extra's kartcarb

enam

Well-Known Member
bij een cartcarb moet je een vacuum slang aansluiten naar je carter maar waar is dit de beste plek om te doen (foto's?) (bij zip)
en het spruitstuk hoe kan ik deze het beste maken? (foto's)
en de membraankleppen daar moet nog iets me doen maar ik weet nie wat
ik heb al gesearcht maar heb nix kunnen vinden dus ga aub niet search lopen roeppen
 
Advertisement - register to remove this

Beter pas en meet je zelf..
De meeste maken gewoon van een blokje alu een plaat die op het carter past en waar je de carb op kan schroeven (j0h).
Sommige maken dan een soort ventiel naar het carter, andere boren een klein gaatje en laten deze naar het carter lopen (Gat in alu plaatj en in membraan en evt pakking).
Maargoed, als je zoiets niet zelf kan fixxen moet je je maar us afvragan of je weet waar je aan begint.
J00r is geen duidelijk geen N00b maar is die JHC al behoorlijk zat!
 
het is niet het probleem niet dat ik het niet kan maar als er mensen zijn die het wel goed gedaan hebben daar zouw ik wel eens van willen weten hoe hun dat gedaan hebben...
dome vragen bestaan niet de enige dome vraag is een niet gestelde vraag
 
Spruitstuk loopt meestal over van rond naar vierkant... Verder is het gewoon goed uitmeten hoe je de carb op het blok wil maken, en tegelijkertijd op je carter... Op Piaggio zit je spruitstuk maar met 2 bouten vast, dus speelruimte zat... volgens mij monteren de meesten tapeindje @carter, en voor montage van carb. kan je zoveel dingen bedenken;

* tapeinden in spruitstuk
* bouten van onderuit in een verzonken gat
 
Spruitstuk;

Afbeelding%20003.jpg
 
Ook kan bij Projecten Joor's constructie worden bekeken... Op de site van Twins stond ook een spruitstukconstructie van de toenmalig toegepaste Tillotson...
 
Anders gaan we ff met z'n alle zeggen dat hij geen dingen moet posten die niet van hem zijn... :| Moet de maker van de foto trouwens ook niet doen ;) :D

Maar, ik denk dat iedereen veels te makkelijk over die kartcarbs denkt, het zijn gvd kolere dingen om mee te werken...nee nee, doe mij dan maar een 'gewone'
 
domme vragen bestaan wel.........

Maar goed als je jezelf het leven makkelijk wilt maken moet je absoluut niet aan een cartcarb beginnen.
Hou het dan maar op een gewone das veel makkelijker af te stellen.
En cartcarbs zijn al helemaal niet voor new/wannabees.........








Originally posted by enam
het is niet het probleem niet dat ik het niet kan maar als er mensen zijn die het wel goed gedaan hebben daar zouw ik wel eens van willen weten hoe hun dat gedaan hebben...
dome vragen bestaan niet de enige dome vraag is een niet gestelde vraag
 
Last edited:
Bij het afstellen van een kart carb, is een mengsel meter zeker geen overbodige luxe... maar veel mensen denken ff aan een schroefje draaien en hij heeft weer wat meer/minder bezine.

Maar je hebt hem al heel snel verkeerd staan, wanneer je scooter goed loopt heb je hem al snel te krap staan, maar merkt dit niet/slecht, omdat de scooter zo 'goed' loopt... en daardoor vastloopt..

Kijk naar bert! in almelo (24mm tillotson), luchtfilter aangepast, en meteen reageerde de hele scooter kut, liep voor geen zak, en na wat kloten ging het goed, hij rijdt maar een klein stukje, maar dat was al meteen fataal, vast
 
afstellen is geen probleem (ik werk dagelijks met deze dingen) en het knutselen ook nie maar dat cartcarb gebeuren hoeft van mij ook nie zo meer ik wil het wel hoogtoerig maken maar ik houd het op 50 cc en die kunnen nou niet over het berijk van een 19carb heen en ik ben dus een sprinter aan het bouwen en nu kan ik wel gaan lopen pielen met een cartcarb maar ik speel het liever op safe... van mij mag deze dicht of er moetten mensen zijn die mischien hierover willen doordiscusieeren.... maar ik heb het plan opgegeven maar in ieder geval bedankt voor de info

dome vragen zijn er niet....
dome mensen zijn er wel.... ze zijn zo kortzichtig dat ze denken alles te weten... tewijl er toch mensen zijn met oprecht vragen en tips daar is dit forum tog voor en ja iedereen die hier op dit forum vragen stelt probeert het zichzelf makelijker te maken...
dat noem ik dome andwoorden...
 
