Auto keuring vraagje`!

Ronald W

Well-Known Member
Heej mensen!

Weet er iemand hoe het zit als ik bijvoorbeeld een corsa 1.3 heb,en deze ombouw naar een 2 liter 16v

Wat voor keuringen moet deze wagen dan doorstaan?

Ik ga strax wel even bellen met de rdw maar ik dacht mischien weten de mensen hier ook wel wat :p

Ik heb van verschillende mensen al gehoord,dat als het aantal cilinders gelijk blijft aan het origineel dat het dan geen probleem is.
Dat zou wel erg Rlaxt zijn :W

Alvast bedankt! :)
 
Advertisement - register to remove this

Meestal is het geen probleem, al mag het eigenlijk niet. Maar een Corsa A 1.3? Beter pak je een GSi, bij een 1.3 moet je veel meer veranderen... Van de RDW mag het in ieder geval niet..
 
als je een blok ombouwt, moet je eigenlijk weer een nieuwe type goedkeuring halen @ de RDW. zolang de het aantal cilinders gelijk blijft is dit niet zo'n mega groot probleem.

alleen als ie op dat blok word afgekeurd, dan moet je dus neiuwe typegoedkeuring krijgen, en denk ik dat ook je subframe enzo moet worden aangepast. weet dit verder niet zeker, heb het ook maar van horen zeggen
 
Originally posted by Ronald W
Trouwens Arne,jij rijd toch ook gewoon met een omgebouwde corsa a?

Hoe is jou auto gekeurd dan?

Ja die van mij is 1.2s omgebouwd naar GSi. Hij staat nog als 1.2s op kenteken :)
 
En je hebt dan geen problemen met de apk keuring.

Dus op zich kan ik het ding gewoon als 1.3 op kenteken laten
staan?
Dan heb ik opzich hetzelfde als arne aleen een nog wat groter vermogen.
 
Nu nog iets,wat nou als bijvoorbeeld arne word aangehouden?
Als ze een beetje op onderzoek uitgaan komen ze erachter dat het kentekenbewijs niet klopt.

Wat dan :?
 
Politie kijkt er meestal niet naar. Ook kan het probleem met je verzekering zijn, je bent in feite onderverzekerd..

Het is gewoon een risico..
 
ach so :p

Dat het niet goedkoop is had ik al gedacht,maar over wat voor een bedrag praten we ongeveer denk je?

Ennuh met de uitlaat die onder deze oto zit word je denk ik wel 5 keer op een dag aangehouden :rolleyes: :rolleyes:
Een supersprint compleet van voor naar achter,ik kan je zeggen dat de buurt gister NIET blij was met het geluid
:W
 
Als ie maar lekvrij is.

Heb je groepA van voor tot achter? Ook 63,5mm einddemper en spaghetti? Aardig vet :)

Ik heb groep N zonder tussendempers met normaal spruitstuk en Sebring einddemper..Maakt ook bijna geen herrie :rolleyes:

Bedrag zal zo rond de 2 a 3000 gulden zijn denk ik :S

Plus dat je veel en veel meer verzekering gaat betalen.

Maareuh wel vet zo'n blazende Corsa, ga je je nog aanmelden op de opelfora? www.opelforum.nl/www.gsiclubholland.nl?

Ennuh heb je geen foto's van die bak?
 
De oto is nog niet van mij dus.
Ik kan hem dus zo overnemen,maar ik zocht dus wat info.

Als ik hem koop meld ik me zeker aan ja!
 
dewd laat die Corsa gewoon op 1.3 kenteken staan ,als je die auto door de RDW keuring wilt hebben kan ik je vertellen dat er maar weinig zijn die er zo doorheenkomen ze gaan je auto ook ff lekker testen daar dus zou 'm gewoon '1.3' houden ,politie gaat echt niet je motortype nakijken hoor .en tjah onverzekerd? een scooter met 70cc is ook niet verzekerd maar politie checkt eigenlijk vrijwel nooit de cilinder inhoud na een ongeluk dus.
 
Originally posted by #CARMA#
dewd laat die Corsa gewoon op 1.3 kenteken staan ,als je die auto door de RDW keuring wilt hebben kan ik je vertellen dat er maar weinig zijn die er zo doorheenkomen ze gaan je auto ook ff lekker testen daar dus zou 'm gewoon '1.3' houden ,politie gaat echt niet je motortype nakijken hoor .en tjah onverzekerd? een scooter met 70cc is ook niet verzekerd maar politie checkt eigenlijk vrijwel nooit de cilinder inhoud na een ongeluk dus.

Tja jij praat er wel heel makkelijk over.Stel ze bekijken het wel na een ongeluk!!!
 
Originally posted by Ronald W
De oto is nog niet van mij dus.
Ik kan hem dus zo overnemen,maar ik zocht dus wat info.

Als ik hem koop meld ik me zeker aan ja!

Als jij hem niet overneemt hou ik me aanbevolen om er ook eens naar te komen kijken. Ik zoek nog een C20XE Corsa namelijk :)
 
De auto word aangeschaft :W

Heb ik nog wel 1 vraagje.
De achterbank zit niet meer in de auto,aleen de 2 voorste stoelen.

De plaats waar zeg maar de achterbank/kooferbak was word volledig vlak gemaakt.
is dit iets waardoor de auto apk kan worden afgekeurd,of maakt dat niets uit?
 
nee dat maakt tegenwoordig niks meer uit, je doelt op grijs kenteken?

kan je wel vertellen dat een vriend van me laatst is aangehouden met zn iets verbouwde eend en dus wel dik de lul was. Hij reed met een vaartje van 160 over de snelweg en werd toen aan de kant gezet.

ten eerste flink wat boete voor te hard rijden en toen ook nogeens voor ondeugdelijkheden. Gelukkig hadden ze de auto niet meegenomen voor technische inspectie.

hij heeft namelijk een Eend carosserie op een Ami Super onderstel staan met een motor van een Ami super. Alleen had hij deze motor laatst vervangen voor nog een andere motor. en dan is niet meer 2/3 van de auto (die dus op kenteken staat) origineel.

ding deed nu wel 200km/u geloof ik :p

ohja, de boetes waren dus voor, te hard rijden, te brede spoorbreedte (mag ook max 2% van origineel afwijken, hij had nu 215 voor en 235 achter :p) en banden buiten de wielkasten, niet deugdelijke handrem (die het overigens wel deed :?) en wat andere kleine dingetjes...
 
Back
Top