extra's kartcarb

Dude,
Met "diehards" bedoel ik de mensen die hun grootmoeder nog zouden verkopen om een kartcarb te kunnen kopen.
Jij hoort daar duidelijk niet bij,sorry,niet lullig bedoeld.
greetzzz





Originally posted by Folkert@MinaRally
Erg leuk natuurlijk die 2pk winst, maar jij streeft ook een héél ander doel na. Zoals ik al zei, wil ik er ook nog leuk mee over straat kunnen rijden.
Jij gaat gewoon voor max. aantal pk's uit een scooter te krijgen.

Met deze gedachte is een kartcarb. voor mij (nu) geen optie.

Om dan maar meteen wel/of niet met die hard te gaan strooien, mja mij maakt niet uit, maar ik neem me hobby ook serieus, al ben ik mij lange na niet de snelste.

Als iedereen alleen zou streven naar extreme pk's bouwden we hier allemaal wel scooters met racketmotoraandrijving ;)


Xander, als die Baroni 30mm vergelijkbaar is met een 42mm "gewone" carb, dan zetten we toch gewoon een 60mm "gewone carb erop" 8)

Maar goed, kartcarb is zeker leuk, alleen je moet er de zin/tijd voor hebben. Van Xander weet ik dat hij amper km's maakt en veel experimenteert. Voor mij is het andersom.
 
Originally posted by Valentino...
Dude,
Met "diehards" bedoel ik de mensen die hun grootmoeder nog zouden verkopen om een kartcarb te kunnen kopen.
Jij hoort daar duidelijk niet bij,sorry,niet lullig bedoeld.
greetzzz

Idd, dat doe ik niet.

Niet lullig opgevat ook. Iedereen moet ze ding doen.
 
Originally posted by Alexander
Heheh geinig linkie alleen zelfs daar staat een fout in. Die eerste is een HHC en geen JHC :rolleyes:

Dan toch voor de mensen die er interesse in hebben:

Er zijn 2 typen carbu's:

Vlinder
Schuif

Vlinder lopen meestal tot 24mm.
Schuift begint bij een 27 en loopt door tot minimaal 32mm.

Stroomtechnisch is de schuif beter omdat deze geen obstructie heeft in zijn doorgang (venturi).
Eveneens is deze nog bitcheriger af te stellen.

Tevens zijn er van beide typen nog 2 subgroepen. De 2 takt en 4 takt carbu's. Waar bv 1 verschil van is vorm van de kelk. Je kan bv zien dat de HHC 4 takt kelk totaal anders is als ze 2 takt broer. Dit heeft allemaal met flow eigenschappen te maken wat hier te ver gaat (pro-forum werk).

Heb zelf goede ervaringen meegemaakt met de JHC carbu. De HHC die blauwe dus op die page heb ik zelf ook gehad en is meermalig kampioen geweest in de kartsport (tis al een wat verouderd model).

Ibea is eigenlijk altijd goed (staan ooo aan de top in de sport). En de "king" onder de schuifcarbu's is de Baroni carbu. En je raad het al dit is ook meteen de duurste van allen. Aanschafprijs rond de 400 a 450 euro bij een beperkt aantal dealers.

Hoop dat er meer duidelijkheid is in het geheel.... :!

Greetz xander...

Thanx a lot!
Moest even weten van mensen met ervaring welke het beste bevalt en dit is zeer duidelijk:)
Wordt hoogstwaarschijnlijk een ibea, diameter weet ik nog niet.
Verder heb je ook ervaring met 2/3 jets en het verschil daartussen (mij lijkt eentje met 3 jets beter, maar misschien is het in de praktijk anders)?
 
Originally posted by Valentino...
Dude,
Met "diehards" bedoel ik de mensen die hun grootmoeder nog zouden verkopen om een kartcarb te kunnen kopen.
Jij hoort daar duidelijk niet bij,sorry,niet lullig bedoeld.
greetzzz

Uuuh....ik heb nog 2 oma's en mijn ma in de aanbieding........maar dan moet je de carb ook afstellen voor me!! :#
Ennuh....mijn 2 broertjes.....iemand daar nog interesse in?? Heb nog een speed cilinder nodig namelijk :#
 
:#:#:#



Originally posted by Stefan W
Uuuh....ik heb nog 2 oma's en mijn ma in de aanbieding........maar dan moet je de carb ook afstellen voor me!! :#
Ennuh....mijn 2 broertjes.....iemand daar nog interesse in?? Heb nog een speed cilinder nodig namelijk :#
 
Originally posted by $aint
Thanx a lot!
Moest even weten van mensen met ervaring welke het beste bevalt en dit is zeer duidelijk:)
Wordt hoogstwaarschijnlijk een ibea, diameter weet ik nog niet.
Verder heb je ook ervaring met 2/3 jets en het verschil daartussen (mij lijkt eentje met 3 jets beter, maar misschien is het in de praktijk anders)?

en is er een merkbaar/meetbaar verschil tussen een ibea & een baroni?
 
Originally posted by Alexander

Ibea is eigenlijk altijd goed (staan ooo aan de top in de sport). En de "king" onder de schuifcarbu's is de Baroni carbu. En je raad het al dit is ook meteen de duurste van allen. Aanschafprijs rond de 400 a 450 euro bij een beperkt aantal dealers.


BARONI 30MM SLIDE CARBURATOR 297.50 E


is dit een andere dan? zit een aardig prijsverschil tussen

bron: koenekarting.nl
(met dank aan kawaracer :))
 
Textueel is dit em, maar of het ook hetzelfde model is. Denk haast van wel. Laatste keer dat ik mijn type zag liggen van ie 399 euro.
 
heb vandaag ff de maat van de venturi voor de walbro die op een stihl 088 zit (121.6cc) is tussen de 21 en 22 mm (ik kon vet niet zeer nauwkeurig meten vanwege gebrek aan goed gereedschap)
dus ik hoop dat bij deze het verhaal van 14 mm uit de wereld is....
 
Originally posted by $aint
en is er een merkbaar/meetbaar verschil tussen een ibea & een baroni?


mensen van josverstappen junioren, 100cc automaat, max 24mm, stappen volgend jaar over van 24mm ibea naar 24mm baroni, schijnt toch iets te schelen..
 
Back
Top