extra's kartcarb

Originally posted by enamer
nou je hebt bij deze dingen 3 schroeven een stationair schroef een lucht schroef en een brandstof schroef (geen uitwiselbaare sproeiers dus) dit moet je eerst onder de knie krijgen hoe je dit moet afstellen (wat ik nu niet ga doen want dat duurd me iets te lang) maar mischien maak ik van de week nog wel ff een post hoe je een membraancarb kan afstellen
dan heb je nog het probleem dat je aan het afstellen blijft door veranderingen in de luchtvochtighjd temp enzovoords dit komt omdat het benzinemengsel door (meestal 3) membramen heen moet en dat bij verandering van temp en luchtvochighijd veranderd de luchtdikte en je kan je wel voorstellen van dune lucht makelijker door een membraantje heenkan als dikke lucht (deze menbranen trillen) (als je aan de schijterij bent komt het er ook makelijker uit)
dus kan je weer aan het afstellen

hier ff een link hoe een tilitson en een walbero carb er vanbinnen uitziet
http://www.aerocorsair.com/id27.htm
de bovenste (walbro) is de carb waar ik me werk

En je werkt dagelijks hiermee :S:S:S Klopt van geen kanten dit verhaal

Kartcarbu heb geen stationair, brandstof en luchtschroef man. Zijn 2 a 3 schroeven welke gewoon de brandstof toeveoer regelen. Deze reageren op een bepaalde onderdruk uit het carter. Ligt dus aan positie gasschuif als het waren.

Er zitten geen 3 membraNen in. Het is er 1 die de gehele brandstof regelt en hieronder pas verdeelt als het waren naar de kanelen van de toevoer. (erg versimpeld)

Hoe kan het lucht nou door het membraan gaan :S:S:S dat gaat door de kelk maffert. 8P Dde benzine wordt aangezogen door het membraan d.m.v de carterdruk welke pulseert.

Als jij dagelijks hiermee werkt (zoals je zegt) dan zal je er geen enkele afgesteld krijgen.....

Lees en word wijzer zou ik zeggen.....
 
Originally posted by enamer
......
dome vragen zijn er niet....
dome mensen zijn er wel.... ze zijn zo kortzichtig dat ze denken alles te weten... tewijl er toch mensen zijn met oprecht vragen en tips daar is dit forum tog voor en ja iedereen die hier op dit forum vragen stelt probeert het zichzelf makelijker te maken...
dat noem ik dome andwoorden......

Je loopt om de post te roepen dat er geen dome vragen bestaan ? Nu ff een vraag, ben jij nou zo dom of was die 2e M zo duur ? :?
 
ok alexander als je het zo goed weet...
ik neem er morgen wel ff een me van me werk en ik zal wel ff foto's maken
dus ik zouw die dingen niet kunnen afstellen??? komop zeg ik werk nu al 4 jaar dagelijks met ketingzagen waar ik regelmatig aan moet afstellen en ik heb nog nooit een vastloper gehad... mijn zaag heeft een stationair een lucht en een branstof schroef
en ik kan het weten slimerik
 
oftopic* ach ja bart het gaat om het ide niet om de speling als je heel je leven al disleties bent dan heb je er op den duur schijt aan *oftopic
 
Originally posted by enamer
ok alexander als je het zo goed weet...
ik neem er morgen wel ff een me van me werk en ik zal wel ff foto's maken
dus ik zouw die dingen niet kunnen afstellen??? komop zeg ik werk nu al 4 jaar dagelijks met ketingzagen waar ik regelmatig aan moet afstellen en ik heb nog nooit een vastloper gehad... mijn zaag heeft een stationair een lucht en een branstof schroef
en ik kan het weten slimerik

Idd ik weet goed hoe die carbu werken ja omdat ik er zelf al een tijd 1 op me scoot heb zitten.

Djeez een kettingzaag. Zeg dat dan, dat zijn 14mm carbu's die hebben een stationair schroef, welke de KLEPSTAND beinvloeden (dus je luchtdoorlaat bepalen). En een schroef voor de benzine toevoer. Dit is gewoon een ZWAAR versimpelde kartcarbu. Maar het werkingsprincipe is exact hetzelfde aan de binnenkant.

Kennelijk weet je het dus niet zo goed "slimmerik". Doe eerst eens goed onderzoek voordat je zo reageert.

En nog iets een kettingzaak blok is wel ff iets anders dan ee n scooterblok.
 
laten we het hier maar op houden ik heb duidelijk verkeerde dingen geleerd op school:? maja van discusieren leer je... net ook weer een hoop geleerd schijnbaar..... maarr het aftllen is niet veel verschillend maar fuck it ik pak een 19 mm vlotercarb.... welke weet ik nog nie
 
kga denk ik ook maar voor een 24mm kartcarbu,
afstellen, mja zit hier kartzaak die wilt helpen maar is best makkelijk met mengsel meter, en uberhandig omda tje geen vlotter hebt, maar de vacuum die op je carter moet, kan volgens mij ook gewoon je vacuum slang aan die van je tank loopt, (die je ook std hebt (als je pia hebt bijv.))
iemand verder trouwens nog opmerkingen over reviseren? enzo
 
[offtopic]Xander kan er ook wat van :p[/offtopic]

Maarum, het is dus wel zo dat die kartcarbs zo gevoelig zijn voor weersomstandigheden, waarom is dat dan wel zo?
 
Originally posted by Buubdaman
kga denk ik ook maar voor een 24mm kartcarbu,
afstellen, mja zit hier kartzaak die wilt helpen maar is best makkelijk met mengsel meter, en uberhandig omda tje geen vlotter hebt, maar de vacuum die op je carter moet, kan volgens mij ook gewoon je vacuum slang aan die van je tank loopt, (die je ook std hebt (als je pia hebt bijv.))
iemand verder trouwens nog opmerkingen over reviseren? enzo

probably... als je vacuumpomp vervangt door een benzine kraan
 
Originally posted by Buubdaman
kga denk ik ook maar voor een 24mm kartcarbu,
afstellen, mja zit hier kartzaak die wilt helpen maar is best makkelijk met mengsel meter, en uberhandig omda tje geen vlotter hebt, maar de vacuum die op je carter moet, kan volgens mij ook gewoon je vacuum slang aan die van je tank loopt, (die je ook std hebt (als je pia hebt bijv.))
iemand verder trouwens nog opmerkingen over reviseren? enzo

OP je tanks van je brandstof 8P En waar haalt de carbu dan ze puls vandaan? Klotsende benzine :)

Moet op carter anders werkt het niet. En eenmaal afgesteld is neit altijd afgesteld heh. Carbu is gevoeliger voor weerveranderingen dan conventionele carbu. Begin er nou maar niet aan, neem dan een 24mm vlakschuiver.
 
Back
Top