is en je moet searchen etc.

Maar goed, ik heb dus ook deze test vrij binnenkort, weet nog niet precies wanneer.
Maar vrij binnenkort, en ik ben er ook al een tijdje voor aan het trainen bij de sportschool.
Maar bijv. fietsen doe ik nu maar op 1 en dezelfde zwaarte, stand 8 van de 12, 15 min. lang.
Dat is prima vol te houden, maar ik heb wel eens stand 12 geprobeerd en dat is echt vreselijk zwaar.
Nu ga ik ervan uit dat ze daar ong. zo'n zelfde fiets hebben, dus is er iemand die nog weet hoe dat precies zat met de standen etc.
Ik wil trouwens bij de Korps Commando Troepen als ik 20 ben (dat moet je daarvoor minimaal zijn).
Maar daarvoor moet je ook op het GO onderzoek een 4 halen (hoogste dus), vandaar dat ik er best wel een beetje zenuwachtig voor ben en het echt super goed wil doen.
Maar eerst ga ik 2 1/2 jaar gewoon bij de landmacht werken/opleiding volgen (ben ook precies 17 1/2 als ik begin) en daarna wil ik dus graag bij de Korps Commando Troepen, zijn een beetje de Navy Seals van Nederland zegma...
 
Back
Top