het is inderdaat ff wennen met die dingen ja maja als je het eenmaal gewent bent wil je eigenlijk nix anders je moest eens weten hoelang ik naar de benzine schroef op me vlotercarb aan het zoekken ben geweest (ik was alleen benkent met membraancarbs)
membraanbarbs is de oficieele benaming van een cartcarb....
 
Originally posted by Hugo
Bij het afstellen van een kart carb, is een mengsel meter zeker geen overbodige luxe... maar veel mensen denken ff aan een schroefje draaien en hij heeft weer wat meer/minder bezine.

Maar je hebt hem al heel snel verkeerd staan, wanneer je scooter goed loopt heb je hem al snel te krap staan, maar merkt dit niet/slecht, omdat de scooter zo 'goed' loopt... en daardoor vastloopt..

Kijk naar bert! in almelo (24mm tillotson), luchtfilter aangepast, en meteen reageerde de hele scooter kut, liep voor geen zak, en na wat kloten ging het goed, hij rijdt maar een klein stukje, maar dat was al meteen fataal, vast
Kzit ook te denken om zo'n tillotson [24mm] aan te schaffen, voor mij de 1e keer dak met een kartcarb werk..
Waarom zijn die dingen zo moeilijk af te stellen dan?
 
Originally posted by enamer
afstellen is geen probleem (ik werk dagelijks met deze dingen) en het knutselen ook nie maar dat cartcarb gebeuren hoeft van mij ook nie zo meer ik wil het wel hoogtoerig maken maar ik houd het op 50 cc en die kunnen nou niet over het berijk van een 19carb heen en ik ben dus een sprinter aan het bouwen en nu kan ik wel gaan lopen pielen met een cartcarb maar ik speel het liever op safe... van mij mag deze dicht of er moetten mensen zijn die mischien hierover willen doordiscusieeren.... maar ik heb het plan opgegeven maar in ieder geval bedankt voor de info

dome vragen zijn er niet....
dome mensen zijn er wel.... ze zijn zo kortzichtig dat ze denken alles te weten... tewijl er toch mensen zijn met oprecht vragen en tips daar is dit forum tog voor en ja iedereen die hier op dit forum vragen stelt probeert het zichzelf makelijker te maken...
dat noem ik dome andwoorden...

50cc kan meer dan 19 hebben No problem. Het voordeel in een cartcarbu zit in meer factoren dan alleen de grote.
 
nou je hebt bij deze dingen 3 schroeven een stationair schroef een lucht schroef en een brandstof schroef (geen uitwiselbaare sproeiers dus) dit moet je eerst onder de knie krijgen hoe je dit moet afstellen (wat ik nu niet ga doen want dat duurd me iets te lang) maar mischien maak ik van de week nog wel ff een post hoe je een membraancarb kan afstellen
dan heb je nog het probleem dat je aan het afstellen blijft door veranderingen in de luchtvochtighjd temp enzovoords dit komt omdat het benzinemengsel door (meestal 3) membramen heen moet en dat bij verandering van temp en luchtvochighijd veranderd de luchtdikte en je kan je wel voorstellen van dune lucht makelijker door een membraantje heenkan als dikke lucht (deze menbranen trillen) (als je aan de schijterij bent komt het er ook makelijker uit)
dus kan je weer aan het afstellen

hier ff een link hoe een tilitson en een walbero carb er vanbinnen uitziet
http://www.aerocorsair.com/id27.htm
de bovenste (walbro) is de carb waar ik me werk
 
Back
Top