Alexander
ik moet nodig weer eens
Originally posted by enamer
nou je hebt bij deze dingen 3 schroeven een stationair schroef een lucht schroef en een brandstof schroef (geen uitwiselbaare sproeiers dus) dit moet je eerst onder de knie krijgen hoe je dit moet afstellen (wat ik nu niet ga doen want dat duurd me iets te lang) maar mischien maak ik van de week nog wel ff een post hoe je een membraancarb kan afstellen
dan heb je nog het probleem dat je aan het afstellen blijft door veranderingen in de luchtvochtighjd temp enzovoords dit komt omdat het benzinemengsel door (meestal 3) membramen heen moet en dat bij verandering van temp en luchtvochighijd veranderd de luchtdikte en je kan je wel voorstellen van dune lucht makelijker door een membraantje heenkan als dikke lucht (deze menbranen trillen) (als je aan de schijterij bent komt het er ook makelijker uit)
dus kan je weer aan het afstellen
hier ff een link hoe een tilitson en een walbero carb er vanbinnen uitziet
http://www.aerocorsair.com/id27.htm
de bovenste (walbro) is de carb waar ik me werk
En je werkt dagelijks hiermee :S:S:S Klopt van geen kanten dit verhaal
Kartcarbu heb geen stationair, brandstof en luchtschroef man. Zijn 2 a 3 schroeven welke gewoon de brandstof toeveoer regelen. Deze reageren op een bepaalde onderdruk uit het carter. Ligt dus aan positie gasschuif als het waren.
Er zitten geen 3 membraNen in. Het is er 1 die de gehele brandstof regelt en hieronder pas verdeelt als het waren naar de kanelen van de toevoer. (erg versimpeld)
Hoe kan het lucht nou door het membraan gaan :S:S:S dat gaat door de kelk maffert. 8P Dde benzine wordt aangezogen door het membraan d.m.v de carterdruk welke pulseert.
Als jij dagelijks hiermee werkt (zoals je zegt) dan zal je er geen enkele afgesteld krijgen.....
Lees en word wijzer zou ik zeggen.....