kartcarb spruitstuk @ mina hor

voor de onderdruk uit je carter, als er onderdruk in je carter ontstaat, gaat er via dat kanaaltje een membraantje open in je carb waardoor het mogenlijk wordt dat er benzine via je sproeiers gaat knallen richting carter.....

(correct me if i'm wrong.....;))


p.s., enrico: als jij dat zo vind van als het goed werkt dan is het goed, is dat jouw mening, ik ga net een stappie verder dan denk;)
'k probeer hier niemand af te kraken ofsow hoor;)

grtzz, Jacco...
 
Originally posted by zagon
Denk dat het afwerken naar het membraan meer met de flow te maken heeft als met het gewichtsverlies :p :)

Ja oke, je hebt gelijk. Ik vraag mij alleen af, als je de carb bijna direct op het membraan zou plaatsen met bv een plaat van 1mm ertussen voor afdichting, dan heb je minimale inhoud tussen carb en membraan, maar zou dit opwegen tegen de flow die wat minder is dan bij een (dikker) geflowed spruitstuk?


Tjarda: done
 
Originally posted by zagon
voor de onderdruk uit je carter, als er onderdruk in je carter ontstaat, gaat er via dat kanaaltje een membraantje open in je carb waardoor het mogenlijk wordt dat er benzine via je sproeiers gaat knallen richting carter.....

(correct me if i'm wrong.....;))



grtzz, Jacco...


In de meeste kartcarbs zit een membraanpomp. Deze werkt op de druk pulsaties in het carter, het stuurkanaaltje verbind deze pomp met het carter.
Onderdruk in het carter zorgt ervoor dat er barndstof wordt aangezogen uit de tank een kamer in de carb in. Overdruk in het carter zorgt er dan voor dat de brandstof verder de carb in gaat. Een systeem van membraanklepjes en een vlies zorgt hiervoor.
Het is alleen lastig uit te leggen zonder paatjes.

Op de site van tillotson kan je dacht ik ongeveer zien hoe het werkt.
http://www.tillotson.ie/
 
das toch wel een betere uitleg dacht ik zo ;) :W

en Ruben: je hebt gelijk,
ik heb zelf ook zo'n dun plaatje (zonder verloop naar rechthoekig voor het membraan;)), maar ik post er nog wel eens foto's van (als iemand ze ff maakt en post:p) dan zie je ook de andere betekenis van afwerking :);)0?


grtzz, Jacco.
 
Last edited:
Back
Top