extra's kartcarb

Originally posted by Sushi
luchtvochtigheid
Kwil dr met mn DO carb ook nog wel es last van hebben, zkr rond de koudere tijden...Zelfs na goed warmrijden is het bij volgas nog steeds *bwooooohhh...*
 
hahah :) Mja zo bedoel ik het niet, maar sommige mensen zijn dan zo eigenwijs en verspreiden verkeerde informatie op een forum waar niemand wat aan heeft (vaak blijven ze ook volhouden dat ze beter weten en dat de rest uit ze nek lult). Als er dan niks van gezegd wordt gelooft iedereen het en kan je het daarna nog eens 40x vertellen omdat ze het dan b.v hier gelezen hebben en zeggen dat dat klopt ;)

Daarom is het zo mooi dat ej erover kan discussieren :) We zitten hier niet voor niks tenslotte, we kunenn allemaal van elkaar leren. :*
 
Originally posted by Alexander
hahah :) Mja zo bedoel ik het niet, maar sommige mensen zijn dan zo eigenwijs en verspreiden verkeerde informatie op een forum waar niemand wat aan heeft (vaak blijven ze ook volhouden dat ze beter weten en dat de rest uit ze nek lult). Als er dan niks van gezegd wordt gelooft iedereen het en kan je het daarna nog eens 40x vertellen omdat ze het dan b.v hier gelezen hebben en zeggen dat dat klopt ;)

Daarom is het zo mooi dat ej erover kan discussieren :) We zitten hier niet voor niks tenslotte, we kunenn allemaal van elkaar leren. :*
Amen..:W

Maarum, hoe zit dat dan met mn conventionele carb? Ik had namelijk precies hetzelfde vroeger met mn NRG..
 
Originally posted by DoiF
Kwil dr met mn DO carb ook nog wel es last van hebben, zkr rond de koudere tijden...Zelfs na goed warmrijden is het bij volgas nog steeds *bwooooohhh...*

Vooral nu, die schommelingen tussen erg droog en erg vochtig weer zijn ook met bijv een DO carb goed te merken....
 
Originally posted by Buubdaman
"Carbu is gevoeliger voor weerveranderingen dan conventionele carbu"

waarom?

Deze carbu's zijn "preciezer" wat betreft mengselverhouding. Dus een kleine verandering aan het weer heeft tot gevolg dat je al gauw te arm/ te rijk rijdt. Conventione carbu's (dus met de ronde mengkamer) hebbe nals het waren nog een soort speling erop zitten. Dus je kan best met een iets te kleine sproeier rijden zonder dat ie inelkaar peert.

De afstelling luisterd best nauw bij een kart carbu. Als je te schraal draait dan ligt ie dus zo inmekaar. Dus naarmate de luchtsamenstelling veranderd gaat ook de afstelling naar de knoppen en loop je de kans te arm te draaien.

En vaak is het het geval dat mensen te arm draaien met deze carbu omdat het punt waarop die max vermogen geeft en het punt waarop die niks doet al bij 1/4 draai verschil kan liggen. Draai je em bijvoorbeeld een hale slag weer terug dan loop je de kans weer veel te arm te draaien. En op straat is dit bijna niet te herkennen (zeker niet voor mensen die ff denken zon dingetje wel ff af te stellen). Ikzelf zit ook nog met problemen met opname na volgas dat ie doodvalt. Tis een carbu die gewoon gevoelig is voor elke kleine verandering die je eraan pleegt en zeker geen oplossing voor mensen die denken deze er wel ff op te zetten i.p.v en normale carbu en er fijn mee rond te gaan toeren.

Omdat er veel over gesproken wordt wil neit zeggen dat veel mensen deze carbu's ook daadwerkelijk hebben. Laat staan de aanschafprijs van een schuifcarbu. Eigenlijk kan je de kartcarbu's nog onderverdelen in 2 soorten:

De Vlinderklep
En de schuifcarb

Waarbij de laatste eigenlijk nog een stappie moelijker is om goed te krijgen. (aangezien de vlinderklep vaak nog een extra afstelschroefje heeft voor de vlinderklep positie).

Dit is gewoon weggelegd voor de freaks die er alles aan doen om tot een max vermogen te komen en dus niet geschikt voor dagelijks gebruik.

Ik hoor de laatste tijd veel verhalen over deze carbu's en dat mensen ze ook maar FF gaaan kopen en monteren en dan hup meteen rijden. Was het allemaal maar zo simpel. Ten eerste zul je een spruitstuk moeten fixen, dan nog goed zien te monteren en vervolgens afgesteld zien te krijgen zonder eerst 3 cilinder in puin te laten lopen......

Hoop dat dit een beetje duidelijk is :)
 
Last edited:
merci,
btw tillotson kost 70 euro... mja zal wel heel brak zijn dan.
En wat van de combo powerbox (wel berekende) en kartcarb
dan bouw je lichte reserve in..
om afstelfoutjes te corrigeren?
 
Originally posted by Buubdaman
merci,
btw tillotson kost 70 euro... mja zal wel heel brak zijn dan.
En wat van de combo powerbox (wel berekende) en kartcarb
dan bouw je lichte reserve in..
om afstelfoutjes te corrigeren?

Powerbox, sja leuk systeem maar beetje nutteloos. Zodra je dan weer volgas geeft loop ie weer aan het begin nog rijker. Niet echt de bedoeling...
 
Originally posted by Alexander
Hahaha denk je dat ik daar niet allang mee bezig ben geweest :) De carbu is 14,31 mm dus dat gaat helaas niet op.....

ja ik dus ook maar er zijn meer (vergeten)modellen voor bijv. motormaaiers
 
Back
Top